Ο πρόεδρος του «Ο.Α.Κ.» Γιώργος Δεικτάκης, ο διευθύνων σύμβουλος Λευτέρης Κοπάσης, ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης, ο δήμαρχος Χερσονήσου Ζαχαρίας Δοξαστάκης και ο προϊστάμενος της ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ Γιώργος Αγαπάκης, βρέθηκαν στα μέσα της εβδομάδας στην Αθήνα και είχαν επαφές με υπηρεσιακά στελέχη του αρμόδιου υπουργείου, σε μια προσπάθεια να τεθούν επί τάπητος τα θέματα λειτουργίας του νέου υπερφορέα και να μπουν οι προτεραιότητες για να εξελιχθεί ομαλά το μεταβατικό στάδιο της συγχώνευσης των ΟΑΔΥΚ, ΟΑΝΑΚ, Υποδομές Ανάπτυξης Κρήτης ΑΕ, ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ και ΕΥΔΕ Αποσελέμη,. που απορροφήθηκαν από τον «Ο.Α.Κ.».
Γενική Συνέλευση
Αύριο Παρασκευή, στη Γενική Συνέλευση των μετόχων του Οργανισμού, που θα πραγματοποιηθεί στην έδρα του φορέα, στην Όαση Νέας Κυδωνίας Χανίων, θα γίνει η κατάρτιση του καταστατικού της ανώνυμης εταιρείας με τίτλο «Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε.», που αναλαμβάνει τη μελέτη και την υλοποίηση των μεγάλων αναπτυξιακών έργων στην Κρήτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην προχθεσινή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, μεταξύ των μελών του Δ.Σ. και των υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου, συζητήθηκε η αξιοποίηση του προσωπικού των οργανισμών και των υπηρεσιών που συγχωνεύθηκαν με τον «Ο.Α.Κ.», καθώς και η κατανομή των τμημάτων και των αρμοδιοτήτων τους ανά Νομό. Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, το υπουργείο επιθυμεί την δημιουργία μιας κεντρικής διεύθυνσης, πιθανότατα στα Χανιά, και την παράλληλη λειτουργία τμημάτων στους τέσσερις νομούς της Κρήτης. Ωστόσο, η πρόταση του Οργανισμού Ανάπτυξης βρίσκεται σε διαφορετική κατεύθυνση, καθώς τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου φέρονται να επιθυμούν την δημιουργία διευθύνσεων ανά Νομό με συγκεκριμένο αντικείμενο. Η μια Διεύθυνση προτείνεται να συμπεριλαμβάνει τα έργα και τις παρεμβάσεις στο εθνικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, η άλλη διεύθυνση προτείνεται να έχει ως αντικείμενο τη διαχείριση των φραγμάτων του νησιού (Ποταμών, Βαλσαμιώτη, Αποσελέμη κ.ά.). Προτείνεται ακόμα η δημιουργία διεύθυνσης μελετών για τα μεγάλα έργα της Κρήτης, καθώς και μια διεύθυνση διαχείρισης των οικονομικών πόρων του Οργανισμού.
Βεβαίως, αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί, καθώς όλες οι προτάσεις βρίσκονται στο στάδιο των συζητήσεων. Ο τελικός σχεδιασμός θα περιλαμβάνεται στον Οργανισμό Λειτουργίας του «Ο.Α.Κ.», η διαδικασία σύνταξης του οποίου, κατά πληροφορίες, θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Υπενθυμίζεται ότι σκοπός του νέου Οργανισμού, είναι η δημιουργία μίας ενιαίας διαχειριστικής αρχής, η οποία θα αποτελέσει βασικό «εργαλείο» ανάπτυξης για την Κρήτη. Στην αρμοδιότητα του νέου υπερφορέα υπάγονται ο σχεδιασμός, η μελέτη, η κατασκευή, συντήρηση, εκμετάλλευση, η διοίκηση και λειτουργία του οδικού δικτύου της Κρήτης (του ΒΟΑΚ και του υπόλοιπου Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών Κρήτης, καθώς και η επίβλεψη του έργου του ΝΟΑΚ), άλλα έργα υποδομής, η διαχείριση των υδάτινων πόρων, καθώς και οι παρεμβάσεις στις τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες του νησιού.