Τους όρους του διαγωνισμού για τη διαχείριση του υδατοδρομίου του Ρεθύμνου επεξεργάζεται το Λιμενικό Ταμείο Ρεθύμνου, προκειμένου αυτοί να εγκριθούν στην επόμενη συνεδρίαση του για να προχωρήσει στις αρχές του έτους η προκήρυξη. Η εταιρεία που θα προκύψει από τον διαγωνισμό θα είναι υποχρεωμένη να προμηθευτεί και να εγκαταστήσει τον απαιτούμενο για τη λειτουργία του υδατοδρομίου και την ασφαλή προσθαλάσσωση των υδροπλάνων εξοπλισμό (ο προϋπολογισμός των απαραίτητων υποδομών ανέρχεται περίπου σε 60.000 ευρώ), ενώ το Λιμενικό Ταμείο θα λαμβάνει ένα μηνιαίο μίσθωμα για τη χρήση της άδειας από την εταιρεία και ένα ποσοστό επί των κερδών από εισιτήρια.
Ο ανάδοχος ουσιαστικά θα είναι ο επίσημος φορέας που θα λειτουργεί το υδατοδρόμιο. Η άδεια λειτουργίας που θα είναι στο όνομα του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου θα δοθεί αμέσως μετά την εγκατάσταση του απαιτούμενου εξοπλισμού. Σημειώνεται ότι ως χώρος χρήσης του υδατοδρομίου έχει προσδιοριστεί το νότιο άκρο του κρηπιδώματος του εμπορικού λιμένα.
«Ήδη επεξεργαζόμαστε τους όρους του διαγωνισμού ώστε αυτοί να κατοχυρωθούν νομικά και το αμέσως επόμενο διάστημα θα εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο ώστε αυτοί να εγκριθούν και να βγει στον αέρα. Εμείς θέλουμε να προχωρήσουμε τη διαδικασία να γίνει ο διαγωνισμός, να γίνουν οι τεχνικές εγκαταστάσεις να πάρουμε τις εγκρίσεις από τα αρμόδια υπουργεία για να μπορέσει να ξεκινήσουν οι πιλοτικές πτήσεις» ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» η κ. Κουτσαλεδάκη.
Εν τω μεταξύ αν και το σχετικό νομοσχέδιο έχει ολοκληρωθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, παραμένει ακόμα στα συρτάρια του υπουργείου καθώς, σύμφωνα με στελέχη του, έπρεπε να εναρμονιστεί με τον νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί προς ψήφιση αρχές του έτους παραμένει η πρόβλεψη βάσει της οποίας δυνατότητα απόκτησης άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου έχουν μόνο δημόσιος φορέας ή ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, των οποίων την πλειονότητα των μετοχών έχει το Δημόσιο. Πηγές του υπουργείου σημειώνουν ότι παρά τις αντιδράσεις η άδεια ίδρυσης δεν θα μπορούσε να χορηγείται σε εταιρεία, ενώ αντίθετα η άδεια λειτουργίας προβλέπεται ότι μπορεί να χορηγηθεί στον ιδιωτικό τομέα.
Τέσσερις αλλαγές:
Στο υπό κατάθεση σχέδιο νόμου έχουν προβλεφθεί, πάντως, τέσσερις βασικές αλλαγές, σύμφωνα με τις οποίες:
1. Η άδεια ίδρυσης υδατοδρομίων, η οποία στο κείμενο της διαβούλευσης είχε πενταετή διάρκεια με δυνατότητα ανανέωσης, θα μετατραπεί τελικώς σε αορίστου χρόνου υπό την προϋπόθεση ότι οι εγκαταστάσεις περνούν επιτυχώς τις προβλεπόμενες επιθεωρήσεις.
2. Η άδεια λειτουργίας θα χορηγείται για διάστημα που δεν θα μπορεί να είναι μικρότερο από τα 3 χρόνια. Δεν θα έχει συγκεκριμένη διάρκεια, αλλά θα προβλεφθούν προϋποθέσεις για τη διατήρησή της, στις οποίες θα περιλαμβάνεται το επιτυχές αποτέλεσμα στις επιθεωρήσεις αλλά και η εκτέλεση πτητικού έργου.
3. Σε περίπτωση που υπάρχουν μεταβολές προς έγκριση θα αρκεί η προσκόμιση στοιχείων για ό,τι μεταβάλλεται και δεν θα χρειάζεται να υποβάλλεται εκ νέου το σύνολο του φακέλου.
4. Θα προβλεφθούν βελτιωτικές κινήσεις απλοποίησης της αδειοδότησης των υδατοδρομίων, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος.
Εφόσον το σχέδιο νόμου ψηφιστεί σχετικά σύντομα, οι υπεύθυνοι της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», της μίας από τις δύο που δραστηριοποιούνται στον χώρο και έχουν αναλάβει και το υδατοδρόμιο του Ρεθύμνου, δηλώνουν έτοιμοι να ξεκινήσουν τις πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα ακόμα και από την άνοιξη του 2017, υπό την προϋπόθεση να έχει δημιουργηθεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων.
Σήμερα από τα υδατοδρόμια των οποίων την αδειοδότηση είχε αναλάβει η εταιρεία, πλήρως αδειοδοτημένα είναι δύο, αυτά της Κέρκυρας και των Παξών, ενώ σε τελικό στάδιο βρίσκεται και αυτό της Πάτρας. Στον προγραμματισμό της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» είναι και η αδειοδότηση των εγκαταστάσεων σε Ερείκουσα, Οθωνούς, Ρέθυμνο, Λαύριο, Ηράκλειο, Χερσόνησο, Χανιά, λίμνη Βεγορίτιδα, Αγ. Μαρίνα – Ραφήνα, Σίφνο, Πόρο, Ίο, Κατάκολο, Σύρο, Αγία Γαλήνη, Κάλυμνο, Λέρο, Λειψούς, Νάξο, Αμοργό, Ρόδο, Σύμη, Καστελόριζο, Κάρπαθο, Χάλκη, Πύλο, Καβάλα και Λουτράκι.