Ολοκληρώθηκε στις 7 Ιουλίου 2017, το διακρατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Πρόληψη και καταπολέμηση της σχολικής αποτυχίας». Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+, KA1 σχέδιο για την κινητικότητα των εκπαιδευτών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, με συντονιστή εταίρο το Ινστιτούτο Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης – EELI και με συνεργαζόμενους φορείς το Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ.-Περιφέρειας Κρήτης και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνου.
Το πρόγραμμα κινητικότητας απευθύνονταν συνολικά σε 15 εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σε εκπαιδευτές της Δια Βίου Εκπαίδευσης της ΕΕΚ του νομού Ρεθύμνης, οι οποίοι μετακινήθηκαν σε δύο ομάδες, η πρώτη τον Σεπτέμβριο 2016 και η δεύτερη τον Απρίλιο 2017, και περιλάμβανε επιμορφωτικό σεμινάριο διάρκειας 36 διδακτικών ωρών, με σκοπό την υποστήριξη συμβούλων/ ψυχολόγων/ εκπαιδευτικών/ εκπαιδευτών ενηλίκων, ώστε να αναβαθμίσουν τις μεθόδους εργασίας τους και να αποκτήσουν υποστηρικτικές τεχνικές που μπορούν να εφαρμοστούν ως εργαλεία στην καταπολέμηση της σχολικής αποτυχίας και διαρροής.
Φορέας υποδοχής του σχεδίου ήταν το «International Skole» που βρίσκεται στο Aarhus της Δανίας, και εξειδικεύεται στην ανάπτυξη μεθόδων και εργαλείων των οποίων η εφαρμογή βελτιώνει τη σχολική απόδοση, προλαμβάνει τη σχολική αποτυχία και μειώνει τη σχολική διαρροή.
Στο πλαίσιο της υλοποίησης του επιμορφωτικού σεμιναρίου παρουσιάστηκε το θεωρητικό πλαίσιο για την καταπολέμηση της σχολικής αποτυχίας, αξιοποιώντας τις βασικές αρχές της εφαρμοζόμενης θετικής ψυχολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κατά τη διάρκεια του επιμορφωτικού προγράμματος οι δικαιούχοι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν σχετικά με τη διαμόρφωση και υλοποίηση ενός προγράμματος συνολικής παρέμβασης στα σχολεία, τον μαθητικό πληθυσμό και τις οικογένειες των μαθητών, με στόχο την ολοκλήρωση της φοίτησης των μαθητών της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Έμαθαν πώς η διδασκαλία μπορεί να βασίζεται στην αξιοποίηση του δυναμικού του κάθε μαθητή μέσω της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, την προετοιμασία του ρόλου του ενεργού πολίτη που σέβεται τον δημοκρατικό θεσμό και τις αξίες του κοινωνικού κράτους, την άμβλυνση των κοινωνικο-οικονομικών διαφορών, τη χρήση της ομαδοσυνεργατικής μάθησης και τον σεβασμό των ιδιαίτερων αναγκών του κάθε μαθητή, καθώς και την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
Η επαφή και γνωριμία με το εκπαιδευτικό σύστημα της Δανίας αποτέλεσε μια σπουδαία ευκαιρία για τους εκπαιδευτικούς να ενημερωθούν σχετικά με τις βασικές αξίες πάνω στις οποίες στηρίζεται η εκπαίδευση στη Δανία και να κρατήσουν όλα αυτά τα θετικά στοιχεία που μπορούν να εφαρμοστούν στις τάξεις τους και να ενισχύσουν το έργο τους.
Ινστιτούτο Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης, Ρέθυμνο