Υπάρχουν τρεις βασικοί λόγοι για να αιτηθεί η Κυβέρνηση την ανανέωση της ψήφου εμπιστοσύνης της Βουλής προς αυτήν.
Πρώτον, η παρούσα Κυβέρνηση είναι διαφορετική από εκείνη στην οποία είχε παρασχεθεί η αρχική εμπιστοσύνη. Μετά τις εκλογές του Ιουνίου του 2012, σχηματίστηκε κυβέρνηση συνεργασίας από τα κόμματα της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και της Δημοκρατικής Αριστεράς. Μια πραγματικά ιστορική απόφαση, αφού για πρώτη φορά στην σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας, κόμματα με τόσο διαφορετική πολιτική αφετηρία και πορεία, συνεργάστηκαν κάτω από ένα κοινό κυβερνητικό πρόγραμμα.
Δεύτερον, ύστερα και από τα αποτελέσματα των Ευρωεκλογών του περασμένου Ιουνίου, η Κυβέρνηση καλείται να επιβεβαιώσει την εμπιστοσύνη της απόλυτης πλειοψηφίας των βουλευτών, έτσι ώστε να εμφανιστεί ενισχυμένη στις διαπραγματεύσεις των επόμενων μηνών με τους Ευρωπαίους εταίρους μας για έξοδο της χώρας από το μνημόνιο και για ελάφρυνση του Εθνικού Χρέους.
Τρίτον, και ίσως ουσιαστικότερο, στέλνεται ένα ισχυρό μήνυμα, εντός και εκτός της χώρας, ότι η Κυβέρνηση συνεχίζει σταθερά το μεταρρυθμιστικό της έργο, για την οριστική επίλυση των χρόνιων παθογενειών του πολιτικού και οικονομικού συστήματος.
Μόνο όσοι είναι πολιτικά μικρόψυχοι ή όσοι εξυπηρετούν άλλες μικροκομματικές σκοπιμότητες, δεν αναγνωρίζουν την χειροπιαστή πρόοδο που έχει επιτευχθεί στα δημοσιονομικά μεγέθη της Πατρίδας μας τα τελευταία χρόνια.
Όλοι γνωρίζουμε ότι πλέον εισερχόμαστε στην τελευταία φάση του δανειακού προγράμματος.
Καλούμαστε να διανύσουμε τα τελευταία μέτρα ενός μαραθωνίου πέντε ετών.
Το Μνημόνιο τελειώνει και τελειώνει οριστικά τους επόμενους μήνες.
Τα πρώτα απτά, θετικά αποτελέσματα για την Ελληνική Οικονομία έχουν κάνει την εμφάνισή τους ήδη από πέρυσι.
Αποτελέσματα των θυσιών του Ελληνικού Λαού τα τελευταία 5 χρόνια.
Όλοι πλέον παραδέχονται ότι το 2013 ήταν το τελευταίο έτος της ύφεσης.
Ήταν όμως το πρώτο έτος μετά από δεκαετίες όπου εμφανίστηκαν δίδυμα πλεονάσματα: τακτικού προϋπολογισμού και εμπορικό.
Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Οίκοι Αξιολόγησης, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, όλοι τους αποδέχονται ότι το 2014 η ελληνική οικονομία θα έχει θετικό πρόσημο.
Όλοι αποδέχονται ότι οι βασικοί οικονομικοί δείκτες θα είναι καλύτεροι από τους περυσινούς και θετικότερα ασύγκριτοι με εκείνους του 2012.
Το μεγάλο μας στοίχημα στο εξής είναι ένα: να μεταγγίσουμε τάχιστα αυτά τα επιτεύγματα από το μακροοικονομικό επίπεδο στην καθημερινότητα του πολίτη.
Και αυτό γιατί δεν παραβλέπουμε ότι υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες συνανθρώπων μας που είναι άνεργοι ή με ελάχιστο εισόδημα.
Είναι απαραίτητο οι συμπολίτες μας να αντιληφθούν ότι οι θυσίες τους όχι μόνο δεν πήγαν χαμένες, αλλά ότι πλέον αποκαθίστανται αδικίες και ανακτάται το απολεσθέν εισόδημά τους.
Αντί να υπάρχει πολιτική ομόνοια και εθνική συμπαράταξη, ώστε η Ελληνική Κυβέρνηση να παρουσιαστεί, όσο το δυνατόν πιο ισχυρή και απερίσπαστη κατά τις επικείμενες διαπραγματεύσεις για το Εθνικό Χρέος, έρχεται η Αξιωματική Αντιπολίτευση να μας αποδείξει την πολιτική της ανευθυνότητα και ανωριμότητα.
Δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ δεν παίζει τον θεσμικό ρόλο του ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, καθώς έχει αναγάγει ως αυτοσκοπό την κατάληψη της εξουσίας με κάθε τρόπο, ανεξαρτήτως εθνικού και πολιτικού κόστους.
Παραφράζοντας τον Κίσινγκερ, αναρωτιέμαι αν υπάρχει μία μοναδική τηλεφωνική γραμμή που θα μπορούσε κάποιος να καλέσει για να πληροφορηθεί το οικονομικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ.
Τα τελευταία τρία χρόνια η Αξιωματική Αντιπολίτευση δεν έχει παρουσιάσει ένα κοστολογημένο και ρεαλιστικό κυβερνητικό πρόγραμμα. Αντίθετα εμφανίζεται να υπόσχεται όλα σε όλους.
Αυτό βέβαια ενισχύει τις αμφισημίες και την διγλωσσία εντός του κόμματος και σαφέστατα αποτρέπει τον οποιοδήποτε από να τον εμπιστευτεί ως αξιόπιστη εναλλακτική κυβερνητική επιλογή.
Δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μένει μόνο στις ανέφικτες και γενναίες υποσχέσεις, αλλά προχωράει και ένα βήμα παρακάτω: σε εκμετάλλευση του Συντάγματος για μικροπολιτικούς λόγους.
Αγνοεί το άρθρο 53 του Συντάγματος που ομιλεί για εκλογή των βουλευτών για τέσσερα συνεχή έτη.
Αγνοεί συνεπώς ότι ο λαός εξέλεξε αυτή τη Βουλή μέχρι το 2016 και κανείς δεν επιτρέπεται να ερμηνεύσει διαφορετικά αυτήν την εντολή.
Αγνοεί σκοπίμως ότι βρισκόμαστε μόλις στο μέσον αυτής της Κοινοβουλευτικής θητείας και η όποια κρίση οφείλεται να γίνει μόλις ολοκληρωθεί ο τετραετής κύκλος της Κυβέρνησης. Τότε θα μετρηθούμε για να δούμε αν τα καταφέραμε ή αν αποτύχαμε.
Τότε θα κριθούμε αν τηρήσαμε το προεκλογικό μας πρόγραμμα και τις δεσμεύσεις.
Και τότε είμαι βέβαιος ότι ως άλλος Καβαφικός Δαρείος, ο ΣΥΡΙΖΑ το «πιθανότερο θα είναι υπεροψίαν και μέθην».
Κατά τη διάρκεια της Μεταπολίτευσης και μέχρι σχετικά πρόσφατα, υπήρξαν κόμματα και μεμονωμένοι πολιτικοί που αποτέλεσαν την μήτρα και τους φορείς του πολιτικού λαϊκισμού και της εύκολης ρητορείας στην Χώρα μας. Ευτυχώς για το κοινό εθνικό συμφέρον, αντιλήφθηκαν το λάθος τους και τήρησαν μια υπεύθυνη πολιτική στάση.
Και μπορεί να πλήρωσαν ένα βαρύτατο μεν, αναμενόμενο δε, πολιτικό κόστος, ωστόσο σε μια κρίσιμη χρονική στιγμή για το Έθνος μας, ανέλαβαν το μερίδιο ευθύνης που τους αναλογούσε. Το ανάλογο πολιτικό μερίδιο ευθύνης το οποίο σας έλαχε, ούτε θέλετε αλλά ούτε και μπορείτε να το αναλάβετε, κύριοι και κυρίες συνάδελφοι της αντιπολίτευσης. Είμαι πεπεισμένος ότι η Ελλάδα θα βγει δυνατότερη από τη σημερινή δεινή κατάσταση.
Όταν θα συμβεί αυτό, οι Κασσάνδρες του λαϊκισμού, του φανατισμού και της παροχολογίας που εκμεταλλεύονται συστηματικά την αγωνία και την αγανάκτηση των πολιτών θα έχουν την τύχη των τεσσάρων στρατηγών του Μπέρτολ Μπρέχτ, που ξεκινούν για πόλεμο στο μακρινό Ιράν αλλά δεν φτάνουν ποτέ.
*Ο Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης είναι βουλευτής Ρεθύμνου Νέας Δημοκρατίας
ΣΗΜ. Το παραπάνω κείμενο είναι η ομιλία του κ. Κεφαλογιάννη στη Βουλή κατά τη συζήτηση για την ανανέωση της ψήφου εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση