Πρόταση για την εισαγωγή διδασκαλίας πολιτικής προστασίας και εθελοντισμού στο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων, στη πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κατέθεσε προς την υπουργό Παιδείας και τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας, Τάσος Κουρουπάκης, σε συνεννόηση με τον περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρο Αρναουτάκη.
Το αίτημα αφορά την ένταξη των μαθημάτων στις αρχικές βαθμίδες εκπαίδευσης με την αρωγή των φορέων τόσο της Πολιτικής Προστασίας, όσο και όλων των βαθμίδων παιδαγωγικής εκπαίδευσης, που είναι ικανή να καταρτίσει και να εντάξει την πολιτική προστασία και τον εθελοντισμό στη Ελληνική εκπαίδευση.
Στόχος αποτελεί η θωράκιση του παιδιού από μικρή ηλικία και στη συνέχεια ένταξή του ως καταρτισμένος πολίτης στην σύγχρονη ελληνική κοινωνία, έτοιμος να ανταποκριθεί σε βασικές προκλήσεις/προσκλήσεις της κοινωνίας μας, όπως είναι η πολιτική προστασία, η αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και ο εθελοντισμός.
Συγκεκριμένα, τονίζεται η αναγκαιότητα «ένταξης μαθημάτων πολιτικής προστασίας από τις τάξεις του δημοτικού, που θα εισάγουν τις βασικές έννοιες των φυσικών καταστροφών, των φορέων αντιμετώπισης τους και θα προετοιμάζουν την έμμεση επαφή ενός μικρού παιδιού μ’ ένα έκτακτο φαινόμενο καταστροφής. Στη συνέχεια στο Γυμνάσιο και Λύκειο, να αναπτύσσονται εκτενώς τα θέματα πολιτικής προστασίας (είδη φυσικών καταστροφών, πρόγνωση, προετοιμασία, ασφάλεια κ.α), εθελοντισμού, παροχής πρώτων βοηθειών κα.».
Τέλος, σημειώνεται ότι «Η εισαγωγή εργαστηρίων και ασκήσεων πολιτικής προστασίας, για την δια ζώσης εμπειρία με παραδείγματα φυσικών καταστροφών, την αναγνώριση της ασφαλείας, διάσωσης κτλ., καθώς και τη συμμετοχή σε δια ζώσης πράξεις εθελοντισμού, θα εισάγουν την ρεαλιστική συναίσθηση της πολιτικής προστασίας και του εθελοντισμού».