Στο μικροσκόπιο του υπουργείου Ναυτιλίας βρίσκονται τρία τεχνικά δελτία μεγάλων έργων του Ρεθύμνου συνολικού προϋπολογισμού 17 εκ. ευρώ που έχει καταθέσει το Λιμενικό Ταμείο, διεκδικώντας σχετική χρηματοδότηση. Ανάμεσα τους το μεγάλο έργο που αφορά στη θωράκιση του λιμανιού της πόλης, το κόστος του οποίου ανέρχεται σε 14 εκ. ευρώ, η αποάμμωση του λιμανιού προϋπολογισμού 1,9 εκ. ευρώ και η αντικατάσταση προβλητών προϋπολογισμού 1 εκ ευρώ.
Όπως μετέφερε στα «Ρ.Ν.» η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ρένα Κουτσαλεδακη, το υπουργείο Ναυτιλίας έχει δει με θετικό μάτι τα παραπάνω έργα αναγνωρίζοντας τη σημασία τους για την πόλη και εξετάζει το ενδεχόμενο αυτά τα τρία να ενταχτούν στο πρόγραμμα του ΥΜΕΠΕΡΑΑ.
Σημειώνεται ότι το έργο της θωράκισης του λιμανιού του Ρεθύμνου έχει κατατεθεί προς χρηματοδότηση και στο υπουργείο Υποδομών. Σκοπός του έργου αυτού η αναχαίτιση του κυματισμού και η αντιμετώπιση των πλημμυρικών φαινομένων που κάθε χειμώνα πλήττουν ολόκληρη την περιοχή.
Σε σχετικές δηλώσεις της η κ. Κουτσαλεδάκη ανέφερε:
«Το Λιμενικό Ταμείο είχε καταθέσει τεχνικό δελτίο μιας πλήρους και ολοκληρωμένης μελέτης για τη θωράκιση του λιμανιού από το ύψος του πάρκινγκ μέχρι και το ακρομώλιο με προϋπολογισμό 14 εκ. ευρώ, ένα τεχνικό δελτίο για την αποάμμωση του λιμένα που αφορά όλη την αφαίρεση της άμμου από το λιμάνι με κόστος 1,9 εκ. ευρώ και ένα ακόμα δελτίο που αφορά την αντικατάσταση προβλητών προϋπολογισμού 1 εκ. ευρώ. Πρόκειται για έργα ουσίας γιατί μιλάμε για τη θωράκιση της πόλης, την αποάμμωση του λιμανιού για να διεξάγονται με μεγαλύτερη ευελιξία τα δρομολόγια των πλοίων και την ασφάλεια των προβλητών. Και τα τρία έργα με πρωτοβουλία του υπουργείου Ναυτιλίας εξετάζεται να χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα του ΥΜΕΠΕΡΑΑ».
Σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί για τα έργα του λιμανιού
Εν τω μεταξύ σε πλήρη εξέλιξη είναι οι διαγωνισμοί που υλοποιούνται με χρηματοδότηση του προγράμματος Φιλόδημος για τις μελέτες έργων στην περιοχή του λιμανιού. Ήδη σύμφωνα με την πρόεδρο του Λ.Τ. έχουν περάσει την πρώτη φάση τρεις διαγωνισμοί και συγκεκριμένα α) Μελέτη αποκατάστασης αιγυπτιακού φάρου Ενετικού λιμένα Ρεθύμνου, προϋπολογισμού 140.616,57€ β) «Μελέτη έργων εγκατάστασης πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιου λιμένος Ρεθύμνου» προϋπολογισμού 542.629,26€ και γ) βιοκλιματική ανάπλαση περιοχής Κιουλούμπαση εντός της χερσαίας ζώνης λιμένος Ρεθύμνου, προϋπολογισμού 276.681,60€.
«Οι -τρεις διαγωνισμοί που αφορούν στη βελτίωση των λιμενικών υποδομών στη χερσαία ζώνη στο λιμάνι του Ρεθύμνου με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Φιλόδημος 2 έχουν περάσει στο δεύτερο στάδιο. Πρόκειται για τους διαγωνισμούς των μελετών του αιγυπτιακού φάρου, στατικότητα, αρχιτεκτονικά και φωτισμό -το πρώτο στάδιο έχει εξελιχτεί και υπάρχει ανάδοχος και σε δέκα μέρες θα ανοίξει ο δεύτερος φάκελος οικονομικών προσφορών, ο δεύτερος διαγωνισμός έχει να κάνει με τη μελέτη των λιμενικών υποδομών στο κομμάτι της ασφαλούς πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων- το πρώτο στάδιο ολοκληρώθηκε με τρεις εταιρίες που έδειξαν ενδιαφέρον και θα ακολουθήσει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών και τέλος ενδιαφέρον από δυο εταιρίες έχουμε και στον διαγωνισμό της βιοκλιματικής ανάπλασης της Κιουλούμπαση. Παράλληλα, στο επόμενο διοικητικό συμβούλιο θα ανοίξουν οι προσφορές για τους διαγωνισμούς που αφορούν στην ανάδειξη του κτιρίου του τελωνείου και ο δεύτερος που αφορά τη μελέτη διερεύνησης χωροθέτησης του εμπορικού λιμανιού. Κι οι πέντε μελέτες είναι ουσιαστικές, καλύπτουν ανάγκες, θεραπεύουν θέματα και προβλήματα και εύχομαι σύντομα να έχουμε αναδόχους για να ολοκληρωθούν οι μελέτες και ακολούθως να αναζητήσουμε άξονες για να χρηματοδοτήσουμε τα έργα που είναι πολύ σημαντικά για όλη την πόλη», τόνισε η κ. Κουτσαλεδάκη.
Χωροθετήθηκαν θέσεις φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι
Παράλληλα με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου χωροθετήθηκαν θέσεις φορτοεκφόρτωσης των μηχανημάτων στον χώρο του εμπορικού λιμένα.
«Η απόφαση που έλαβε το Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου είναι τη νέα σαιζόν να χωροθετηθούν χρήσεις στο κομμάτι του εμπορικού λιμανιού. Δηλαδή ορίσαμε θέσεις για το που θα χωροθετηθούν με ασφάλεια φορτοεκφορτικά μηχανήματα όπου επιχειρηματίες στον χώρο του λιμανιού καθημερινά δέχονται φορτία. Αποφασίστηκε λοιπόν από το τέλος Απριλίου έως και τον Σεπτέμβριο οι θέσεις μηχανημάτων φορτοεκφόρτωσης και σιλό να μεταφερθούν δυτικότερα του λιμένα και μακριά από τον φάρο και τα τείχη, ενώ τους χειμερινούς μήνες σε άλλο σημείο λίγο δυτικό τώρα από τις θέσεις που ήταν σήμερα, ώστε να μην εμποδίζουν το οπτικό πεδίο των επισκεπτών και όσων δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Επίσης το ΔΣ αποφάσισε και το σχετικό τίμημα για τα μηχανήματα αυτά που θα καταλαμβάνουν τους χώρους» εξήγησε η πρόεδρος του Λ.Τ.