Σε δύο βασικές κατευθύνσεις προσανατολίζει το υπουργείο Εσωτερικών τους δήμους, προκειμένου να αποφευχθούν οι απολύσεις συμβασιούχων και ταυτόχρονα να υπογραφούν οι νέες συμβάσεις, με διάρκεια μέχρι την έκδοση των προσωρινών πινάκων του ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις μόνιμων υπαλλήλων και το αργότερο έως τις 31.3.2018.
Σύμφωνα με πηγές του ΥΠΕΣ, εκτιμήθηκε ότι οι δύο βασικές κατευθύνσεις, οι οποίες περιγράφονται με σαφήνεια στην σχετική ρύθμιση Σκουρλέτη, προς τους δήμους, είναι:
– Να προχωρήσουν άμεσα σε συνεδριάσεις τα Δημοτικά Συμβούλια των δήμων. Να κάνουν χρήση της εγκυκλίου για τις νέες συμβάσεις, και βάσει αυτής να εγκρίνουν την παράταση των συμβάσεων καλώντας τους συμβασιούχους να υπογράψουν νέες.
– Να καταρτίσουν τα νέα οργανογράμματα για τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, προκειμένου να καταθέσουν μέχρι 31 Ιουλίου, στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου, ώστε να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Ετσι θα αποκτήσουν και το δικαίωμα υπογραφής των νέων συμβάσεων.
Εν τω μεταξύ συγκεκριμένες απαντήσεις σε οκτώ ερωτήματα «προκειμένου να μην βρεθούν εκατοντάδες συμβασιούχοι εργαζόμενοι στους Δήμους χωρίς δουλειά» όπως τονίζει, ζητά η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) από το υπουργείο Εσωτερικών.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης, συνεδρίασε χτες εκτάκτως και εξέτασε τα θέματα που έχουν προκύψει από την εφαρμογή της πρόσφατης νομοθετικής ρύθμισης.
Η ΚΕΔΕ καλεί το υπουργείο να απαντήσει εγγράφως και άμεσα στα ερωτήματα αυτά, προκειμένου, όπως είπε ο πρόεδρός της, να αποφευχθούν νομικά λάθη και οι Δήμοι να γνωρίζουν το τι ακριβώς θα πράξουν.
Τα ερωτήματα στο σύνολό τους, είναι τα εξής:
1) Με την διαδικασία της παραγ.2 του άρθρου 24 τα Δημοτικά Συμβούλια, (ΔΣ) υπό τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις που θέτει νόμος, υποχρεούνται να προβούν σε απασχόληση του συνόλου των ήδη εργαζομένων με συμβάσεις έως 7/6/2017 ή μέρος αυτών, λαμβανομένου υπ’ όψιν ότι με τις προηγούμενες νομοθετικές διατάξεις είχε δοθεί η δυνατότητα αριθμός των συμβάσεων αυτών να καλύπτεται και από άλλες πηγές εσόδων των Δήμων, πλην των ανταποδοτικών;
2) Στην περίπτωση κατά την οποία τα ΔΣ πρέπει να αποφασίσουν να αποδεχθούν το σύνολο των ήδη απασχολουμένων και μέχρι 31/3/2018, οπότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία πρόσληψης του τακτικού προσωπικού, από ποια έσοδα θα καλύπτονται οι συμβάσεις, το κόστος των οποίων υπερβαίνει το ύψος των ανταποδοτικών τελών;
3) Πριν τη σύναψη των συμβάσεων της παρ.2 υποχρεούνται οι Δήμοι να καταγγείλουν τις συμβάσεις που υφίστανται μέχρι 7/6/2017;
4) Στην περίπτωση που ο αριθμός των νέων θέσεων ή κενών οργανικών θέσεων των Οργανισμών Εσωτερικών Υπηρεσιών (ΟΕΥ) των Δήμων, που θα ζητηθούν από τους Δήμους να καλυφθούν, με την διαδικασία της παρ.1, είναι μικρότερος από τις ήδη υφιστάμενες συμβάσεις ανά Δήμο, θα πρέπει οι Δήμοι να προβούν σε καταγγελία των επιπλέον συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου μετά την ανάρτηση των προσωρινών πινάκων και πάντως μετά την 31/3/2018;
5) Οι συμβάσεις που θα συναφθούν σύμφωνα με την διαδικασία της παρ.2 θα έχουν αναδρομική ισχύ από 7/6/2017; Σε αντίθετη περίπτωση, με ποιο τρόπο θα καλυφθούν οι αποδοχές των εργαζομένων στο διάστημα από 7/6/2017 έως τη σύναψη της νέας σύμβασης της παρ. 2 του άρθρου 24 του ν.4479/2017;
6) Στη διάταξη του άρθρου 24 παρ 2 σχετικά με την αποδοχή της συνέχισης της εργασίας, συμπεριλαμβάνονται και όσοι συμβασιούχοι απασχολούνται και σε λοιπές ανταποδοτικές υπηρεσίες, εκτός του τομέα της καθαριότητας (πχ ηλεκτροφωτισμός, κοιμητήρια);
7) Πέραν των κατηγοριών ΔΕ και ΥΕ, υπάρχει προσωπικό ΤΕ που είχε διαδοχικές συμβάσεις και απασχολείτο στις ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας και πριν την υπογραφή των νέων συμβάσεων. Το εν λόγω προσωπικό μπορεί περιλαμβάνεται στην τροποποίηση των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας;
8) Το δημοτικό συμβούλιο που θα αποφασίσει να αποδεχθεί την παροχή των υπηρεσιών του προσωπικού που υπηρετούσε έως τις 7.6 .2017, πριν την απόφαση του αυτή, θα πρέπει προηγουμένως να προχωρήσει σε διαπιστωτική πράξη του περί αυτοδίκαιης λύσης των προηγούμενων παραταθέντων δια νόμων συμβάσεων;