Ελάχιστοι ήταν οι διορισμοί εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για τον Νομό Ρεθύμνου. Ειδικότερα από το σύνολο των χιλίων προσλήψεων, που είχε εξαγγείλει ο υπουργός Παιδείας, εκ των οποίων οι πεντακόσιοι αφορούσαν τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά και οι υπόλοιποι πεντακόσιοι τα Γυμνάσια και τα Λύκεια στο Ρέθυμνο, έγιναν δέκα διορισμοί στη Δευτεροβάθμια και 12 διορισμοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Εκτός του ότι οι διορισμοί αντιστοιχούν περίπου στο μισό των εκπαιδευτικών κενών, που έχουν καταγραφεί και αποσταλεί αρμοδίως στο υπουργείο, το μεγαλύτερο πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι είναι αβέβαιο πόσοι από αυτούς θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για να διδάξουν στα σχολεία του Ρεθύμνου. Και αυτό γιατί βρισκόμαστε ελάχιστες μέρες πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων και οι εκπαιδευτικοί, ιδίως εκείνοι των ξένων γλωσσών, φαίνεται να αρνήθηκαν τη θέση.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, οι δέκα καθηγητές που τοποθετήθηκαν και συγκεκριμένα τρεις αγγλικών, ένας θεολόγος, ένας μαθηματικός, ένας φυσικός, ένας χημικός, ένας γεωλόγος και δύο γεωπόνοι, έχουν προθεσμία μέχρι σήμερα για να αποδεχτούν τη θέση.
Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ακόμα και αν αποδεχτούν και οι δέκα καθηγητές τις θέσεις τους, το πρόβλημα με τις ελλείψεις των εκπαιδευτικών, θα καλυφθεί κατά το ήμισυ. Χαρακτηριστικά, ο κ. Ανδρέας Ταξάκης, μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ανέφερε: «Μας έχουνε διορίσει δέκα καθηγητές, όμως, είναι πολύ πιθανό από τους τρεις καθηγητές αγγλικών να μην έρθει ούτε ένας. Μέχρι στιγμής έχουν παρουσιαστεί ο γεωλόγος και ο θεολόγος και περιμένουμε τους άλλους με εκκρεμότητα μέχρι και αύριο (σήμερα). Το ζήτημα είναι ότι ακόμα και αν παρουσιαστούν όλοι πάλι θα έχουμε τους μισούς απ’ όσους χρειαζόμαστε. Χρειαζόμαστε ακόμα τέσσερις θεολόγους, δύο καθηγητές καλλιτεχνικών, δύο μουσικής, και δύο φυσικοχημικούς. Καθηγητής φυσικής αγωγής δεν έχει διοριστεί κανένας πουθενά».
Λίγο καλύτερη φαίνεται πως είναι η εικόνα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση του Ρεθύμνου, όπου διορίστηκαν δώδεκα εκπαιδευτικοί και συγκεκριμένα τέσσερις δάσκαλοι (δύο από ΕΣΠΑ και δύο από τον τακτικό προϋπολογισμό), ένας νηπιαγωγός (από τον τακτικό προϋπολογισμό) και δυο ακόμα μέσω ΕΣΠΑ, καθώς και δύο αγγλικών. Παράλληλα χθες έγιναν διορισμοί και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών, μειωμένου βέβαια ωραρίου και συγκεκριμένα τέσσερις γερμανικών και μία γαλλικών, ενώ διορίστηκαν και τρεις εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων για τα σχολεία Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος (ΕΑΕΠ). Πρόκειται για ένα πληροφορικής, ένα μουσικής και ένα καλλιτεχνικών.
Σε σχετικές δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.», ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Στάθης Κοντογιάννης, τόνισε: «Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, από τις 500 θέσεις σε όλη την Ελλάδα, στο Ρέθυμνο μας έστειλαν τέσσερις δασκάλους, δύο είναι από τα ΕΣΠΑ, δύο από τον κρατικό προϋπολογισμό, μια νηπιαγωγό από τον κρατικό προϋπολογισμό, δύο νηπιαγωγούς από τα ΕΣΠΑ και δύο αγγλικών, εκ των οποίων η μία δεν θα αναλάβει καθήκοντα. Μπορεί όμως και κάποιοι και από τους άλλους που σας ανέφερα να μην παρουσιαστούν. Θέλω να ελπίζω πως δε θα γίνει κάτι τέτοιο. Παράλληλα, διόρισαν εκπαιδευτικούς μειωμένου ωραρίου για δεύτερη ξένη γλώσσα, και συγκεκριμένα τέσσερις γερμανικών και μία γαλλικής γλώσσας. Αυτοί θα πρέπει να παρουσιαστούν μέχρι και αύριο (σήμερα). Μετά τις τοποθετήσεις αυτές και αν τελικά ανταποκριθούν οι εκπαιδευτικοί καλύπτονται σε μεγάλο βαθμό τα κενά».
Εν αναμονή των διορισμών για την ειδική αγωγή
Εν τω μεταξύ στάση αναμονής τηρεί η σχολική κοινότητα, για τις εξαγγελίες του υπουργείου σχετικά με τους διορισμούς εκπαιδευτικών για την ειδική αγωγή. Σύμφωνα με το ίδιο σε επίπεδο χώρας, ο αριθμός των εκπαιδευτικών, που θα προσληφθεί θα φτάσει τους 800, όμως, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμιά ενημέρωση ούτε για το πότε θα γίνει αυτό, αλλά ούτε πόσοι εκπαιδευτικοί αντιστοιχούν στον Νομό.
Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Στ. Κοντογιάννη, «Για την ειδική αγωγή η εικόνα που έχω, είναι ότι έχουν εγκριθεί όλες οι θέσεις για παράλληλη στήριξη. Από ‘κει και πέρα μας έχουν στείλει τρεις φορές, σε τρεις φάσεις συναδέρφους, δεν έχουν βέβαια καλυφτεί όλα τα κενά, γιατί είναι πάρα πολλά τα παιδιά που χρειάζονται και οι πληροφορίες μας είναι ότι στις επόμενες μέρες θα μας διορίσουν και άλλους».
Από την πλευρά του ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Ανδρέας Ταξάκης τόνισε πως οι ελλείψεις για παράλληλη στήριξη είναι περίπου 15 στα τμήματα ένταξης, δέκα και πέντε στο ειδικό σχολείο. «Χρειαζόμαστε αυτό τον αριθμό των εκπαιδευτικών για να μπορέσουν οι τρεις δομές ειδικής αγωγής, να λειτουργήσουν αποτελεσματικά».