Στην περαιτέρω ενίσχυση του τουρισμού με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, επενδύει μέσα από τον σχεδιασμό για την τουριστική προβολή το 2016 ο δήμος Ρεθύμνου. Η ανάπτυξη του πολιτιστικού, του γαμήλιου και του ποδηλατικού τουρισμού αποτελούν τη στόχευση της δημοτικής αρχής, η οποία παράλληλα προετοιμάζει το πλάνο για την ενίσχυση του μαθητικού και συνεδριακού τουρισμού.
Ειδικότερα, η επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης που έχει καταρτίσει το πλάνο βασίστηκε στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του τόπου σχεδιάζοντας δράσεις που θα τα αναδείξουν, θα απευθύνονται σε συγκεκριμένα target group είτε με συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις ή έκδοση ηλεκτρονικού και έντυπου υλικού ακόμα και επαφές και συνεργασίες με επιχειρηματίες και φορείς του τουρισμού άλλων περιοχών. Η ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού εκτιμάται ότι θα συμβάλλει ουσιαστικά στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου κάτι όμως που πρέπει να γίνει σε συνεργασία και με τους επιχειρηματίες.
Σύμφωνα με την αρμόδια αντιδήμαρχο τουρισμού ο γαστρονομικός τουρισμός συνοδεύει σε κάθε περίπτωση τους τρεις θεματικούς τομείς στους οποίους στοχεύει το πρόγραμμα τουριστικής προβολής μιας και η κρητική κουζίνα έχει πλέον καθιερωθεί στη συνείδηση πολλών επισκεπτών ανά τον κόσμο.
Ειδικά στο κομμάτι του γαμήλιου τουρισμού που τα τελευταία χρόνια καταγράφει αύξηση, το ενδιαφέρον είναι διάχυτο, τόσο από επισκέπτες που έχουν στο παρελθόν κάνει τις διακοπές τους στην πόλη, όσο και από εκείνους που ενημερώθηκαν από τουριστικούς οδηγούς και το διαδίκτυο για τα τοπία, τα μνημεία και τις ομορφιές και θέλησαν να συνδέσουν με τον τόπο τη μοναδική αυτή στιγμή της ζωής τους.
Άγγλοι, Ελβετοί, Σουηδοί, Νορβηγοί και Ρώσοι είναι μερικές μόνο από τις εθνικότητες που επιθυμούν να παντρευτούν στο Ρέθυμνο. Με τη βοήθεια δέκα εταιρειών που ασχολούνται με τον γαμήλιο τουρισμό οι επισκέπτες επιλέγουν το παραμυθένιο σκηνικό των ονείρων τους με τους προτεινόμενους του Δήμου χώρους και με βάση τη διαδικασία που ακλουθούν και οι Έλληνες. Γι αυτό και ο δήμος βλέποντας τις προοπτικές που παρέχουν για την περαιτέρω εξέλιξη του επενδύει σε αυτό το κομμάτι που αποτελεί ισχυρή τονωτική ένεση για την τοπική οικονομία του Ρεθύμνου.
Σε σχετικές δηλώσεις της στα «Ρ.Ν.» η κ. Πέπη Μπιρλιράκη ανέφερε χαρακτηριστικά: «Πάντα τα τελευταία χρόνια ξεκινάμε από μια πάγια θέση και προσπάθεια που δεν είναι άλλη από την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Έχουμε ώριμους τομείς τους οποίους τους έχουμε δουλέψει σαν δήμος και πιστεύουμε ότι πάνω σε αυτούς μπορούμε νε επενδύσουμε για να επιτευχθεί ο στόχος μας. Οι τρεις τομείς είναι ο πολιτιστικός τουρισμός, ο αθλητικός -ποδηλατικός τουρισμός και ο γαμήλιος τουρισμός. Αυτοί συνοδεύονται πάντα με τον γαστρονομικό τουρισμό. Με βάση αυτό το κριτήριο έχουμε σχεδιάσει τι δράσεις μας. Θα εκδώσουμε φυλλάδια στα οποία θα προβάλλουμε και θα αναδεικνύουμε τις υποδομές μας προωθώντας παράλληλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του τόπου μας. Επιπλέον με την προβολή διά ζώσης, δηλαδή με τη συμμετοχή μας σε τουριστικές εκθέσεις αλλά και με υποδοχή και φιλοξενία κατάλληλων ανθρώπων, δηλαδή τουρ οπερεϊτορς, δημοσιογράφων και άλλων εμπλεκόμενων στον τομέα του τουρισμού».
Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του δήμου για το 2016, σύμφωνα με την κ. Μπριλιράκη κοστίζει περίπου 50.000 ευρώ. Από αυτό δεν θα λείπουν τα μουσεία και μνημεία, όπως το νέο Μουσείο της Ελεύθερνας. Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, η Φορτέτσα το Ενετικό λιμάνι και άλλα μνημεία που αποτελούν εργαλεία για την προσέλκυση επισκεπτών .
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με την κ. Μπριλιράκη βασικός στόχος της επιτροπής τουριστικής ανάπτυξης για τη νέα χρονιά είναι να τεθεί σε λειτουργία ο Οργανισμός Διαχείρισης του Προορισμού «Ρέθυμνο». Πρόκειται για μια προσπάθεια που πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο από ιδιώτες επιχειρηματίες και αρωγοί θα είναι πέντε δήμοι του νομού και άλλοι φορείς. Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο μέσα από αυτό τον Οργανισμό θα γίνεται συντονισμένα και οργανωμένα πλέον η στόχευση αλλά και η προώθηση και προβολή του τουριστικού προϊόντος του τόπου μέσα από ανάδειξη τόσο των τοπικών στοιχείων του Ρεθύμνου, των πολιτιστικών μνημείων, των εικαστικών, αλλά και των δρώμενων που συμβαίνουν κάθε φορά σε κάθε περιοχή αλλά και τις δυνατότητες που παρέχει η πόλη στον τουρίστα επισκέπτη. Ταυτόχρονα ο δήμος Ρεθύμνου στοχεύει στην αποτελεσματικότερη λειτουργία των δυο περιπτέρων του σε πλατεία Τεσσάρων Μαρτύρων και Ενετικό Λιμάνι αντίστοιχα, τα οποία εκτιμά ότι μπορούν να αναδείξουν σημαντικά το τουριστικό προϊόν του μητροπολιτικού δήμου, αυξάνοντας ταυτόχρονα και την επισκεψιμότητα σε σχετικά δρώμενα και δράσεις που διοργανώνονται: «Μεγάλος μας στόχος είναι να λειτουργήσει το Destination Management Organisation, δηλαδή ο Οργανισμός Διαχείρισης Προορισμού που θα είναι ο φορέας εκείνος που θα διαχειρίζεται και επί τόπου τους επισκέπτες αλλά και την προβολή του Ρεθύμνου. Σ’ αυτό θα βασίζονται όλες μας οι δράσεις. Πρόκειται για μια εταιρία που δημιουργείται τώρα, ήδη είναι έτοιμο το καταστατικό, με ιδιωτική πρωτοβουλία και με την αρωγή των θεσμικών θα είναι ένα καλό εργαλείο στο οποίο βασιζόμαστε αναπτυξιακά. Παράλληλα, θέλουμε να λειτουργήσουμε αποτελεσματικότερα το περίπτερα πληροφόρησης των Τεσσάρων Μαρτύρων και του λιμανιού για να προβάλλονται σωστά οι δράσεις μας» ανέφερε η κ. Μπιρλιράκη.