Εντός του έτους αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την αξιοποίηση νερού από το Φράγμα Ποταμών Αμαρίου, για τις υδρευτικές ανάγκες του Δήμου Ρεθύμνου.
Τις σχετικές μελέτες αλλά και τα απαιτούμενα έργα προγραμματίζει η Δ.Ε.Υ.Α.Ρ. η οποία στην παρούσα χρονική στιγμή διαπραγματεύεται την αγορά οικοπέδου στα όρια της περιοχής Πλατανιά με Άδελε, προκειμένου, να τοποθετήσει τις εγκαταστάσεις για την επεξεργασία του νερού και την μετατροπή του σε κατάλληλο για ύδρευση.
Συγκεκριμένα για να εξευρεθεί κατάλληλος χώρος για το διυλιστήριο, η Δ.Ε.Υ.Α.Ρ. προκήρυξε διαγωνισμό και αναμένεται σύντομα να καταλήξει στην αγοροπωλησία γεωτεμάχιου, ικανού να ανταποκριθεί στις ανάγκες των προβλεπομένων εγκαταστάσεων.
Η συγκεκριμένη περιοχή κρίθηκε κατάλληλη, καθώς φτάνει εκεί ο αγωγός μεταφοράς νερού από το Φράγμα Ποταμών, που καλύπτει ανάγκες άρδευσης των περιοχών της Δημοτικής Ενότητας Αρκαδίου και παράλληλα λειτουργεί μεγάλη δεξαμενή ύδρευσης στον Πλατανιά, από την οποία υπάρχει ήδη ο αγωγός μεταφοράς νερού για τις ανάγκες της περιοχής αλλά και της ίδιας της πόλης.
Οπότε κρίθηκε οικονομικά πιο συμφέρουσα η συγκεκριμένη λύση, διότι το νερό ήδη φτάνει στην περιοχή, θα γίνεται η επεξεργασία του επί τόπου, θα μετατρέπεται σε πόσιμο και θα διοχετεύεται αμέσως στο δίκτυο της Δ.Ε.Υ.Α.Ρ.
Το χρονοδιάγραμμα της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης, περιλαμβάνει σειρά από ενέργειες για την ολοκλήρωση της σημαντικής παρέμβασης, η οποία αναμένεται να συμβάλει στην ασφαλή και επαρκή υδροδότηση του Ρεθύμνου.
Ειδικότερα μετά την αγορά του οικοπέδου θα ακολουθήσουν οι μελέτες και οι δημοπρατήσεις των έργων κατασκευής του διυλιστηρίου και βέβαια η υλοποίησή τους.
Ο πρόεδρος της Δ.Ε.Υ.Α.Ρ. κ. Άγγελος Μαλάς εκτιμά, ότι εντός του έτους το διυλιστήριο θα έχει κατασκευαστεί και ικανές ποσότητες πόσιμου νερού θα ενισχύσουν αποτελεσματικά την ύδρευση του Ρεθύμνου.
Ο ίδιος τόνισε ότι στην παρούσα χρονική στιγμή δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί το ακριβές κόστος της παρέμβασης, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση αγοράς του χώρου και δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για το διυλιστήριο, ωστόσο η συγκεκριμένη επιλογή είναι πιο οικονομική λόγω των ήδη υπαρχόντων δικτύων από το Φράγμα στον Πλατανιά και από εκεί στην πόλη.