Με ομόφωνη απόφασή του χθες, το δημοτικό συμβούλιο ενέκρινε και παρέλαβε την μελέτη κατασκευής του ανισόπεδου κυκλικού κόμβου στην περιοχή του στρατοπέδου. Η κατασκευή του έργου στην επιβαρυμένη σήμερα κυκλοφοριακά περιοχή, στην οποία συμβάλλουν επί του παλιού εθνικού, ο δρόμος προς Γάλλου, ο δρόμος προς στρατόπεδο, ο δρόμος προς οικισμό Πανόραμα και ο δρόμος προς την Ιερά Μονή Σωτήρος Χριστού, μπορεί να «ανασάνει», καθώς θα δοθεί λύση στο σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που υπάρχει σήμερα.
Με τη δημιουργία του roundabout είναι δεδομένη η μείωση της ταχύτητας των οχημάτων, η οποία πολλές φορές είναι η υπ’ αριθμόν ένα αιτία πρόκλησης ατυχημάτων. Αυτό είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα που παρέχει ο κυκλικός κόμβος.
Οι κινήσεις των οχημάτων που θα εξυπηρετεί ο προτεινόμενος κυκλικός κόμβος, βάση της μελέτης είναι:
α) από και προς Ρέθυμνο
β) από και προς Α/Κ Ατσιπόπουλου
γ) από και προς Γάλλου
δ) από και προς στρατόπεδο Θεοδωράκη
ε) από και προς οικισμό «Πανόραμα»
Δηλαδή οι κλάδοι συμβολής στον κόμβο θα είναι πέντε, γεγονός που καθιστά πιο σύνθετη τη λειτουργία του, σε σχέση με τον συνήθη τετρασκελή Κυκλικό Κόμβο.
Την αναλυτική παρουσίαση της μελέτης η οποία στοίχισε 14.000 ευρώ, έκανε χθες στη διάρκεια του δημοτικού συμβούλιου, ο μελετητής Δημήτρης Γρηγοράκης, ο οποίος μάλιστα απάντησε στα ερωτήματα των δημοτικών συμβούλων, ενώ ξεκαθάρισε ότι μελλοντικά μπορούν να γίνουν βελτιωτικές παρεμβάσεις.
Πλέον ο Δήμος Ρεθύμνου, αφού λάβει τις υπόλοιπες απαιτούμενες εγκρίσεις, θα κληθεί να αναζητήσει χρηματοδοτικό εργαλείο για την υλοποίηση του έργου αυτού, ο προϋπολογισμός του οποίου φτάνει το 1.5εκ. ευρώ.
Στην εισήγησή του, ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Μίνως Αλεφαντινός ευχαρίστησε τον κ. Γρηγοράκη και τον συνεργάτη του κ. Οικονόμου, καθώς και τους μηχανικούς της τεχνικής υπηρεσίας, που βοήθησαν στην εκπόνησή τους, ενώ στην εισήγησή του μεταξύ άλλων ανέφερε: «Υπάρχει μια θετική εισήγηση της τεχνικής υπηρεσίας, για την έγκριση μελέτης ισόπεδου κυκλικού κόμβου. Σας ενημερώνω ότι πρωταρχικό ρόλο στη μελέτη αυτή έχει το στρατόπεδο. Ξεπερνάμε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, καθώς δεν έχουμε απαλλοτριώσεις, διότι ο χώρος πάνω στον οποίο γίνεται η επέμβαση ανήκει στο στρατόπεδο. Έχει όμως και μια δέσμευση, ότι η λύση που θα δοθεί να είναι τέτοια, που να εξυπηρετεί το στρατόπεδο, το οποίο θέλει η πρόσβαση να είναι δυσχερής, λόγω της ιδιομορφίας του. Άρα μετά από αρκετές συζητήσεις, που έγιναν με τους αρμόδιους του στρατού, αυτή η πρόταση έχει ικανοποιήσει απόλυτα τεχνικά και λειτουργικά τους υπευθύνους του στρατού. Παράλληλα, η μελέτη αυτή λύνει ένα μεγάλο ζήτημα, που έχει να κάνει με την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών λόγω της σημερινής επικινδυνότητας του δρόμου».
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Θοδωρής Νίνος, έκανε λόγο για μια άρτια και τεκμηριωμένη μελέτη, αναφέρθηκε ωστόσο στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν πραγματικά στοιχεία για τον κυκλοφοριακό φόρτο, κάτι που όπως είπε ενδεχομένως μελλοντικά δημιουργήσει συμφόρηση. «Οι κυκλικοί κόμβοι είναι μια πολύ καλή λύση, που ενδείκνυται στην συγκεκριμένη περίπτωση. Η μελέτη αυτή, είναι μια εξαιρετική δουλειά σε ό,τι αφορά την τοπογραφία και την οδοποιία, ωστόσο θα πρέπει νομίζω να πω, ότι έχουμε μπροστά μας ένα κόμβο τύπου Κ3, που προβλέπει 45.000 οχήματα χρηστών την ημέρα. Δηλαδή αυτή την στιγμή κάνουμε μια εκτίμηση χωρίς επίσημα στοιχεία κυκλοφοριακά. Θα γίνει μια αναβάθμιση της εισόδου της πόλης μας από τα δυτικά, το οποίο είναι ζητούμενο όλων – το ίδιο έχουμε και από την ανατολική πλευρά, όπου υπάρχει αστοχία την οποία έχει επισημαίνει ο ΟΑΚ. Είναι επίσης σημαντικό ότι οι κλίσεις δεν θα προκαλέσουν περιβαλλοντική επιβάρυνση».
Από την πλευρά του ο επικεφαλής της παράταξης «Ρέθυμνο – Αλληλεγγύη – Ανατροπή» Μιχάλης Ανδρουλάκης, έκανε λόγο για μια πολύ καλή μελέτη, ζητώντας από το μελετητή να διασφαλιστούν το δυνατόν περισσότεροι χώροι πράσινου: «Όσον αφορά το ζήτημα της μελέτης πιστεύουμε πραγματικά ότι θα γίνει μια αναβάθμιση της πόλης από την δυτική πλευρά της και θα συμβάλλει καθοριστικά στο ζήτημα της ασφάλειας των διερχομένων οδηγών. Σε ό,τι αφορά τους χώρους πρασίνου, λέμε στους μελετητές αν μπορέσουν να δώσουν όσο περισσότερο πράσινο γίνεται, ενώ για τις θέσεις παρκινγκ, καλό θα ‘ναι αυτές να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό για την βιώσιμη κινητικότητα, ώστε οι πολίτες να αφήνουν εκεί τα ΙΧ και να χρησιμοποιούν την συγκοινωνία ή πεζοί να φτάνουν στο κέντρο της πόλης».
Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Μανούσος Μανουσογιάννης, τόνισε ότι ο κόμβος αυτός θα λύσει σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα με όρους ασφαλείας, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων: «Είναι πεποίθησή μας ότι ο κυκλικός κόμβος, είναι ένας κόμβος που διασφαλίζει υπό προϋπόθεσες να βοηθιέται αποφασιστικά η αυτοματοποιημένη ρύθμιση της κυκλοφορίας, χωρίς τους χαμένους χρόνους φαναριών. Είναι νομίζω ο πρώτος κόμβος, που κουβεντιάζουμε για την πόλη και νομίζω μπορεί να αποτελέσει μια καλή εμπειρία, για να ακολουθηθεί παρόμοια λύση και σε άλλες περιοχές. Βεβαίως δεν είναι πανάκεια για οπουδήποτε. Υπήρξε μια ανησυχία μήπως τις ώρες αιχμής, που ούτος η άλλως έχουμε μποτιλιάρισμα στο Κουμπέ, μήπως συμβάλλει σε αυτό και ο κυκλικός κόμβος. Δεν έχω προσωπικά τέτοια αίσθηση, διότι τα κύρια ρεύματα κυκλοφορίας το πρωί είναι από Ατσιπόπουλο προς Ρέθυμνο και το μεσημέρι από Ρέθυμνο προς Ατσιπόπουλο και όχι προς Γάλλου, άρα δεν διασταυρώνεται με άλλο ρεύμα η αυξημένη κυκλοφορία και δεν νομίζω να υπάρχει κανένα πρόβλημα».
Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Ελεύθερο Ρέθυμνο» Στέλιος Πετράκης έκανε λόγο για μια πολύ καλή μελέτη, υποστήριξε ωστόσο ότι έπρεπε να προηγηθεί η δημιουργία κυκλικού κόμβου στο Ατσιπόπουλο.