Στα πλαίσια του προγράμματος Εrasmus+ με τίτλο «Play to learn, learn to play» τo 2ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου συμμετείχε στην 4η διακρατική συνάντηση στο Scoala Gimnaziala Decebal στo Cricau της Ρουμανίας από 20 έως 26 Οκτωβρίου.
Στην αποστολή συμμετείχαν οι καθηγητές: Σαλβαράκη Ειρήνη, Βροντάκη Μάγδα και Γασπαράκης Βαγγέλης, καθώς και οι μαθητές: Μουστάκα Κλειώ, Σαριδάκη Αγνή και Παντινάκης Κωνσταντίνος.
Την πρώτη ημέρα των δραστηριοτήτων, έλαβε χώρα θερμή τελετή υποδοχής στο χώρο του σχολείου. Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το εκπαιδευτικό σύστημα της Ρουμανίας, καθώς και την ιστορία και τα αξιοθέατα της χώρας μέσα από παρουσιάσεις που προβλήθηκαν. Η συγκεκριμένη συνάντηση είχε θέμα τα επιτραπέζια παιχνίδια και τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν σαν παιδαγωγικά μέσα ενταγμένα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το σχολείο φιλοξενίας μάς παρουσίασε πρακτικές που χρησιμοποιεί και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία, μέσα από βιωματικά εργαστήρια στην Craiva, να αποκομίσουν πολύτιμες εμπειρίες.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε εκπαιδευτική επίσκεψη στα μοναστήρια Ramet και στο Cheile Rametului, στο αλατωρυχείο στην Turda και στο μουσείο Φυσικής ιστορίας στο Aiud. Οι εικόνες της μεσαιωνικής Ρουμανίας συμπληρώθηκαν με την επίσκεψη στο εντυπωσιακό κάστρο του Corvinilor και στο φρούριο του Deva. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τον πολιτισμό και την ιστορία της Ρουμανίας, επισκέφτηκαν το λαογραφικό μουσείο του σχολείου και ξεναγήθηκαν στο αρχαιολογικό μουσείο της Alba Iulia, όπως και στην ίδια την πόλη. Από τη Ρωμαϊκή Δακία ταξίδεψαν στο πριγκιπάτο της Τρανσυλβανίας, συνάντησαν ρωμαϊκά μνημεία, μέσα σε μεσαιωνικά κάστρα και δίπλα σε γοτθικούς ναούς καθολικούς και ορθόδοξους. Όλες αυτές οι δράσεις έκαναν την περιήγηση μας ένα ζωντανό μάθημα ιστορίας.
Εκτός από τις εκπαιδευτικές επισκέψεις, το πρόγραμμα περιελάμβανε παρουσίαση επιτραπέζιων παιχνιδιών δίνοντας έμφαση στις παιδαγωγικές διαστάσεις τους.
Κατά την αρχαιότητα, όπως και στη σύγχρονη εποχή, το παιχνίδι αποτελούσε αναπόσπαστο κομμάτι τόσο της παιδικής ζωής όσο και της καθημερινότητας των ενηλίκων. Φιλόσοφοι, όπως ο Πλάτων, ήξεραν πολύ καλά την σπουδαιότητα του παιχνιδιού στη διαμόρφωση χαρακτήρα, ήθους και φυσικών δεξιοτήτων ενός ατόμου. H ελληνική αποστολή είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει την πέττεια (ή πεττεία), ένα επιτραπέζιο παιχνίδι στρατηγικής που έπαιζαν οι αρχαίοι Έλληνες. Το παιχνίδι είναι γνωστό από την αρχαιότητα. Ο Όμηρος το αναφέρει στην Οδύσσεια, όπου μνημονεύει τους μνηστήρες της Πηνελόπης να παίζουν πέττεια. Στην Αρχαία Ελλάδα αναπτύχθηκαν πλήθος εκπαιδευτικών παιχνιδιών, μέσω των οποίων οι νέοι όξυναν τον νου και αποκτούσαν κριτική σκέψη!
Την τελευταία ημέρα του προγράμματός μας, την περάσαμε στο φιλόξενο σχολείο στο Cricau, όπου οι μαθητές έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια, ψυχαγωγήθηκαν και διασκέδασαν με τους καινούριους τους φίλους. Το ίδιο βράδυ ακολούθησε η τελετή λήξης. Η φιλοξενία όλες τις μέρες της διαμονής μας υπήρξε υποδειγματική. Αυτό όμως που ήταν το πιο σημαντικό, ήταν η γνωριμία των μαθητών μας με τους μαθητές από τις άλλες χώρες και κυρίως με τις οικογένειες οι οποίες ανέλαβαν τη φιλοξενία. Οι μαθητές μας δημιούργησαν φιλικούς δεσμούς και έζησαν εμπειρίες που θα θυμούνται για πάντα.
Από το γραφείο του 2ου Γυμνασίου