Στόχος του προγράμματος είναι η προσέγγιση των διαφορετικών πολιτισμικών στοιχείων και της κουλτούρας σε θέματα εκπαίδευσης τουρισμού στην ανάπτυξη για την αειφορία, η διαμόρφωση ενεργών πολιτών σε θέματα αειφόρου τουρισμού, η οποία θα εξασφαλίζει τη μακροχρόνια προστασία και διατήρηση των φυσικών, πολιτιστικών και κοινωνικών πόρων, καθώς και η ανταλλαγή ορθών πρακτικών.
Στη συνάντηση συμμετείχαν εννέα στελέχη και εκπαιδευτικοί από την Περιφέρεια του Πίλσεν της Τσεχίας, ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Απόστολος Κλινάκης, ο προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης κ. Γεώργιος Περικλειδάκης, η σχολική σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής κ. Νίκη Δεληκανάκη, στελέχη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης και του ΚΠΕ Αρχανών.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης επισκέφτηκαν το ΚΠΕ Αρχανών-Ρούβα-Γουβών και περπάτησαν στο Μινωικό πατητήρι στο Βαθύπετρο και στο «Μινωικό μονοπάτι» στο Φουρνί -μονοπάτι που παρουσιάζει μεγάλη βιοποικιλότητα- με στόχο την ανάδειξη του οικοτουρισμού, όπου πραγματοποιήθηκαν παιχνίδια στη φύση από την παιδαγωγική ομάδα του ΚΠΕ Αρχανών.
Επίσης ενημερώθηκαν και ξεναγήθηκαν στα εργαστήρια του 1ου ΣΕΚ Ηρακλείου και στο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Ηρακλείου.
Οι μαθητές του 1ου Νηπιαγωγείου Γαζίου που συμμετέχουν και αυτοί στο πρόγραμμα, χάρισαν στους Τσέχους εκπαιδευτικούς το δίγλωσσο τρισδιάστατο «Βιβλίο των Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού» (στα ελληνικά και τσέχικα) με κατασκευές τους από το πρόγραμμα που υλοποίησαν την τρέχουσα σχολική χρονιά, όπου κατέγραψαν στοιχεία των εναλλακτικών μορφών τουρισμού (αγροτουρισμός και πολιτιστικός) της περιοχής τους.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης οι Τσέχοι επισκέφτηκαν την Κνωσό, τα ενετικά τείχη, τον Τάφο του Καζαντζάκη, τη Φαιστό, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, τα Μάταλα, ενώ είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν θέματα εναλλακτικών μορφών τουρισμού στις συναντήσεις τους και με τον δήμαρχο Ηρακλείου και τον αντιδήμαρχο Φαιστού σε θέματα Παιδείας.
Παράλληλα προκειμένου να γνωρίσουν τη διαδικασία παραγωγής και συσκευασίας τοπικών προϊόντων, όπως του λαδιού και του κρασιού ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Μεσσαράς στις Μοίρες, όπου παρακολούθησαν τη διαδικασία τυποποίησης ελαιολάδου και ελιάς, καθώς και στους αμπελώνες του κτήματος Λυραράκη στο Αλάγνι, όπου γεύτηκαν διάφορα είδη κρασιών, ταυτίζοντας την Κρήτη με το ελαιόλαδο και το κρασί, ως αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας, του πολιτισμού και της ζωής των Κρητικών και του νησιού γενικότερα.
Εκπαίδευσης Κρήτης