Κατακυρώθηκε ο ανάδοχος του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την εκτέλεση του έργου που αφορά στην «Προμήθεια εξοπλισμού και τοποθέτηση στεγάστρων, για τη δημιουργία ή και αναβάθμιση των στάσεων του Δήμου Ρεθύμνης».
Με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης από το πρόγραμμα «Φιλόδημος» ανοίγει ο δρόμος για την αναβάθμιση 15 συνολικά στάσεων του ΚΤΕΛ που έχουν εγκατασταθεί χωρικά από την οδό Σταμαθιουδάκη μέχρι και τον Αδελιανό Κάμπο.
Ήδη τις επόμενες ημέρες αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο εργολάβο προκειμένου πολύ γρήγορα να εξελιχτούν οι εργασίες με στόχο να αναβαθμιστούν εξ ολοκλήρου (στέγαστρα, καθίσματα φωτισμός κ.ά.) των επιλεγμένων στάσεων και κατ’ επέκταση οι παρεχόμενες στο επιβατικό κοινό υπηρεσίες.
Ειδικότερα, μέσα από το πρόγραμμα «Φιλόδημος 2» του ΥΠ.ΕΣ. έγινε δεκτή η πρόταση του δήμου στον άξονα «Κοινωνικές και πολιτιστικές υποδομές και δραστηριότητες των δήμων» το έργο με τίτλο: «Προμήθεια εξοπλισμού, κατασκευή, μεταφορά και τοποθέτηση στεγάστρων για την δημιουργία ή και αναβάθμιση των στάσεων, για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού των δήμων της χώρας» με προϋπολογισμό 84.240 ευρώ.
Τεχνική περιγραφή του έργου
Οι τύποι των στεγάστρων έχουν επιλεχθεί με βάση την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και το πλάτος του πεζοδρομίου και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να παρεμποδίζεται η διέλευση των πεζών καθ’ όλο το μήκος και το πλάτος που καταλαμβάνει το στέγαστρο, όπως διευκρινίζεται από την τεχνική έκθεση.
– Στέγαστρα τύπου Β διάσταση 4.00*1.19μ. με ανακλινόμενα καθίσματα τριών θέσεων.
– Στέγαστρα τύπου Γ διάσταση 4.00*1.19μ. και διάσταση 4.00*1.00μ. ανάλογα με το πλάτος του πεζοδρομίου χωρίς καθίσματα.
– Φωτισμός των στάσεων με χρήση φωτοβολταϊκών σε 14 στάσεις και 1 στάση φωτισμός χωρίς φωτοβολταϊκό.
– Κατασκευή στεγάστρων με αντιβανδαλιστικά υλικά.
– Πλαίσιο 1.00*0,70μ. για ανάρτηση συγκοινωνιακών πληροφοριών.
– Καλάθι αχρήστων.
– Πλαίσιο με ονομασία στάσης.
– Καμία στάση δεν πρόκειται να τοποθετηθεί σε αφετηρία ή τέρμα γραμμών.
– Πινακίδα στάσης.
– Τήρηση όλων των αποστάσεων ασφαλείας (0,60μ. από το κράσπεδο, πλάτη του στεγάστρου 0,30μ. για τον Τύπο Β).
– Τοποθέτηση ενός μόνο στεγάστρου ανά στάση. Στη στάση Παλιό Πανεπιστήμιο με κατεύθυνση ανατολικά υπάρχουν 2 υφιστάμενα στέγαστρα, όπου πρόκειται να γίνει η αντικατάσταση μόνο του ενός. Στη στάση «Ρίθυμνα» με κατεύθυνση ανατολικά υπάρχουν υφιστάμενα 3 στέγαστρα όπου πρόκειται να γίνει αντικατάσταση μόνο του ενός.
– Αδιαφανής οροφή του στεγάστρου για προστασία από τον ήλιο.
– Υδρορροή περιμετρικά της οροφής του στεγάστρου με τα νερά να αποβάλλονται στην πίσω πλευρά του στεγάστρου.
Οι 15 στάσεις που θα αναβαθμιστούν:
1) Κουμπές – Στμαθιουδάκη 84
2) Αγία Φωτεινή – Σταμαθιουδάκη 38
3) Δεσποτική Κολύμπα – Σταμαθιουδάκη 66
4) Αγροτική – Ηγουμένου Γαβριήλ 103
5) Ορφανοτροφείο – Κυρίλλου Λουκάρεως 15
6) Παλιό Πανεπιστήμιο- Λεωφόρος Εμμ. Παχλά 44
7) Παλιό Πανεπιστήμιο- Λεωφόρος Εμμ. Παχλά 35
8) Βασιλόπουλος- Λεωφόρος Μάχης Κρήτης 110
9) Μυσσίρια- Λεωφόρος Μάχης Κρήτης 40
10) Κόμβος Αμαρίου- Λεωφόρος Μάχης Κρήτης 70
11) Πλατανιάς- Λεωφόρος Μάχης Κρήτης 137
12) Πηγιανός Κάμπος- Αδελιανός Κάμπος, Παλαιά ΕΟ Ρεθύμνου Ηρακλείου
13) Ρίθυμνα- Αδελιανός Κάμπος, Παλαιά ΕΟ Ρεθύμνου Ηρακλείου (Σκαλέτα – Ρέθυμνο)
14) Ρίθυμνα-Ρίθυμνα (Ρέθυμνο -ΣκαλΈτα)
15) Δίας – Πηγιανός Κάμπος, Παλαιά ΕΟ Ρεθύμνου Ηρακλείου
Παράλληλα, μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος Civitas Destinations, ο δήμος Ρεθύμνης σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ, υλοποιούν το έργο με τίτλο «Προμήθεια εξοπλισμού για την ηλεκτρονική σήμανση τηλεματικής».
Στόχος του έργου είναι η πληροφόρηση, σε πραγματικό χρόνο, του επιβατικού κοινού για τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων, τις ώρες άφιξης – αναχώρησης, τη διάρκεια των δρομολογίων κ.α., υπηρεσία η οποία θα παρέχεται μέσω ηλεκτρονικής εγκατάστασης «έξυπνων» στάσεων, στον χώρο αναμονής, εντός του λεωφορείου και μέσω εφαρμογής σε κινητά τηλέφωνα. Το έργο αυτό έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία, ωστόσο υπάρχει μια εμπλοκή που αφορά το λογισμικό του συστήματος προκειμένου να είναι εφικτή η επικοινωνία του με το ΚΤΕΛ. Ήδη εδώ και αρκετό διάστημα γίνονται προσπάθειες με την εταιρία που εδρεύει στην Αθήνα προκειμένου το τεχνικό αυτό ζήτημα να επιλυθεί, ωστόσο υπάρχουν δυσκολίες λόγω και της πανδημίας και έτσι έχει σημειωθεί καθυστέρηση. Πάντως όπως ξεκαθάρισε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο προϊστάμενος του τμήματος προγραμματισμού του Δήμου Ρεθύμνου, Νίκος Βώβος, το ηλεκτρονικό σύστημα μπορεί να λειτουργήσει ανά πάσα στιγμή.