Με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης από το πρόγραμμα «Φιλόδημος» ανοίγει ο δρόμος για την αναβάθμιση 15 συνολικά στάσεων του ΚΤΕΛ που έχουν εγκατασταθεί χωρικά από την οδό Σταμαθιουδάκη μέχρι και τον Αδελιανό Κάμπο. Τις επόμενες ημέρες θα προκηρυχτεί το έργο με στόχο να αναβαθμιστούν εξ ολοκλήρου (στέγαστρα, καθίσματα φωτισμός κ.ά.) οι συγκεκριμένες στάσεις και κατ’ επέκταση οι παρεχόμενες στο επιβατικό κοινό υπηρεσίες.
Ειδικότερα, μέσα από το πρόγραμμα «Φιλόδημος 2» του ΥΠΕΣ έγινε δεκτή η πρόταση του δήμου στον άξονα «Κοινωνικές και πολιτιστικές υποδομές και δραστηριότητες των δήμων» το έργο με τίτλο: «Προμήθεια εξοπλισμού, κατασκευή, μεταφορά και τοποθέτηση στεγάστρων για την δημιουργία ή και αναβάθμιση των στάσεων, για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού των δήμων της χώρας» με προϋπολογισμό 84.240 ευρώ.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο τεχνικών έργων Άγγελο Μαλά έγινε μια τροποποίηση στον προϋπολογισμό του δήμου και το έργο σύντομα θα δημοπρατηθεί: «Ο δήμος θα βάλει από ιδίους πόρους 34.000 ευρώ ενώ έχουν εξασφαλιστεί και 50.000 ευρώ από το πρόγραμμα «Φιλόδημος». Έχει κατατεθεί το έργο, μας έδωσαν άδεια για δημοπράτηση. Υπάρχει μια δυσκολία με τον χρόνο, καθώς έληγε σε ένα μήνα η προθεσμία, που σημαίνει ότι δεν υπήρχε χρόνος να ανατεθεί στον εργολάβο. Δόθηκε λύση και το επόμενο διάστημα θα προχωρήσουμε σε δημοπράτηση και στην υλοποίηση του έργου».
Με τα χρήματα αυτά ο δήμος θα εγκαταστήσει 15 στέγαστρα σε 15 διαφορετικές στάσεις λεωφορείου. Τα επτά στέγαστρα πρόκειται να εγκατασταθούν σε θέσεις όπου δεν υπάρχουν υφιστάμενα, ενώ τα υπόλοιπα οκτώ στέγαστρα πρόκειται να αντικαταστήσουν υφιστάμενα βανδαλισμένα.
Τεχνική περιγραφή του έργου
Οι τύποι των στεγάστρων έχουν επιλεχθεί με βάση την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και το πλάτος του πεζοδρομίου και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να παρεμποδίζεται η διέλευση των πεζών καθ’ όλο το μήκος και το πλάτος που καταλαμβάνει το στέγαστρο, όπως διευκρινίζεται από την τεχνική έκθεση.
– Στέγαστρα τύπου Β διάσταση 4.00*1.19μ. με ανακλινόμενα καθίσματα τριών θέσεων.
– Στέγαστρα τύπου Γ διάσταση 4.00*1.19μ. και διάσταση 4.00*1.00μ. ανάλογα με το πλάτος του πεζοδρομίου χωρίς καθίσματα.
– Φωτισμός των στάσεων με χρήση φωτοβολταϊκών σε 14 στάσεις και 1 στάση φωτισμός χωρίς φωτοβολταϊκό.
– Κατασκευή στεγάστρων με αντιβανδαλιστικά υλικά.
– Πλαίσιο 1.00*0,70μ. για ανάρτηση συγκοινωνιακών πληροφοριών.
– Καλάθι αχρήστων.
– Πλαίσιο με ονομασία στάσης.
– Καμία στάση δεν πρόκειται να τοποθετηθεί σε αφετηρία ή τέρμα γραμμών.
– Πινακίδα στάσης.
– Τήρηση όλων των αποστάσεων ασφαλείας (0,60μ. από το κράσπεδο, πλάτη του στεγάστρου 0,30μ. για τον Τύπο Β).
– Τοποθέτηση ενός μόνο στεγάστρου ανά στάση. Στη στάση Παλιό Πανεπιστήμιο με κατεύθυνση ανατολικά υπάρχουν 2 υφιστάμενα στέγαστρα όπου πρόκειται να γίνει η αντικατάσταση μόνο του ενός. Στη στάση «Ρίθυμνα» με κατεύθυνση ανατολικά υπάρχουν υφιστάμενα 3 στέγαστρα όπου πρόκειται να γίνει αντικατάσταση μόνο του ενός.
– Αδιαφανής οροφή του στεγάστρου για προστασία από τον ήλιο.
– Υδρορροή περιμετρικά της οροφής του στεγάστρου με τα νερά να αποβάλλονται στην πίσω πλευρά του στεγάστρου.
Παράλληλα, μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος Civitas Destinations, ο δήμος Ρεθύμνης σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ, υλοποιούν το έργο με τίτλο «Προμήθεια εξοπλισμού για την ηλεκτρονική σήμανση τηλεματικής».
Στόχος του έργου είναι η πληροφόρηση, σε πραγματικό χρόνο, του επιβατικού κοινού για τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων, τις ώρες άφιξης – αναχώρησης, τη διάρκεια των δρομολογίων κ.α., υπηρεσία η οποία θα παρέχεται μέσω ηλεκτρονικής εγκατάστασης «έξυπνων» στάσεων, στον χώρο αναμονής, εντός του λεωφορείου και μέσω εφαρμογής σε κινητά τηλέφωνα.