Την ώρα που οι μαθητικές ανάγκες για παράλληλη στήριξη αυξάνονται σχεδόν κάθε χρόνο με ανησυχητικούς ρυθμούς, οι διορισμοί που έγιναν σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά σε δημοτικά, νηπιαγωγεία, γυμνάσια και λύκεια να στερούνται μέχρι και σήμερα την απαραίτητη για τα ίδια βοήθεια στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ειδικότερα, για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν μαθητές που έχουν ανάγκη σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στον νομό Ρεθύμνου απαιτείται η πρόσληψη 127 εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης.
Ήδη πριν τρεις μέρες, το υπουργείο Παιδείας ζήτησε εκ νέου την καταγραφή τω κενών θέσεων από τις δυο διευθύνσεις, τα οποία έχουν ήδη σταλεί αρμοδίως, με την ελπίδα το προσεχές διάστημα να γίνουν επιπλέον προσλήψεις.
Ειδικότερα, χωρίς επαρκή διδασκαλία είναι αντιμέτωποι 56 μαθητές στα γυμνάσια και τα λύκεια του νομού, που χρήζουν παράλληλης στήριξης. Οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών αφορούν σε 12 φιλόλογους, 4 μαθηματικούς και 8 φυσικούς. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπολείπονται συνολικά 278 ώρες φιλολογικών μαθημάτων, 88 ώρες μαθηματικών και 154 ώρες φυσικής, χημείας, βιολογίας και γεωλογίας.
Τα παραπάνω προβλήματα έχουν μεταφερθεί τόσο στον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Γ. Τερζάκη, όσο και στο υπουργείο Παιδείας, ωστόσο οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι πίνακες με τους καθηγητές ειδικής αγωγής ολοκληρώθηκαν και πλέον οι όποιες προσλήψεις γίνουν θα πραγματοποιηθούν από τους πίνακες εκπαιδευτικών γενικής αγωγής, γεγονός που προκαλεί διαμαρτυρίες σε γονείς αλλά και σε συνδικαλιστές, οι οποίοι επισημαίνουν πως απαιτούνται εκπαιδευμένοι καθηγητές για τους μαθητές παράλληλης στήριξης.«Έχουμε στείλει ξανά τα κενά με τους καθηγητές που χρειαζόμαστε, όπως μας ζητήθηκε για πολλοστή φορά από το υπουργείο, ωστόσο φαίνεται πως στο εξής οι όποιοι διορισμοί θα είναι περιορισμένοι. Όμως υπάρχει πρόβλημα, γιατί είναι αρκετές οι περιπτώσεις μαθητών, που έχουν μείνει χωρίς βοήθεια και υπάρχουν διαμαρτυρίες, από γονείς και συνδικαλιστές» ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο Ανδρέας Ταξάκης.
Στα δημοτικά σχολεία σύμφωνα με τον προϊστάμενο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, «οι δάσκαλοι που απαιτούνται για την παράλληλη στήριξη είναι 93, ενώ οι νηπιαγωγοί δέκα».
«Μας ζήτησαν από το υπουργείο ξανά να στείλουμε τις ελλείψεις, όπως και το κάναμε. Είναι αυξημένες οι ανάγκες , πολλά τα προβλήματα και μην ξεχνάτε ότι σε επίπεδο νομού, η ανάγκη παράλληλης στήριξης αφορά περίπου 200 παιδιά.
Παραμένουν οι ελλείψεις και στην γενική αγωγή
Προβλήματα όμως εξακολουθούν να υπάρχουν και στην γενική αγωγή .Σε ό,τι αφορά την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι ελλείψεις δεν αφορούν σε μαθήματα βασικών ειδικοτήτων, όπως φιλολογικά, μαθηματικά ή φυσικοχημεία αλλά στις υπόλοιπες ειδικότητες.
Συγκεκριμένα, απαιτούνται ακόμα 26 εκπαιδευτικοί για να μπορέσουν στο σύνολο τους τα γυμνάσια και τα λύκεια του νομού να λειτουργήσουν αποτελεσματικά.
Σε ό,τι αφορά τη πρωτοβάθμια εκπαίδευση, οι δάσκαλοι που απαιτούνται είναι τέσσερις καθώς και τέσσερις ακόμα νηπιαγωγοί.