Αν και το μεγάλο έργο του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης Πάνορμος-Εξάντης είχε δρομολογηθεί και αναμενόταν αυτές τις ημέρες η υπογραφή της σχετικής σύμβασης με τον εργολήπτρια εταιρία «ΠΕΤΡΗΣ-ΑΘΩΝΙΚΗ ΕΠΕ», η οποία έχει καταθέσει έκπτωση της τάξεως του 35,5% και στην οποία είχε ήδη κατακυρωθεί το έργο, εν τούτοις η διαδικασία μπλόκαρε, αφού σύμφωνα με τον διευθυντή Τεχνικών Έργων του ΟΑΚ Γιώργο Αγαπάκη κατατέθηκε ένσταση σε βάρος του αναδόχου. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η ένσταση αφορά το προαπαιτούμενο πτυχίο του αναδόχου, το οποίο αμφισβητείται από έτερο υποψήφιο. Το θέμα βρίσκεται ήδη στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου που θα προχωρήσει στον απαραίτητο έλεγχο των εγγράφων.
Αυτό σημαίνει ότι η κατακύρωση του διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Μάρτιο θα καθυστερήσει σημαντικά. Υπενθυμίζεται ότι ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 62,5 εκατομμύρια ευρώ.
Χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του ο Γιώργος Αγαπάκης, διευθυντής Τεχνικών Έργων του Ο.Α.Κ ανέφερε: «Σαν ΟΑΚ είμαστε έτοιμοι για υπογραφή συμβάσεως, όμως προέκυψε ένα τυπικό θέμα, τη βαρύτητα του οποίου δεν τη γνωρίζω εγώ, σε ό,τι αφορά την ισχύ του πτυχίου του ενός από τους δύο αναδόχους, κάτι το οποίο το εξετάζει η αρμόδια Επιτροπή του υπουργείου που έχει να κάνει με τα πτυχία των αναδόχων. Δε γνωρίζω λεπτομέρειες γιατί δεν έχει έρθει στα χέρια μου αυτή η ένσταση, απλώς το έχω επιβεβαιώσει και η οδηγία που έχει δοθεί είναι να περιμένουμε να εξεταστούν αυτά τα θέματα και μετά να προχωρήσουμε σε σύμβαση».
Σημειώνεται ότι το τμήμα από τον Γεροπόταμο μέχρι τη διασταύρωση Εξάντη, είναι μήκους 10 χιλιόμετρων και σύμφωνα με τη μελέτη θα κατασκευαστεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με διπλό κλάδο και διαχωριστικό στηθαίο. Πρόκειται για τμήμα που θα μετατραπεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με όριο ταχύτητας τα 120 χλμ./ώρα.
Αναλυτικά το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει:
– Διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού στο μεγαλύτερο μέρος της.
– Παράπλευρο οδικό δίκτυο.
– Τον ανισόπεδο κόμβο Πάνορμου.
– Μία γέφυρα, επέκταση και κατασκευή νέων κάτω διαβάσεων, επεκτάσεις υφιστάμενων οχετών.
Στο έργο αυτό περιλαμβάνονται οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές έρευνες, μετατοπίσεις δικτύων Ο.Κ.Ω. και συμπληρωματικές μελέτες, ενώ κύριο και βασικό αντικείμενό του είναι η μετατροπή του οδικού τμήματος σε κλειστό αυτοκινητόδρομο πλάτους 22,25 μ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας.
Οι εργασίες κατασκευής του δρόμου αναμένεται να διαρκέσουν 48 μήνες και με βάση τους υπολογισμούς, θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2018 ή στις αρχές του 2019.
Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα της Κρήτης,, το οποίο αφορά ουσιαστικές παρεμβάσεις και βελτιώσεις σε μήκος περίπου δέκα χιλιομέτρων του οδοστρώματος, το οποίο σήμερα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο για τους διερχόμενους οδηγούς. Το έργο αυτό θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο, καθώς το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού περιλαμβάνει πολλά από τα χαρακτηρισμένα ως «σημεία – καρμανιόλες», που κατά το παρελθόν έχουν δώσει αμέτρητα ατυχήματα και πολύνεκρα δυστυχήματα.
Κατακυρώνεται η μελέτη του έργου Γαράζος-Αξός-Ανώγεια
Εν τω μεταξύ στη συνεδριάσει της Οικονομικής Επιτροπή που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη Τρίτη, θα γίνει κατακύρωση του διαγωνισμού για την ανάθεση της μελέτης του έργου που αφορά το οδικό τμήμα Γαράζος-Αξός-Ανώγεια. Πρόκειται για μια μελέτη συνολικού ύψους 1.600.000 ευρώ, ενώ κατά πληροφορίες έχουν κατατεθεί προσφορές με έκπτωση που φτάνει και το 75%. Η οικονομική επιτροπή θα κληθεί να συζητήσει τις ενστάσεις και να κατακυρώσει τη μελέτη σε ανάδοχο.
Σημειώνεται ότι η μελέτη αφορά νέα χάραξη του δρόμου, περιλαμβάνει συγκοινωνιακές μελέτες:
Οριστική Μελέτη Οδοποιίας και ισόπεδων τρισκελών κόμβων, μελέτη Σήμανσης Ασφάλισης οδού και κόμβων, Οριστική Μελέτη Η/Μ εγκαταστάσεων Φωτισμού κόμβων. Μελέτες Τεχνικών Έργων οδού: προμελέτη και οριστική μελέτη γεφυρών και οριστική μελέτη τοίχων αντιστήριξης. Επίσης περιλαμβάνει υδραυλικές Μελέτες: οριστική μελέτη Αποχέτευσης Αποστράγγισης οδού, ισόπεδων κόμβων, κιβωτοειδών οχετών και γεφυρών, συμπληρωματική Γεωλογική μελέτη: σε επίπεδο οριστικής μελέτης -Γεωτεχνική έρευνα-μελέτη: σε επίπεδο οριστικής μελέτης, Φυτοτεχνική μελέτη φύτευσης -συμπληρωματική Περιβαλλοντική μελέτη: 2011 και εκπόνηση ΠΠΕ ή ΜΠΕ, εάν απαιτηθεί.