Αυξημένος είναι ο φετινός προϋπολογισμός για το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του δήμου, το οποίο περιλαμβάνει δράσεις και εκδηλώσεις που στοχεύουν στην προώθηση του Ρεθύμνου σε τουριστικό προορισμό για όλο τον χρόνο. Εκτός από τη συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις, τη φιλοξενία πρακτόρων και δημοσιογράφων ξένων χωρών, την έκδοση διαφημιστικού και προωθητικού υλικού, ο μητροπολιτικός δήμος φέτος δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην τεχνολογία και στο διαδίκτυο επιχειρώντας να δημιουργήσει μια σύγχρονη και διαρκώς ανανεωνόμενη βάση δεδομένων με ένα υλικό που θα αναδεικνύει όλες τις δυνατότητες και τις παροχές της πόλης και των οικισμών της, τόσο σε ότι αφορά τα αξιοθέατα, τα μνημεία, τις εκκλησίες, όσο και σε βιωματικές εμπειρίες αλλά και εκδηλώσεις όπως το καρναβάλι, το αναγεννησιακό, τη γιορτή κρητικής διατροφής και άλλα μικρά ή μεγάλα δρώμενα που λαμβάνουν χώρα τόσο στην πόλη, όσο και στους οικισμούς.
Ειδικότερα ο προϋπολογισμός για το πρόγραμμα τουριστικής προβολής, ο οποίος θα συζητηθεί για να ψηφιστεί στην αυριανή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ανέρχεται στις 81.000 ευρώ ενώ σε αυτόν ένα μεγάλο κονδύλι έχει προβλεφτεί για τον τουριστικό οργανισμό (DMO), ο οποίος αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
Αναλυτικά το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις τουριστικής προβολής σε Ελλάδα και εξωτερικό, αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης, ακολουθώντας τις τάσεις του τουριστικού marketing, ενώ υιοθετείται νέα καμπάνια με έμφαση στη βιωματική διάσταση μιας επίσκεψης, που εκτός από τις ξενοδοχειακές ανέσεις και προσφορές δίδει έμφαση και σε εμπειρίες που συνδυάζουν φυσιολατρικά, ιστορικά, αρχαιολογικά, γαστρονομικά ή άλλα ενδιαφέροντα.
Παράλληλα δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην αγορά της Βόρειας Αμερικής (ΗΠΑ, Καναδάς) όπως επίσης και της Κίνας, η οποία πληροί όλες τις προϋποθέσεις για μεγαλύτερη αύξηση επισκεπτών, λαμβάνοντας υπόψη ότι μπορεί να αξιοποιηθεί η σύνδεση Ρεθύμνου με Σαντορίνη, προορισμός ιδιαίτερα δημοφιλής για τις προαναφερθείσες αγορές.
Ο δήμος έχει σκοπό να αξιοποιήσει και να αναδείξει όλα τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα, όπως είναι οι οικισμοί, δηλαδή περιοχές με ιδιαίτερα φυσιολατρικά χαρακτηριστικά, όπως φαράγγια και σπήλαια, αλλά και με πλούσια παράδοση και η γαστρονομία.
Με τη συνεργασία του προγραμματιζόμενου DMOR, το Ρέθυμνο σκοπεύει στη δημιουργία της «ιδιαίτερης τουριστικής ταυτότητας» βασιζόμενη στην πρόσφατη μελέτη της Toposophy, αναδεικνύοντας το Ρέθυμνο ως τουριστικό προορισμό δραστηριοτήτων, αξιοποιώντας το καρναβάλι, τη γιορτή κρητικής διατροφής και όλες τις εκδηλώσεις που γίνονται μέσα και έξω από την πόλη κατά τη διάρκεια όλου του χρόνου. Το Ρέθυμνο μπορεί να αναδειχθεί ως τουριστικό & πολιτιστικό κέντρο της Κρήτης και αυτό να αποτελέσει μέρος της τουριστικής μας προβολής. Σε ότι αφορά τις προγραμματισμένες προωθητικές ενέργειες αυτές αφορούν σε:
– Διοργάνωση και φιλοξενία
– Προωθητικές επαφές (πχ. Β2Β συναντήσεις και παρουσιάσεις σε τουριστικές εκθέσεις, συμφωνίες με τουριστικούς επαγγελματίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό που οργανώνουν ταξίδια, όπως tour operators, τουριστικοί πράκτορες, εταιρίες κρουαζιέρας κλπ.)
– Προβολή σε πόλεις από τις οποίες το Ρέθυμνο έχει συχνά επαναλαμβανόμενους επισκέπτες και που συνδέονται με απευθείας πτήσεις με τα αεροδρόμια Χανίων και Ηρακλείου
– Συνεργασίες με αεροπορικές εταιρείες και μεγάλους tour operators που μπορούν να δημιουργήσουν και να προσφέρουν ελκυστικά πακέτα διακοπών για 12 μήνες
– Προσφορές μέσω τηλεοπτικών & ραδιοφωνικών εκπομπών στο κοινό για χειμερινό τουρισμό
– ΕΟΤ εξωτερικού
– Visit Greece.
Αναβάθμιση τουριστικής ιστοσελίδας Rethymno.guide
Η νέα ιστοσελίδα του δήμου έχει τα χαρακτηριστικά ώστε να διαβάζεται σωστά από όλες τις συσκευές (Η/Υ, tablet, smartphone). Έχει ένα απλό στη χρήση CMS (content managemen’t system – σύστημα διαχείρισης περιεχομένου). Ο σχεδιασμός του είναι λιτός με έμφαση στην ανανέωση του στατικού περιεχομένου, δηλαδή περιγραφές όλων των σημείων τουριστικού ενδιαφέροντος (πχ. μνημεία, μουσεία, παραλίες κ.λπ.) αλλά κυρίως στην ανανέωση και διαρκή ενημέρωση του δυναμικού περιεχομένου, όπως η κατηγορία News & Events με την κάλυψη της τρέχουσας τουριστικής επικαιρότητας (π.χ. πολιτιστικές & αθλητικές εκδηλώσεις, γαστρονομικές προτάσεις, νέα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος, απελευθερώσεις χελωνών caretta caretta, εκσκαφές φωλιών, δράσεις για βιωσιμότητα, βραβεύσεις κ.λπ.) Επίσης πληρoί όλες τις προδιαγραφές του SEO (search engine optimization – βέλτιστη παρουσία στις μηχανές αναζήτησης) και διαθέτει εργαλείο για την αποδοχή φωτογραφιών & παρατηρήσεων με σύνδεση στα κοινωνικά δίκτυα ή απευθείας από τους επισκέπτες, καθώς και ομαδική αποστολή newsletter.
Το Rethymno.guide προσφέρει πληροφορίες σε εκατοντάδες χιλιάδες πιθανών πελατών σε απευθείας σύνδεση με πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως στο Facebook, στο YouTube και στο Instagram # cityofRethymno, όπου αναρτώνται φωτογραφίες του Ρεθύμνου.
Ενέργειες διαδικτυακής προβολής
– Φιλοξενία δημοσιογράφων / bloggers μαζί με επαγγελματίες στον τομέα του τουρισμού καθώς και δημιουργία συστηματικού follow-up μετά τη συμμετοχή σε εκθέσεις, συνέδρια, ώστε να χτιστεί μια σχέση σταθερής συνεργασίας με τους τουριστικούς επαγγελματίες και τους δημοσιογράφους, τους οποίους έχουμε φιλοξενήσει ή έχουμε συνεργαστεί μαζί τους.
– Η διοργάνωση ομαδικών press trips στο πλαίσιο των συνεργασιών με ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ, όπως γίνονται με επιτυχία για το ρεθεμιώτικο καρναβάλι και για τη γιορτή κρητικής διατροφής, μπορεί να συνεχιστεί. Αυτό μπορεί να διευρυνθεί για να προβληθούν εκτός των προϊόντων πολιτιστικού τουρισμού και εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο φυσιολατρικός και ο αθλητικός. Η φιλοξενία του κατάλληλου δημοσιογράφου ή blogger μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την προβολή του Ρεθύμνου σε ένα πάρα πολύ ευρύ κοινό με πολύ μικρό κόστος.
– Η ανάδειξη νέων τουριστικών προϊόντων και εμπειριών, καθώς και η αξιοποίηση τους σε επαγγελματικές συναντήσεις των εκθέσεων που συμμετέχουμε, workshops και ημερίδες, με στόχο πάντα την προώθησή τους σε στοχευμένες αγορές.
– Δελτία τύπου. Η συχνή και έγκαιρη αποστολή δελτίων τύπου όχι μόνο στα ελληνικά αλλά κυρίως στα διεθνή μέσα ενημέρωσης προβάλλει το Ρέθυμνο, την Κρήτη και κατ’ επέκταση την Ελλάδα στο εξωτερικό. Το περιεχόμενο των δελτίων τύπου θα πρέπει να καλύπτει ποικίλα θέματα καθώς και θέματα της επικαιρότητας, όπως εκδηλώσεις, φεστιβάλ κ.α.
– Επιπλέον στόχος η συνέχιση της επαφή με τους Repeaters (επαναλαμβανόμενους επισκέπτες), με σκοπό την αξιοποίησή τους ως τουριστικούς πρεσβευτές, μέσω της προτροπής για ανάρτηση των εμπειριών τους στην ιστοσελίδα και της συμμετοχής τους με φωτογραφίες, βίντεο ή συνεντεύξεις στα e-newsletter.
Κέντρα πληροφόρησης επισκεπτών
Τα Κέντρα Πληροφόρησης Επισκεπτών αποτελούν μία από τις πρώτες στάσεις που κάνουν πολλοί ταξιδιώτες όταν φτάνουν για πρώτη φορά στο Ρέθυμνο. Ως εκ τούτου είναι σημαντική η επικοινωνία με κατάλληλα ενημερωμένους εργαζόμενους. Τα Κέντρα Πληροφόρησης Επισκεπτών επανδρώθηκαν φέτος με εργαζόμενους από τα 8μηνα κοινωφελή προγράμματα του ΟΑΕΔ, οι οποίοι τη σεζόν που μας πέρασε διαχειρίστηκαν 8.328 στο Ενετικό λιμάνι και 6.770 επισκέπτες στο info point. Με τη σωστή οργάνωση τα Κέντρα Πληροφόρησης Επισκεπτών μπορούν να δημιουργήσουν επικερδείς δράσεις για να προβάλλουν καλύτερα τα τοπικά αξιοθέατα, αλλά και συγχρόνως να τονώσουν την τοπική οικονομία. Μπορούν να προβληθούν θεματικά μενού από εστιατόρια π.χ. κατά τη διάρκεια της Γιορτής Κρητικής Διατροφής, θεματικές παρουσιάσεις από πολιτιστικούς συλλόγους κ.λπ.
Για την αναβάθμιση των υπηρεσιών παροχής πληροφοριών που ταυτόχρονα θα διαφήμιζαν τον προορισμό Ρέθυμνο προτείνεται η τοποθέτηση ηλεκτρονικών πινάκων με pop-up πληροφορίες σε διάφορα σημεία της πόλης και διαφημιστικά banners που θα παραπέμπουν στο Rethymno.guide καθώς και στα κέντρα πληροφόρησης του δήμου.
Σε σχετικές δηλώσεις της στα «Ρ.Ν.» η πρόεδρος της επιτροπής τουριστικής ανάπτυξης του δήμου Ρεθύμνης Πέπη Μπιρλιράκη ανέφερε: «Εκτιμούμε ότι τους επόμενους μήνες θα ξεκινήσει και η λειτουργία του τουριστικού οργανισμού (DMO) με ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, ένας φορέας δηλαδή, στον οποίο θα συμμετέχουν τόσο ο δήμος, η αντιπεριφέρεια, το Επιμελητήριο ο Σύλλογος Ξενοδόχων αλλά και επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του τουρισμού. Φέτος δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση στην τεχνολογία και γι’ αυτό τον λόγο έχουμε δημιουργήσει τη νέα πλατφόρμα www.rethymno.guide, όπου παρέχεται αναλυτική πληροφόρηση στους επισκέπτες για όλα όσα αφορούν τον τουριστικό δήμο για οποιοδήποτε δρώμενο, πολιτιστικό, γαστρονομικό αθλητικό ή άλλο αλλά και οτιδήποτε άλλο αφορά στην καθημερινότητα του Ρεθεμνιώτη. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται και οι προσκλήσεις ανθρώπων ειδικών που μας φέρνουν σε επαφή με άλλες αγορές αλλά και ένα πλούσιο υλικό για φωτογραφίες βίντεο με το οποίο θα συμπληρώνεται διαρκώς η ηλεκτρονική πλατφόρμα. Όλα αυτά τα αρχεία τα οποία θα δημιουργήσει ο δήμος και θα διαθέτει θα είναι στο ίδιο προφίλ με την περιφέρεια Κρήτης και υπό την αιγίδα του ΕΟΤ. Το δεύτερο στίγμα μας έχει να κάνει με νέες αγορές, όπως αυτή της Αμερικής, την Κίνα και τη Μέση Ανατολή που αποτελούν αγορές τουριστικού ενδιαφέροντος για τον δήμο μας. Επίσης εργαζόμαστε εντατικά και σε ότι αφορά την πρωτοβουλία «Δώδεκα» με στόχο την προσέλκυση επισκεπτών από Ελλάδα και εξωτερικό όλους τους μήνες τον χρόνο. Γι’ αυτό ασχολούμαστε με δράσεις που αφορούν όχι μόνο το καλοκαίρι αλλά και τον χειμώνα».
«Απαραίτητη η συνεργασία των τοπικών επιχειρηματιών»
Η πρόεδρος της επιτροπής τουριστικής προβολής του δήμου Ρεθύμνου Πέπη Μπιρλιράκη επεσήμανε τη σημασία της συνεργασίας και της ετοιμότητας των τοπικών επιχειρηματιών στην προσπάθεια που ξεκινά ο δήμος για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης την περίοδο του χειμώνα.
Αναφέρθηκε στο εγχείρημα της «Παγνιδοχώρας» το οποίο, όπως είπε, κατάφερε να συγκεντρώσει επισκέπτες από την υπόλοιπη Κρήτη όμως, όπως είπε, δεν εξυπηρετήθηκαν όπως θα έπρεπε καθώς αρκετά εστιατόρια ήταν κλειστά. «Πρέπει η προβολή μας να απευθύνεται προς την υπόλοιπη χώρα και το εξωτερικό, παράλληλα όμως δουλεύουμε σε συνεννόηση και συνεργασία με την αγορά την τοπική γιατί έχουμε καταλάβει ότι πρέπει πρώτα εμείς οι Ρεθεμνιώτες επιχειρηματίες να πιστέψουμε ότι έχουμε το προϊόν τουριστικό, να το δουλεύουμε και να το διατηρούμε «ζωντανό» και ενεργό, ούτως ώστε να αρχίσει να αποδίδει καρπούς η προβολή που ήδη ο δήμος κάνει και να είμαστε έτοιμοι και σαν αγορά για να υποδεχτούμε τον κόσμο αυτό.
H ενέργεια του δήμου να δημιουργήσει ένα χριστουγεννιάτικο δρώμενο παγκρήτιας εμβέλειας έφερε κόσμο από όλη την Κρήτη στο Ρέθυμνο, ο οποίος κόσμος όμως δυστυχώς βρήκε μια αγορά και μια πόλη «σε ύπνο», δηλαδή πολλοί επισκέπτες έφυγαν από την πόλη μας χωρίς να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν στα εστιατόρια τα οποία ήταν κλειστά. Είναι άσχημο πράγμα τελικά ο δήμος να προηγείται και να έχει πιο γρήγορο βηματισμό από ότι η αγορά. Η «Παιγνιδοχώρα» που είναι πρώτη προσπάθεια του δήμου με μεγάλη προβολή και οργάνωση είχε μεγάλη ανταπόκριση και από τους Ρεθεμνιώτες και από όλους τους Κρητικούς και είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την προσέλευση του κόσμου. Από την άλλη μεριά φάνηκε ότι ο Ρεθεμνιώτης δεν είχε πιστέψει σ’ αυτό. Περισσότερο πίστεψαν οι Χανιώτες και οι Ηρακλειώτες. Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι ο βηματισμός του δήμου στην ανάπτυξη και στη δημιουργία γεγονότων που θα φέρουν τελικά κόσμο δεν πρέπει να ‘ναι πιο γρήγορος από αυτό των ιδιωτών. Φέτος είχαμε λιγότερα εστιατόρια ανοιχτά και ένα μεγάλο event (γεγονός) στο κέντρο της πόλης που υποδεχόταν τον κόσμο και εκτός από την παραλία που τα περισσότερα καταστήματα ήταν ανοιχτά, δυστυχώς τις ημέρες των γιορτών δεν υπήρχαν άλλα ανοιχτά καταστήματα να τους εξυπηρετήσουν. Από τη μια μεριά μας ικανοποιεί η προσέλευση και σαν δήμος μπορέσαμε να προσφέρουμε αυτή τη δράση, από την άλλη μεριά όμως στενοχωριόμαστε που για άλλη μια φορά -όπως συνέβαινε και με το καρναβάλι για πολλά χρόνια- ο κόσμος ο οποίος έρχεται και τον οποίο φέρνει ο δήμος με τη δράση του, δυστυχώς διαχέεται και σε άλλους τόπους γιατί οι υπηρεσίες της πόλης μας δεν επαρκούν ή μάλλον δεν ήταν έτοιμες. Το λέμε με αγάπη και με γλυκιά προσμονή για το μέλλον γιατί το εγχείρημα αυτό είναι μια διστακτική δράση σε βρεφική ηλικία, η οποία όμως έχει έναν σχεδιασμό μακροπρόθεσμα που μπορεί να το γιγαντώσει. Έτσι το μόνο που μένει είναι να έρθουν ακόμα πιο κοντά οι επιχειρηματίες της πόλης να το ενισχύσουν και να το τονώσουν και στο μέλλον να πορευτούμε όλοι μαζί σε μια δυνατή χριστουγεννιάτικη περίοδο γιατί ξέρουμε πολύ καλά ότι αυτός ο τομέας που απευθύνεται στα παιδιά προσφέρει και οικονομικά γιατί πάντα τα παιδιά για όλες τις οικογένειες έχουν προτεραιότητα».
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ενδεικτικός προϋπολογισμός
Συμμετοχή σε εκθέσεις
WEDDING FOLIES 2018
|
Ενοίκιο περιπτέρου
|
20.000 €
|
|||||
Σχεδιασμός και Εκτύπωση
Διαφημιστικού υλικού
|
– Ε- Επανεκτύπωση
διαφημιστικού φυλλαδίου Rethymno smart choice all year round” 4 γλώσσες
|
10.000 €
|
|||||
Διαφημιστικές καταχωρήσεις
|
|
5.000 €
|
|||||
Λοιπές Ενέργειες
|
Διοργάνωση
εκδηλώσεων τουριστικού ενδιαφέροντος στο
εσωτερικό – εξωτερικό ( fam trips, road shows,
εκδηλώσεις με πράκτορες κλπ)
– φιλοξενίες VIP, δημοσιογράφων κ.λπ
|
16.000 €
K
|
|||||
Αναβάθμιση τουριστικής ιστοσελίδας
Ενέργειες διαδικτυακής προβολής
|
– Παραγωγή φωτογραφιών
– Παραγωγή περιεχομένου (content) Αμοιβές Μεταφραστών & συγγραφή κειμένων
– Παραγωγή βίντεο
– προβολή rethymno.guide σε άλλες ιστοσελίδες ή κλαδικές ταξιδιωτικές εκδόσεις
|
15.000 €
|
|||||
Κέντρα πληροφόρησης επισκεπτών
|
– Διαμόρφωση χώρου
– παραγωγή υλικού & θεματικών παρουσιάσεων
|
15.000 €
|
|||||
ΣΥΝΟΛΟ
|
81.000 €
|
||||||