Ο κ. Ταταράκης έκανε λόγο για αρνητική πορεία του δήμου, η οποία αποδεικνύεται από μια σειρά γεγονότων που συνέβησαν και συνεχίζουν να συμβαίνουν με ευθύνη της δημοτικής αρχής, όπως είπε, επισημαίνοντας ότι αθετήθηκαν από πλευράς του δημάρχου όλες οι προεκλογικές του δεσμεύσεις. «Με αυτές τις υποσχέσεις αλλά και με άλλες «μεθόδους», κέρδισε τελικά τις προηγούμενες Δημοτικές εκλογές. Οδηγηθήκαμε έτσι σε νέου τύπου «πρακτικές» και πολιτικά «ήθη», τόνισε μεταξύ άλλων ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, κάνοντας ειδική μνεία σε συγκεκριμένες περιπτώσεις ενεργειών της δημοτικής αρχής που κατά την άποψή του είναι χαρακτηριστικές της αναξιοκρατίας και του ερασιτεχνισμού που την διέπουν.
Ως τέτοιες περιπτώσεις, ανέφερε τις παρακάτω:
1. Νοέμβριος του 2011. Έρχεται προς ψήφιση πίστωση: ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΖΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ύψους 100.000 ευρώ. Καταψηφίζεται η πρόταση του Δημάρχου για αυτεπιστασία και 2 Δεκεμβρίου 2011 τρεις δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας καταθέτουν τις ανεξαρτητοποιήσεις τους, καταγγέλλοντας «Ότι η αυτεπιστασία δεν εξυπηρετεί την ανάπτυξη του τόπου και σε πολλές περιπτώσεις οδηγεί σε αδιαφανείς μεθόδους κατασπατάλησης δημόσιου χρήματος». Σημειωτέων ότι 14-10-2011 η Οικονομική Επιτροπή είχε αποφασίσει την έγκριση πίστωσης 24.600 ευρώ για την εκτέλεση του έργου «αποκατάσταση ζημιών από πυρκαγιές – καθαρισμό ρυακιών».
2. Αρχές του 2012 έρχεται στο Δ.Σ. προς ψήφιση, πίστωση 15.000 ευρώ με αντικείμενο την μηχανογραφική στήριξη Δήμου. Μετά από έξι μήνες έρχεται ξανά προς ψήφιση η ίδια ακριβώς πίστωση για το ίδιο ακριβώς θέμα, προκειμένου να πληρωθεί για «δεύτερη» φορά. Το ίδιο έργο στοίχιζε έως τώρα στους δύο πρώην Δήμους περίπου 12.000 ευρώ. Εάν δεν γινόταν αντιληπτή η ενέργεια αυτή προκειμένου να ακυρωθεί η απώλεια για το Δήμο θα ήταν 15.000 ευρώ.
3. Σεπτέμβριος 2011. Γίνεται προμήθεια 14 πυροσβεστικών συστημάτων για τα αυτοκίνητα των εθελοντών πυροσβεστών. Ενώ το πραγματικό κόστος του ενός ήταν περίπου 800 ευρώ έκαστο, με βάση προσφορές που πήραμε και καταθέσαμε, τελικά πληρώθηκε το ίδιο ακριβώς (μοντέλο) 1.200 ευρώ. Απώλεια για τον Δήμο περίπου 5.600 ευρώ.
4. Ιούλιος 2012. Έρχεται χρηματοδότηση 70.000 ευρώ για δράσεις και έργα Πολιτικής Προστασίας. Παρά τις επανειλημμένες αιτήσεις γραπτές και προφορικές για αναλυτική ενημέρωση σχετικά με το πού αξιοποιήθηκαν τα χρήματα αυτά απάντηση δεν έχει δοθεί καμία. Εύλογα αναρωτιέται κανείς: Ποιός ο λόγος;
5. Επαναλαμβάνεται για δεύτερη φορά η διαδικασία ενοικίασης ιδιωτικού χώρου στην Μπαλέ (η πρώτη διαδικασία ακυρώθηκε από την επίτροπο ως παράτυπη) και χωρίς πλέον να συντρέχουν σημαντικοί λόγοι και αναγκαιότητα για τη συγκεκριμένη μίσθωση, επιβαρύνεται ο Δήμος με 10.800 ευρώ ετησίως.
6. Με αφορμή καταγγελτικά δημοσιεύματα δημοτών (Οκτώβριος 2012) για το πώς έχουν αξιοποιηθεί οι μέχρι τώρα κρατικές χρηματοδοτήσεις ζητήσαμε να ενημερωθούμε για τα έσοδα του Δήμου από 1/1/2011 έως 10/10/2012. Λάβαμε επίσημη απάντηση από τον Δήμαρχο ότι αυτά ανέρχονται 3.380 εκατ. ευρώ. Μετά από διερεύνηση των στοιχείων απευθείας στο υπ. Εσωτερικών αυτά ξεπερνούν τα 4.100 εκ. ευρώ. Διαφορά 700 χιλ. ευρώ. Δηλαδή 27.000 ευρώ ανά Τοπική Κοινότητα. Άγνοια ή εσκεμμένη παραπληροφόρηση.
7. Παιδικός Σταθμός Σπηλίου. Πραγματοποιείται αυθαίρετη πρόσληψη από την Πρόεδρο του σταθμού με την ανοχή του Δημάρχου. Διαδικασία για την οποία έχει παρέμβει ο Εισαγγελέας.
8. Σεπτέμβριος 2012. Έρχεται προς έγκριση στο Δ.Σ. το καθοριστικό Β2 στάδιο της Μελέτης του ΣΧΟΟΑΠ της Δημοτικής Ενότητας Φοίνικα. Εμπεριείχε προτάσεις τέτοιες οι οποίες ξεσήκωσαν θύελλα αντιδράσεων από τους δημότες μια και οι δεσμεύσεις της μελέτης ήταν τέτοιες οι οποίες θα κατέστρεφαν αναπτυξιακά την περιοχή. Αναστείλαμε την διαδικασία της ψήφισης και μετά από διάλογο και με επίσκεψη στην Περιφέρεια Κρήτης έγιναν σημαντικές αλλαγές και διορθώσεις.
9. Μεγάλης σημασίας θέματα έρχονται στο Δημοτικό Συμβούλιο χωρίς να έχουν μελετηθεί. Παράδειγμα: αντικατάσταση προέδρου ΔΗΚΕΑΒ (αρθρο 255 κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων που απαιτεί την απόλυτη πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου δηλ. 14 και όχι 11 μόνο ψήφους όπως εθεωρήθει στη διαδικασία ψηφοφορίας).
10. 14 Νοεμβρίου 2012. Δημοσιεύεται στον τοπικό τύπο προκήρυξη του Δήμου Αγίου Βασιλείου για πρόσληψη με οκτάμηνες συμβάσεις υπαλλήλων χωρίς να αναφέρονται τα απαιτούμενα προσόντα των υποψηφίων σε μια κατηγορία προσωπικού. Μετά από υπόδειξη μας γίνεται επανάληψη στο ορθό στις 17/11/2012.
11. Αδιαφανείς διαδικασίες και στην δημοπράτηση τμημάτων παραλίας του Δήμου. Σε αυτή μπορούν να συμμετέχουν ιδιώτες, οι οποίοι όμως θα έχουν εξοφλήσει μισθώματα προηγούμενων ετών. Άγνωστο πως; ιδιώτης συμμετείχε στη δημοπρασία μη έχοντας εξοφλήσει προηγούμενο χρέος του.
12. Έτος 2011. Ο Δήμος δεν προχώρησε όπως κάθε χρόνο, σε μίσθωση από την εταιρεία «Τουριστικά Ακίνητα» των παραλιών Αμούδι, Αμουδάκι, Δαμιόνι, με αποτέλεσμα να μην μπορούν με τη σειρά τους να μισθώσουν οι ενδιαφερόμενοι ιδιώτες τις παραλίες. Έτσι και ο Δήμος έχασε σημαντικά έσοδα από την επινοικίαση των παραλιών αυτών, αλλά και στους ιδιώτες έχει εκδοθεί πρωτόκολλο καθορισμού αποζημίωσης αυθαίρετης χρήσης Δημοσίου κτήματος και τους επιβλήθηκε πρόστιμο εις βάρος τους.
13. Οι προεκλογικές πολιτικές τακτικές-παιχνίδια, από την πλευρά της σημερινής πλειοψηφίας στοίχησαν 780.000 ευρώ (330.000 ευρώ για την βελτίωση του δρόμου Σπήλι-Μουρνέ και 450.000 ευρώ για Δρύμισκο-Αμούδι), έργα τα οποία δεν έγιναν ποτέ, διότι ενώ είχαν ενταχθεί σε πρόγραμμα (Πράσινη Ανάπτυξη), είχε εγκριθεί η χρηματοδότησή τους, ο τότε υποψήφιος Δήμαρχος και η ομάδα του, θέλοντας να παίξει με τους θεσμούς και δυσκολέψει το έργο της τότε Δημοτικής Αρχής, απουσίαζε εσκεμμένα σε τρεις συνεχόμενες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου με αποτέλεσμα να μην καταστεί τελικά δυνατόν η δημοπράτηση των έργων αυτών και τα χρήματα να χαθούν.
14. Αμέλεια και αδιαφορία θέτουν σε κίνδυνο τα ήδη δημοπρατημένα και εν εξελίξει έργα της προηγουμένης Δημοτικής Αρχή του Δ. Λάμπης. Έχουν αφεθεί χωρίς παρακολούθηση, με κίνδυνο να απενταχθούν και να μην ολοκληρωθούν. Σε άλλο έργο που ο εργολάβος έχει λύσει τη σύμβαση δεν έχουν γίνει μέχρι τώρα οι κατάλληλες ενέργειες με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να χαθούν τα υπόλοιπα χρήματα της πίστωσης του έργου.
15. Προτάθηκε η δωρεάν κατασκευή-επέκταση και συντήρηση της ιστοσελίδας του Δήμου. Παρά ταύτα η σελίδα δόθηκε για κατασκευή σε ιδιώτη, ενώ η δαπάνη και ο τρόπος αποπληρωμής δεν ήρθε ποτέ στο Δ.Σ. Απώλεια για το Δήμο: απροσδιόριστη.
16. Μόνιμη πλέον έχει καταστεί η άρνηση του Δημάρχου να μην απαντά εγγράφως σε σειρά ερωτημάτων που αφορούν οικονομικά και άλλα διοικητικά θέματα τόσο σε Δημοτικούς Συμβούλους όσο και σε δημότες με αποτέλεσμα αυτοί να καταφεύγουν σε εισαγγελική παραγγελία.
«Νοιώθουμε αγωνία, προβληματισμό και ανασφάλεια από την πορεία την οποία ακολουθεί αυτή τη στιγμή ο Δήμος Αγίου Βασιλείου. Πολύ περισσότερο δε, διότι διαπιστώνουμε ότι τέτοιες πολιτικές, τακτικές και γεγονότα όπως τα παραπάνω αρχίζουν πλέον να έχουν άμεσες επιπτώσεις στην καθημερινότητα τη δική μας αλλά και των επόμενων γενεών» είπε μεταξύ άλλων ο κ. Ταταράκης απευθυνόμενος σε δημότες του δήμου Αγίου Βασιλείου.
Δύο οι δράστες του εμπρησμού στο αμαξοστάσιο του δήμου Μαλεβιζίου
Δύο άτομα φέρεται να κρύβονται πίσω από την φωτιά που ξέσπασε τα ξημερώματα στο αμαξοστάσιο του δήμου Μαλεβιζίου, στον επαρχιακό δρόμο...