Ξεκινά τη Δευτέρα το πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας για το μάθημα των αρχαίων ελληνικών της γλώσσας, των μαθηματικών, της φυσικής και της χημείας σε γυμνάσια του νομού. Φέτος στο Ρέθυμνο μετά τις αιτήσεις ενδιαφέροντος που έγιναν από μαθητές που υστερούν στα μαθήματα αυτά ή μαθητές που επιθυμούν να βελτιώσουν την απόδοση τους δημιουργούνται τρία σχολικά κέντρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης σε Πέραμα, Κοξαρέ και 2ο γυμνάσιο αντίστοιχα.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε στα «Ρ.Ν.» ο προϊστάμενος της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου Γιάννης Μαρκαντές, στον νομό προσλαμβάνονται ως ωρομίσθιοι τέσσερις φιλόλογοι, τρεις μαθηματικοί και ένας φυσικός.
Στο κέντρο που θα λειτουργήσει στο γυμνάσιο της Κοξαρές ενισχυτική διδασκαλία θα κάνουν μάθημα οι μαθητές του σχολείου. Στο γυμνάσιο Περάματος ενισχυτική διδασκαλία εκτός των μαθητών του γυμνασίου Περάματος θα κάνουν μάθημα και μαθητές από τα γυμνάσια Πανόρμου και Κράνας. Στην πόλη το σχολικό κέντρο αντισταθμιστικής εκπαίδευσης θα λειτουργήσει στο 2ο γυμνάσιο Ρεθύμνου όπου θα κάνουν εκεί μάθημα ενισχυτικής διδασκαλίας και μαθητές από το 3ο, 4ο και το γυμνάσιο Ατσιποπούλου.
Αναλυτικά στο γυμνάσιο Κοξαρές για το μάθημα των αρχαίων και των νέων ελληνικών στην α’ γυμνασίου θα συμμετέχουν 18 παιδιά, στη β’ γυμνασίου 18 και στη γ’ γυμνασίου 15. Για το μάθημα των μαθηματικών έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 11 μαθητές από την α’ γυμνασίου, 9 από τη β’ γυμνασίου και 8 από τη γ’ γυμνασίου. Για το μάθημα της φυσικής και της χημείας έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οκτώ μαθητές από την α’ γυμνασίου, 19 από τη β’ γυμνασίου και 16 από τη γ’ γυμνασίου. Στο γυμνάσιο Περάματος έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το μάθημα των αρχαίων και νέων ελληνικών 12 παιδιά από την α’ γυμνασίου, 9 από τη β’ γυμνασίου και 7 από τη γ’ γυμνασίου. Για το μάθημα των μαθηματικών έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 18 μαθητές από την α’ γυμνασίου, 9 από τη β’ γυμνασίου και 18 από τη γ’ γυμνασίου. Για το μάθημα της φυσικής και της χημείας έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 6 παιδιά από την α’ γυμνασίου, επτά από τη β’ γυμνασίου και έξι από τη γ’ γυμνασίου. Τέλος στο 2ο γυμνάσιο για το μάθημα των αρχαίων και νέων ελληνικών έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συνολικά 47 παιδιά στην α’ γυμνασίου, 22 στη β’ γυμνασίου και 11 στη γ’ γυμνασίου. Για τα μαθηματικά έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 44 μαθητές από την α’ γυμνασίου, 30 από τη β’ και 15 από τη γ’ γυμνασίου. Τέλος για το μάθημα της φυσικής ζήτησαν ενισχυτική διδασκαλία, 21 μαθητές από την α’ γυμνασίου 16 από τη β’ γυμνασίου και 11 από τη γ’ γυμνασίου.
Ελάχιστες οι αρνήσεις των αναπληρωτών για τις τοποθετήσεις
Εν τω μεταξύ ελάχιστες συγκριτικά με τα όσα καταγράφονται στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, είναι οι αρνήσεις των αναπληρωτών στις τοποθετήσεις τους στα γυμνάσια και τα λύκεια του νομού.
Αυτό σύμφωνα με τον διευθυντή της υπηρεσίας, Γιάννη Μαρκαντέ, αποδίδεται στο γεγονός ότι οι αναπληρωτές που προσελήφθηκαν στην παρούσα φάση ήταν λίγοι σε αριθμό και κατ’ επέκταση οι αρνήσεις που υπήρξαν ήταν απειροελάχιστες.
Πάντως, όπως πρόσθεσε, στην παρούσα φάση οι προσλήψεις αναπληρωτών αφορούσαν στη γενική εκπαίδευση και σε μαθήματα όχι απολύτως βασικά, όπως είναι για παράδειγμα τα φιλολογικά ή τα μαθηματικά. Και αυτό διότι τα κενά που υπήρχαν ήταν στο μάθημα των καλλιτεχνικών, της μουσικής και άλλα παρόμοια.
Ωστόσο, όπως ο ίδιος σημείωσε, το μεγάλο ζητούμενο και για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο είναι η κάλυψη των κενών που παρατηρούνται στα επαγγελματικά λύκεια και στην ειδική αγωγή. «Διαχρονικά στην επαγγελματική εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια υπάρχει πρόβλημα με τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών, διότι ακόμα και σήμερα υπάρχουν ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες, όπως για παράδειγμα στο μάθημα της τεχνολογίας, που για τα ΕΠΑΛ θεωρείται σημαντικό. Επίσης, μόνιμο είναι και το πρόβλημα που παρατηρείται στα λεγόμενα τμήματα ένταξης», σχολίασε μεταξύ άλλων ο κ. Μαρκαντές.