Μετά τη μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στην εξέλιξη του έργου ανάπλασης του ανατολικού παραλιακού μετώπου, λόγω της μη έγκαιρης πληρωμής των λογαριασμών της ΔΕΗ, οι εργασίες τελικά ξεκίνησαν πριν τρεις ημέρες και βρίσκονται ήδη σε πλήρη εξέλιξη τόσο από τη βόρεια πλευρά όσο και από τη νότια πλευρά, μπροστά από τις τουριστικές επιχειρήσεις. Εργολάβος, ΔΕΗ και Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου είναι σε καθημερινή, στενή συνεργασία προκειμένου το βιοκλιματικό έργο να προχωρήσει και να έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος του πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου, ώστε να υπάρξει η λιγότερη δυνατή όχληση προς τους επισκέπτες και τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην τουριστική ζώνη των 2,5 χλμ. Αν και αρχικά υπήρχε σχεδιασμός να ξεκινήσει νέο μέτωπο εργασιών από την ανατολική πλευρά, δηλαδή από το ύψος του κτιρίου «Δελφίνι», τελικά προς το παρόν η σκέψη αυτή εγκαταλείφθηκε, αφού ο εργολάβος εκτιμά πως με τον τρόπο αυτό το έργο μπορεί να προχωρήσει απρόσκοπτα.
Μοναδικό τροχοπέδη στο υπό εκτέλεση έργο, όπως επισημαίνει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, θα είναι η μη έγκαιρη συμμόρφωση των επιχειρηματιών οι οποίοι, όπως είπε, έχουν ειδοποιηθεί και γραπτά και σε κατ’ ιδίαν συναντήσεις με την Τεχνική Υπηρεσία για την ανάγκη άμεσης απελευθέρωση του δημόσιου χώρου και οριοθέτηση των περιουσιών τους, ώστε να μπορούν οι εργασίες να εκτελεστούν απρόσκοπτα.
Ειδικότερα, ο κ. Αλεφαντινός μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ανέφερε: «ΔΕΗ ξεκίνησε και πάνε όλα καλά. Όσοι αγωνιούν και ανησυχούν για το πότε θα τελειώσει το έργο, είναι οι μόνοι που μπορεί να προκαλέσουν την καθυστέρησή του, αν δεν ξεκινήσουν γρήγορα τις εργασίες αποκατάστασης των ορίων τους. Μέχρι στιγμής δεν έχουν προχωρήσει στις απαιτούμενες παρεμβάσεις. Είναι ενημερωμένοι όλοι ότι το έργο προχωρά και πρέπει και αυτοί από την πλευρά τους να κάνουν τις εργασίες που απαιτούνται. Μας προβληματίζει και μας ανησυχεί τυχόν καθυστέρηση ή μη συμμόρφωσή τους, γιατί περνά ο χρόνος και ο χρόνος σε αυτή την περίπτωση είναι αντίπαλός μας, αφενός γιατί τον Απρίλη θα έρθουν οι πρώτοι επισκέπτες και αφετέρου διότι το έργο εκτελείται μέσω ΕΣΠΑ και στο πρόγραμμα και οι προθεσμίες του είναι αυστηρές».
Υπενθυμίζεται ότι το έργο ανάπλασης αφορά ένα μήκος δρόμου 2.5 χλμ. από το «Δελφίνι», μέχρι και το ρέμα Κουτσολίδι και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ με 6,5 εκατ. ευρώ. Η ανάπλαση θα γίνει και σε αυτήν την περίπτωση-όπως και στο έργο της Σοχώρας-με βιοκλιματικά υλικά, προκειμένου να μειώνεται η μέση θερμοκρασία της περιοχής το καλοκαίρι. Το έργο πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το τέλος του 2015, σε διαφορετική περίπτωση απεντάσσεται και ο Δήμος Ρεθύμνου θα κληθεί να το αποπληρώσει με ιδίους πόρους.
Τι προβλέπει η μελέτη του Μ. Καταρτζή
Σύμφωνα με την μελέτη που είχε κάνει ο Μιχάλης Καταρτζής, κρίνεται απαραίτητη η ύπαρξη διαμορφωμένων πεζοδρομίων, η διαμόρφωση των ασφαλών διαβάσεων των πεζών, ιδιαίτερα προς τη θάλασσα, διαμέσου της παραλιακής οδού. Η μελέτη μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου με πλάτος 1,60 μ.
Το έργο προβλέπει ανάπλαση των πεζοδρομίων τόσο στο βόρειο όσο και στο νότιο τμήμα, την υπογειοποίηση των δικτύων της ΔΕΗ, κατάργηση παρτεριών, φύτευση νέων φοινίκων, αλλά και τοποθέτηση περισσότερων κάδων απορριμμάτων. Αναλυτικά οι εργασίες που θα γίνουν είναι οι εξής:
1. Θα αποξηλωθούν όλες οι πλακοστρώσεις των πεζοδρομίων τόσο στο Βόρειο όσο και στο Νότιο υφιστάμενο πεζοδρόμιο.
2. Θα αποξηλωθεί επιφανειακά η υφιστάμενη άσφαλτος σε όλο το τμήμα της οδού και θα στρωθεί νέα άσφαλτος στη θέση και στο υψόμετρο της παλαιάς.
3. Θα επιχριστεί η νέα άσφαλτος με φωτοκαταλυτικά υλικά τσιμεντοειδούς βάσεως. Τα τμήματα των υπερυψωμένων κόμβων θα είναι το επίχρισμα ανοικτότερου χρώματος από το υπόλοιπο τμήμα της οδού.
4. Θα διανοιχθεί φρεάτιο σε όλο το μήκος του βόρειου πεζοδρομίου για την ένταξη των καλωδίων των Η/Μ εγκαταστάσεων και των συστημάτων άρδευσης.
5. Θα τοποθετηθούν βάσεις των ιστών φωτισμού, καθώς και φρεάτια έλξης των καλωδίων.
6. Θα καταργηθούν έξι παρτέρια και θα τοποθετηθούν σχάρες στα δένδρα που θα απομείνουν.
7. Θα φυτευτούν νέοι φοίνικες και θα τοποθετηθούν σχάρες προστασίας.
8. Θα επιστρωθούν τα νέα πεζοδρόμια με ψυχρούς τσιμεντοκυβόλιθους. Τα τμήματα όπου θα μπορεί να κινηθεί ποδήλατο θα δεχθούν επιφανειακή αρμολόγηση. (Όλο το μήκος του νότιου τμήματος του βόρειου πεζοδρομίου).
9. Στο βόρειο τμήμα του βόρειου πεζοδρομίου θα κατασκευαστεί νέο τοιχίο στα σημεία που δεν υπάρχει, όμοιο με το υφιστάμενο.
10. Στο νότιο πεζοδρόμιο θα αποξηλωθούν τα υφιστάμενα κράσπεδα και θα τοποθετηθούν νέα, στις αποστάσεις που θα ορίζει το νέο πλάτος της οδού.
11. Στους κόμβους θα υπερυψωθεί το κατάστρωμα της οδού.
12. Τα φρεάτια που υπάρχουν θα καταργηθούν και θα κατασκευαστούν νέα γραμμικά φρεάτια στις νότιες θέσεις, όπου συνορεύουν οι κάθετοι οδοί με την παραλιακή.
13. Τα φρεάτια στο βόρειο τσιμεντένιο κράσπεδο θα παραμείνουν.
14. Θα τοποθετηθούν 100 κάδοι απορριμμάτων, 64 παγκάκια, 210 εσχάρες προστασίας των δέντρων και 420 κολονάκια προστασίας στα πεζοδρόμια, στις περιοχές των κόμβων.