Με εντατικούς ρυθμούς εργάζονται τα συνεργεία του εργολάβου και της ΔΕΗ στο ανατολικό παραλιακό μέτωπο του Ρεθύμνου από το ύψος του κτιρίου Δελφίνι μέχρι και το ρέμα Κουτσολίδι δίδοντας μάχη με το χρόνο, ώστε να ανταποκριθούν στις δεσμεύσεις που έχουν δώσει στη δημοτική αρχή και οι «βαριές» εργασίες που επιφέρουν σκόνη και θόρυβο να έχουν ολοκληρωθεί πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου -δηλαδή μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα- ειδικά στο βόρειο μέτωπο μπροστά από τις τουριστικές επιχειρήσεις.
Σε καθημερινή βάση, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, ο οποίος επισκέπτεται διαρκώς το εργοτάξιο, δουλεύουν περίπου 20 άνθρωποι, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια για να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, ενώ καθημερινές είναι και οι συνεννοήσεις της τελευταίας στιγμής με τους επιχειρηματίες, οι οποίοι πρέπει να προχωρήσουν σε παρεμβάσεις στις περιπτώσεις που έχουν καταλάβει κοινόχρηστο χώρο. Η πλειοψηφία αυτών, όπως αναφέρει ο κ. Αλεφαντινός, μετά και τη συνεργασία που έγινε τις προηγούμενες μέρες με τους Συλλόγους Ξενοδόχων και Εστίασης αντίστοιχα, έχουν ήδη συμμορφωθεί αντιλαμβανόμενοι τη σπουδαιότητα του έργου, που θα αναβαθμίσει αισθητικά και λειτουργικά την παραλιακή ζώνη.
Ιδιαίτερα ικανοποιημένος με την πορεία εκτέλεσης του έργου εμφανίστηκε σε δηλώσεις του ο Μ. Αλεφαντινός, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε:
«Διαρκώς είμαστε στο παραλιακό μέτωπο και προσπαθούμε να αντιμετωπίζουμε τα όποια προβλήματα προκύπτουν. Εργάζονται πυρετωδώς τα συνεργεία, ο ρυθμός είναι εξωπραγματικός και πάμε πάρα πολύ καλά. Είμαι πολύ ευχαριστημένος. Προχωρά ο εργολάβος στο βόρειο μέτωπο, κόβει τα πεζοδρόμια, φτιάχνει το χαντάκι της ΔΕΗ, και από όλες τις πλευρές έχουν ενταθεί οι εργασίες και προχωρούν με πολύ γοργούς ρυθμούς».
Σύμφωνα με τη μελέτη που είχε κάνει ο Μιχάλης Καταρτζής, κρίνεται απαραίτητη η ύπαρξη διαμορφωμένων πεζοδρομίων, η διαμόρφωση των ασφαλών διαβάσεων των πεζών, ιδιαίτερα προς τη θάλασσα, διαμέσου της παραλιακής οδού. Η μελέτη μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου με πλάτος 1,60 μ. ανάπλαση των πεζοδρομίων τόσο στο βόρειο όσο και στο νότιο τμήμα, την υπογειοποίηση των δικτύων της ΔΕΗ, κατάργηση παρτεριών, φύτευση νέων φοινίκων.
Υπογειοποίηση των κάδων απορριμμάτων
Παράλληλα, σε υπογειοποίηση του μεγαλύτερου μέρους των κάδων απορριμμάτων που μέχρι σήμερα βρίσκονται στην παραλιακή ζώνη προχωρά ο Δήμος Ρεθύμνου. Σύμφωνα με πληροφορίες ο ένας υπογειοποιημένος κάδος κοστίζει περί τις 15.000 ευρώ με πρόχειρους υπολογισμούς, ενώ ένας μεγάλος (ισοδυναμεί με δέκα κάδους), ο οποίος συμπιέζει τα απορρίμματα, κοστίζει περί τις 50.000 ευρώ.
Μετά και τις σχετικές επαφές που είχαν το προηγούμενο διάστημα οι αντιδήμαρχοι Καθαριότητας και Τεχνικών Έργων με τις εταιρίες και σε συνεννόηση πάντα με τον δήμαρχο, εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα σε ότι αφορά το σύστημα των υπογειοποιημένων κάδων (με συμπίεση ή χωρίς) προκειμένου μέσα στο επόμενο δεκαήμερο να καταλήξουν στην αποτελεσματικότερη λύση που θα εξυπηρετεί τόσο τους επιχειρηματίες της περιοχής όσο βέβαια και την υπηρεσία Καθαριότητας. Το οικονομικό κόστος θα αποτελέσει ένα σημαντικό παράγοντα για την επιλογή του συστήματος, ωστόσο η δημοτική αρχή εμφανίζεται αποφασισμένη να επιλέξει την καλύτερη λύση δίδοντας ιδιαίτερη έμφαση στην περιοχή της παραλίας, που αποτελεί την βιτρίνα της πόλης και γίνεται πόλος έλξης χιλιάδων επισκεπτών. Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Μ. Αλεφαντινός ανέφερε: «Με τους κάδους είμαστε σε διερεύνηση. Προσανατολιζόμαστε στην υπογειοποίηση των κάδων, αλλά δεν έχουμε καταλήξει στο ακριβές σύστημα, δηλαδή αν θα έχουν συμπίεση ή όχι. Θεωρώ όμως και πιστεύω ότι το θέμα θα διασαφηνιστεί στο επόμενο δεκαήμερο. Σίγουρα το οικονομικό θα παίξει ένα σημαντικό ρόλο, όπως επίσης και το ποιο σύστημα θα είναι αποτελεσματικό για την υπηρεσία Καθαριότητας. Έχουμε συμφωνήσει με τον δήμαρχο ότι πρέπει να επενδύσουμε σε ένα τέτοιο σύστημα για την παραλία μας, που αποτελεί την βιτρίνα της πόλης και είναι και μια περιοχή που κακά τα ψέματα αποφέρει χρήματα στον Δήμο».