Συνεχιστήκαν και χθες οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών που αντιδρούν στο νέο σύστημα διορισμού. Υπό κατάληψη τελούν από την αρχή της εβδομάδας τα κτίρια των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ χθες πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Δημαρχείο.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών, Στέλιος Ορφανουδάκης, ανέφερε:
«Ο εκπαιδευτικός κόσμος δεν μπορεί άλλο. Παρά τις δύσκολες εποχές θυσιάζει το μεροκάματο για να είναι στους δρόμους και να διεκδικεί το αυτονόητο. Σταθερή εργασία για όλους».
Από την πλευρά του ο γραμματέας της ΕΛΜΕΡ, Χρήστος Σουρουλής, υποστήριξε: «Ζητάμε από την κυβέρνηση να πάρει πίσω το νομοσχέδιο. Αυτό που κάνει με αυτό το νομοσχέδιο δεν είναι να διορίσει καλυτέρους εκπαιδευτικούς αλλά να διώξει κόσμο. Κόσμο που έτρεχε από μέρος σε μέρος για να καλύψει εκπαιδευτικές ανάγκες και να συλλέξει προϋπηρεσία. Πλέον ένα μεγάλο μέρος της προϋπηρεσίας πάει χαμένο. Το πιο σημαντικό που χρειάζεται, είναι να γίνουν προσλήψεις για να λειτουργήσουν τα σχολεία. Και αυτές δεν είναι 4.000. Είναι πολλές περισσότερες. Δεν γίνεται η κυβέρνηση που θέλει να λέγεται και αριστερή να βάζει τους εκπαιδευτικούς να τσακώνονται μεταξύ τους για το ποιος έχει περισσότερα ή λιγότερα προσόντα. Είναι σε βάρος των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων αυτή η λογική».
Η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Κρήτης χαιρετίζει του εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται για να υπερασπιστούν το δικαίωμά τους στη δουλειά.
«Το νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί στη Βουλή για τον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο δεν έρχεται να λύσει το πρόβλημα των πολύ οξυμμένων προβλημάτων που έχει δημιουργήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια η αντιεκπαιδευτική πολιτική και των προηγούμενων κυβερνήσεων και της τωρινής. Αντίθετα έρχεται να εναρμονιστεί με τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. για την προώθηση των «εργασιακών προσόντων», των πιστοποιήσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει «διά βίου» να κυνηγούν οι εργαζόμενοι για μια κακοπληρωμένη και επισφαλή θέση εργασίας, βάζοντάς τους στη «μηχανή» ανακύκλωσης της ανεργίας» αναφέρει μεταξύ άλλων σε σχετική ανακοίνωσή της.
Νέα μοριοδότηση στο σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών
Το νέο πλαίσιο μοριοδότησης διορισμού εκπαιδευτικών που επανακατέθηκε σήμερα στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που συζητείται και ψηφίζεται στη Βουλή, ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.
Συγκεκριμένα το νέο πλαίσιο, όπως είπε ο υπουργός Παιδείας, έχει ως εξής:
A: Ακαδημαϊκά Προσόντα: εκατόν είκοσι (120) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο
• Διδακτορικό δίπλωμα: σαράντα (40) μονάδες.
• Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών διάρκειας ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: είκοσι (20) μονάδες.
• Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών διάρκειας ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: οκτώ (8) μονάδες.
• Δεύτερο πτυχίο Α.Ε.Ι.: επτά (7) μονάδες.
• Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10), το γινόμενο των μονάδων που προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του βαθμού του πτυχίου, με στρογγυλοποίηση στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο, με συντελεστή δύο μονάδων και πέντε δεκάτων (2,5) της μονάδας και με ανώτατο όριο τις είκοσι πέντε (25) μονάδες. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.
• Άριστη γνώση έως δύο (2) ξένων γλωσσών: επτά (7) μονάδες για κάθε μία (1) εξ αυτών.
• Πολύ καλή γνώση έως δύο (2) ξένων γλωσσών: πέντε (5) μονάδες για κάθε μία (1) εξ αυτών.
• Καλή γνώση έως δύο (2) ξένων γλωσσών: τρεις (3) μονάδες για κάθε μία (1) εξ αυτών.
• Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α’ επιπέδου (ενότητες Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα και Υπηρεσίες Διαδικτύου): τέσσερις (4) μονάδες.
• Επιμόρφωση Α.Ε.Ι. ή άλλου φορέα του δημόσιου τομέα που εποπτεύεται από το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών που πραγματοποιήθηκε σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών: δύο (2) μονάδες.
Β. Εκπαιδευτική προϋπηρεσία:
• Εκατόν είκοσι μονάδες κατ’ ανώτατο όριο: μία (1) μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας έως κατ’ ανώτατο όριο εκατόν είκοσι (120) μήνες.
Γ. Κοινωνικά κριτήρια:
• Τρεις (3) μονάδες για κάθε τέκνο ανήλικο για το οποίο ο υποψήφιος έχει τη γονική μέριμνα και επιμέλεια ή άγαμο και δεν έχει συμπληρώσει το εικοστό τρίτο (23ο) έτος της ηλικίας ή σπουδάζει σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ομοταγές ίδρυμα της αλλοδαπής ή εκπληρώνει τη στρατιωτική του υποχρέωση και δεν έχει συμπληρώσει το εικοστό πέμπτο (25ο) έτος της ηλικίας του.
• Αναπηρία πενήντα τοις εκατό (50%) και άνω του υποψηφίου ή του/της συζύγου, εφόσον ο έγγαμος βίος έχει διαρκέσει τουλάχιστον δέκα (10) έτη, ή τέκνου: το γινόμενο των μονάδων το οποίο προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του ποσοστού αναπηρίας με συντελεστή τεσσάρων δεκάτων (0,4) της μονάδας. Η αναπηρία του υποψηφίου μοριοδοτείται εφόσον δεν οφείλεται κατά κανένα ποσοστό σε ψυχικές παθήσεις.