Παρουσία της υφυπουργού Παιδείας, Σοφίας Ζαχαράκη πραγματοποιήθηκαν χθες στο Ηράκλειο οι εργασίες του συμποσίου του ευρωπαϊκού έργου «CRISS», με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών από όλη την Ευρώπη οι οποίοι μετείχαν στο πρόγραμμα.
Στη διάρκεια των εργασιών του συμποσίου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του προγράμματος μετά από 3 χρόνια συστηματικής εργασίας, ενώ το παρών έδωσαν μεταξύ άλλων ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κρήτης, Μανώλης Καρτσωνάκης, καθώς και ο αντιδήμαρχος παιδείας του δήμου Ηρακλείου, Νίκος Αγγελάκης.
Μιλώντας σχετικά κατά την διάρκεια του συμποσίου ο κ. Καρτσωνάκης, τόνισε ότι «το συμπόσιο ολοκληρώνει μια πετυχημένη πορεία του ευρωπαϊκού προγράμματος «Crissh 2000 Symposium». Με αυτό το πρόγραμμα προσπαθούμε να ανιχνεύσουμε και να πιστοποιήσουμε ψηφιακή ικανότητα για τους μαθητές μας. Το σημαντικό και το καινοτόμο είναι ότι αυτό συμβαίνει εντός του ωρολογίου προγράμματος με τους πόρους τους σχολείου. Άρα δεν δαπανούμε ούτε πόρους, ούτε χρόνο από τα παιδιά».
Και συνεχίζοντας πρόσθεσε ότι «είναι κάτι πολύ ενδιαφέρον και καινοτόμο. Τα παιδιά αυτά είναι οι πολίτες του 2030 κι εμείς εκεί πρέπει να στοχεύουμε. Η ψηφιακή εποχή είναι εδώ μπροστά μας. Η επιδίωξη είναι η πιστοποίηση αυτή να έχει πανευρωπαϊκό χαρακτήρα. Άλλωστε, το πρόγραμμα «Criss» αφορούσε 60 σχολεία με πάνω από 100 καθηγητές και περίπου 1.000 μαθητές και μάλιστα όσοι έκαναν πετυχημένα αυτά που έπρεπε να κάνουν θα πάρουν την πιστοποίηση».
Από την πλευρά της η υφυπουργός Παιδείας, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στις βασικές προτεραιότητες που έχει θέσει το υπουργείο της σχετικά με την κτήση κρατικού πιστοποιητικού στην πληροφορική αλλά και στην ξένη γλώσσα μέσα από το σχολείο.
«Η κτήση κρατικού πιστοποιητικού στην πληροφορική αλλά και στην ξένη γλώσσα μέσα στα σχολεία, παραμένει μέσα στις πρώτες προτεραιότητες του υπουργείου Παιδείας και σύντομα θα γίνει πράξη», προανήγγειλε η κα Ζαχαράκη. Και συνεχίζοντας πρόσθεσε χαρακτηριστικά ότι «ήταν και μέσα στις προγραμματικές μας δηλώσεις. Το καλό δημόσιο σχολείο είναι αυτό που θα σου δώσει όλα τα εφόδια για να έχεις πιστοποιήσεις όταν τελειώσεις το λύκειο».
Η υφυπουργός Παιδείας έκανε επίσης αναφορά σε μια από τις βασικές στοχεύσεις του υπουργείου Παιδείας λέγοντας τα εξής: «Θέλουμε να αναπτύξουμε ένα πρόγραμμα σπουδών ειδικά στο κομμάτι της πληροφορικής και της ανάπτυξης των ψηφιακών δεξιοτήτων, με ένα τρόπο καινοτόμο και πρωτοποριακό, προκειμένου τα παιδιά να μπορούν να σκεφτούν δημιουργικά· να σκέφτονται έξω από το κουτί και να σκέφτονται πώς θα λύνουν προβλήματα. Το πρόγραμμα «Criss» έτσι όπως το παρακολούθησα κι έτσι όπως το είχα μελετήσει οδηγεί τον τρόπο σκέψης ακριβώς προς αυτή την κατεύθυνση. Επίσης, θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ και λόγια ευγνωμοσύνης για όλους αυτούς τους εκπαιδευτικούς που μπήκαν στη διαδικασία να μάθουν τα παιδιά να σκέφτονται ψηφιακά με έναν διαφορετικό τρόπο. Συνεχίζουμε με τη ίδια θέρμη το πρόγραμμα και πραγματικά συγχαίρω εκπαιδευτικούς, παιδιά και την περιφερειακή διεύθυνση της Κρήτης που μπόρεσε να κερδίσει τη συμμετοχή σε ένα τόσο σημαντικό πρόγραμμα».
Οι μόνιμοι διορισμοί
Εν τω μεταξύ, στην διάρκεια των εργασιών του συμποσίου, η υφυπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στο θέμα των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών σε «εύλογο χρονικό διάστημα και με την κατάλληλη προεργασία», όπως είπε, ενώ μίλησε και για την ενίσχυση των δυσπρόσιτων σχολείων. Εξάλλου, η Σοφία Ζαχαράκη απέδωσε τα πολλά εκπαιδευτικά κενά στις «αλλαγές τις οποίες είχε προωθήσει η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας».
Συγκεκριμένα μάλιστα τόνισε τα εξής: «Έχουμε 7ωρα στην τρίτη Λυκείου, έχουμε τέταρτο προσανατολισμό, είχαμε περισσότερες ανάγκες στην προσχολική – γιατί έχουμε τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση την οποία στηρίζουμε κι εμείς, και είχαμε πραγματική μεγάλη αύξηση των κενών. Όμως αν και οι πιστώσεις οι οποίες είχαν προϋπολογιστεί ήταν πολύ λίγες, υποπολλαπλάσιες των αναγκών, βρήκαμε καινούργιες πιστώσεις, κάναμε ήδη τρεις μεγάλες φάσεις – την προηγούμενη εβδομάδα στείλαμε 6.629 εκπαιδευτικούς στα σχολεία. Αλλά πολλοί εκπαιδευτικοί, τώρα παίρνω τα στοιχεία, κάνουν ανάκληση των τοποθετήσεων. Να ξέρετε ότι θα προχωρήσουμε άμεσα σε εκ νέου τοποθέτηση εκπαιδευτικών στα σχολεία στα οποία αυτή τη στιγμή μπορεί να υπάρχουν κενά».
Πάντως, το κυρίαρχο ζήτημα για την υφυπουργό Παιδείας είναι η ανάπτυξη σχέσεων λογοδοσίας από το υπουργείο προς τα περιφερειακά μας ή τα σχολεία του κέντρου, όπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά. Και συνεχίζοντας αναφέρθηκε και στις πρακτικές που εφάρμοσε η προηγούμενη κυβέρνηση, λέγοντας ότι «όταν έκοψε τη διπλή μοριοδότηση από τα δυσπρόσιτα σχολεία, τι περίμενε άραγε ότι θα γινόταν εφέτος, όταν ένας εκπαιδευτικός μπορεί να μην θεωρεί ελκυστικό ένα σχολείο το οποίο είναι απομονωμένο, απομακρυσμένο και στο παρελθόν έπαιρνε διπλή μοριοδότηση την οποία δεν παίρνει εφέτος;. Εμείς θα θεραπεύσουμε, αφού είναι μέσα στα σχέδια μας, ένα νέο πλαίσιο ως προς την ενίσχυση των δυσπρόσιτων σχολείων».
Εμμένοντας πάντως στο θέμα των μόνιμων διορισμών στα σχολεία η Σοφία Ζαχαράκη είπε: «Αυτή τη στιγμή 4.500 εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό αναμένουν τα αποτέλεσμα του ΑΣΕΠ. Σύμφωνα με την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε μαζί τους, προκύπτει ότι θα είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος, δηλαδή θα μπορέσουμε μέχρι το τέλος της χρονιάς να ανακοινώσουμε και τη μεγάλη προκήρυξη, την Ε3, για τον άλλο αριθμό των εκπαιδευτικών – μιλάμε για την ειδική αγωγή.
Από εκεί και πέρα, έχουμε πει ότι ανάλογα με τα δημοσιονομικά περιθώρια, τα δημογραφικά στοιχεία, όλη την έρευνα που πρέπει να κάνουμε στην Ελλάδα για τις ανάγκες, σε εύλογο χρονικό διάστημα θα γίνουν και διορισμοί στη γενική εκπαίδευση. Ξέρουμε ότι έχουν να γίνουν μόνιμοι διορισμοί πολλά χρόνια, ξέρουμε τις ανάγκες τις βλέπουμε κάθε χρόνο με τους αναπληρωτές. Αλλά θα πρέπει ως υπεύθυνη πολιτεία να έχουμε κάνει όλη την κατάλληλη προεργασία έτσι ώστε να μην λέμε όπως έκαναν άλλοι: «το 2015 25.000 διορισμοί» – δεν έγιναν ποτέ, «το 2016 20.000 διορισμοί» και πέρσι 10.500 διορισμοί «χωρίς να έχει προϋπολογιστεί ούτε ένα ευρώ. Από εμάς τουλάχιστον αυτό δεν θα γίνει».