Την επέκταση του Ερώτηση του μεταφορικού ισοδύναμου και στην Κρήτη ζητούν από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επτά βουλευτές της Κρήτης, που συνυπογράφουν και κατέθεσαν στην Βουλή κοινή ερώτηση.
Στο κείμενο της ερώτησης, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Βάλια Βαγιωνάκη, Σωκράτης Βαρδάκης, Νίκος Ηγουμενίδης, Εμμανουήλ Θραψανιώτης, Γιάννης Μιχελογιαννάκης, Αντώνης Μπαλωμενάκης και ο ανεξάρτητος βουλευτής Σπύρος Δανέλλης, τονίζουν ότι το μεταφορικό ισοδύναμο αποτελεί μέτρο για την ουσιαστική στήριξη της νησιωτικότητας που προστατεύεται από το Σύνταγμα, αλλά και από τη Συνθήκη λειτουργίας της Ε.Ε., καθώς και ότι στη χώρα μας επί τέσσερις περίπου δεκαετίες η εφαρμογή του αποτέλεσε πεδίο προεκλογικών υποσχέσεων και εξαγγελιών σε βάρος των κατοίκων της νησιωτικής χώρας.
Επιπλέον σημειώνουν ότι η σημερινή Κυβέρνηση -σε μια περίοδο δύσκολης δημοσιονομικής προσαρμογής- υλοποίησε τη δέσμευσή της απέναντι στους νησιώτες εφαρμόζοντας πιλοτικά και θεσμοθετώντας για πρώτη φορά ένα ουσιαστικό μέτρο που απαντά στις ανάγκες των νησιωτών και στις ανάγκες για ενίσχυση της νησιωτικής επιχειρηματικότητας.
Σχετικά με την ανάγκη επέκτασης του μέτρου στην Κρήτη, επισημαίνουν ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί η Κρήτη από ένα θεσμό που θωρακίζει αποτελεσματικά τους πολίτες της και ότι η καθολική εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου σε όλη τη Νησιωτική Ελλάδα δεν μπορεί να εξαιρεί την Κρήτη, ρωτώντας τον αρμόδιο Υπουργό εάν θα επεκταθεί εντός του έτους και με ποιο χρονοδιάγραμμα το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου και στην Κρήτη.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
«Το Μεταφορικό Ισοδύναμο αποτελεί μέτρο για την ουσιαστική στήριξη της νησιωτικότητας που προστατεύεται από το Σύνταγμα, αλλά και από τη Συνθήκη λειτουργίας της ΕΕ.
Στη χώρα μας επί τέσσερις περίπου δεκαετίες η εφαρμογή του αποτέλεσε πεδίο προεκλογικών υποσχέσεων και εξαγγελιών σε βάρος των κατοίκων της νησιωτικής χώρας. Η σημερινή Κυβέρνηση, – και σε μια περίοδο δύσκολης δημοσιονομικής προσαρμογής – υλοποίησε τη δέσμευση της απέναντι στους νησιώτες εφαρμόζοντας πιλοτικά και θεσμοθετώντας για πρώτη φορά ένα ουσιαστικό μέτρο που απαντά στις ανάγκες των νησιωτών και στις ανάγκες για ενίσχυση της νησιωτικής επιχειρηματικότητας.
Ήδη από 1/7/2018 το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου λειτουργεί πιλοτικά σε 49 νησιά της χώρας και στην πρώτη του εφαρμογή επιδότησε 61.500 κατοίκους νησιών, ώστε να πραγματοποιήσουν άνω των 60.000 ακτοπλοϊκών ταξιδιών, αλλά και 3.100 νησιωτικές επιχειρήσεις για να μεταφέρουν προϊόντα και πρώτες ύλες, από και προς τα νησιά, ενώ το 2019 αποτελεί την χρονιά της καθολικής εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδύναμου σε όλη τη Νησιωτική Ελλάδα.
Επειδή το Μεταφορικό Ισοδύναμο απαντά στις πραγματικές ανάγκες όλων των νησιωτών.
Επειδή η μέχρι σήμερα εφαρμογή του μέτρου αποδεικνύεται ως πλήρως επιτυχημένη στη νησιωτική Ελλάδα εμβαθύνοντας έμπρακτα τους κατοίκους των νησιών.
Επειδή δεν μπορεί να αποκλειστεί η Κρήτη από ένα θεσμό που θωρακίζει αποτελεσματικά τους πολίτες της.
Επειδή η καθολική εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου σε όλη τη Νησιωτική Ελλάδα δεν μπορεί να εξαιρεί την Κρήτη.
Επειδή το μέγεθος του νησιού, οι χιλιομετρικές αποστάσεις ανάμεσα στις παραγωγικές περιοχές και τα λιμάνια καθιστούν επαχθέστερο το συνολικό κόστος μεταφοράς.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Θα επεκταθεί εντός του έτους και με ποιο χρονοδιάγραμμα το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου και στην Κρήτη;».