Ο κ. Α. Ξανθός επισκέφθηκε το Δημοτικό Σχολείο Πλακιά, το οποίο φέτος υπολειτουργεί ως 9θέσιο αλλά με οκτώ δασκάλους και ένα εκπαιδευτικό ειδικότητας (γυμναστή), με αποτέλεσμα να υπάρχει λειτουργικό κενό στην πρωινή ζώνη, ενώ δεν λειτουργεί καθόλου το ολοήμερο σχολείο. Ο κ. Α. Ξανθός ενημερώθηκε από τον διευθυντή κ. Χ.
Γασπαράκη και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς για τη δραματική υποβάθμιση της λειτουργίας του σχολείου, ενώ στη συνάντηση παραβρέθηκαν ο αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Αγίου Βασιλείου κ. Τσιγδινός και εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων, οι οποίοι επεσήμαναν τις ιδιαιτερότητες του σχολείου (μεγάλος αριθμός αλλοδαπών μαθητών που χρειάζονται τμήματα υποδοχής και παράλληλης στήριξης, η πλειονότητα των γονέων εργάζονται σε τουριστικά επαγγέλματα με αποτέλεσμα να είναι απαραίτητο το ολοήμερο σχολείο) και τόνισαν ότι η υπολειτουργία των σχολείων της υπαίθρου είναι παράγοντας που ευνοεί τη μετακίνηση οικογενειών προς την πόλη και άρα την ερήμωση της επαρχίας.
Ο βουλευτής, επισκέφτηκε επίσης το 14ο Δημοτικό Σχολείο (Καλλιθέα), όπου συναντήθηκε με τον διευθυντή κ. Κ. Σάρο και τους υπόλοιπους δασκάλους-εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που υπηρετούν στο σχολείο, τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α’βαθμιας Ν. Ρεθύμνου κ. Γ. Τρούλη αλλά και με εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων. Η εικόνα από το μεγαλύτερο Δημοτικό Σχολείο του Νομού, σύμφωνα με τον κ. Ξανθό, είναι προβληματική, με κορυφαίο παράδειγμα την 5η τάξη, όπου έχουν συμπτυχθεί τα τέσσερα τμήματα σε τρία και ο αριθμός έχει φτάσει στα 26-28 παιδιά καθιστώντας μη αποδοτική την εκπαιδευτική διαδικασία και «στοιβάζοντας» στην κυριολεξία μικρούς μαθητές κατά παρέκκλιση των παιδαγωγικών προδιαγραφών και κάθε κανόνα για την υγιεινή και ασφάλειά τους.
Στον κ. Ξανθό επισημάνθηκε από τους εκπαιδευτικούς η εκτίμησή τους ότι φέτος στην πραγματικότητα υλοποιείται ένα «μνημονιακό πείραμα» λειτουργίας της εκπαίδευσης με πολύ χειρότερους όρους και standards ποιότητας, που γυρνά την Δημόσια Παιδεία πολλά χρόνια πίσω, με ελλείψεις δασκάλων, νηπιαγωγών και καθηγητών ειδικοτήτων. Οι δάσκαλοι και οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων ενημέρωσαν επίσης τον κ. Α. Ξανθό για τα προβλήματα των κτιριακών υποδομών του 14ου Δ.Σ. που σχετίζονται με τον ακατάλληλο για σχολικό συγκρότημα σχεδιασμό των χώρων, ενώ επεσήμαναν τους πολλαπλούς κινδύνους από την ενδεχόμενη υλοποίηση της κυβερνητικής απόφασης για κατάργηση των σχολικών φυλάκων.
Αντίστοιχα προβλήματα διαπιστώθηκαν και στο 8ο Δημοτικό Σχολείο (Περιβόλια), όπου ο κ. Α. Ξανθός συναντήθηκε με τον διευθυντή κ. Ε. Βαγιωνάκη, τους δασκάλους και τον εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων. Είναι το σχολείο με το μεγαλύτερο ποσοστό αλλοδαπών μαθητών (40%), που λειτουργεί μεν τμήμα ένταξης αλλά όχι τμήμα υποδοχής, καθώς και ολοήμερο (2-3 τμήματα προβλέπονται για φέτος) αλλά χωρίς υπεύθυνο δάσκαλο και με πολλές ελλείψεις που δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και κινδυνεύουν να υποβαθμίσουν την ποιότητα της παρεχόμενης μόρφωσης.
Ο βουλευτής Ρεθύμνου του ΣΥΡΙΖΑ ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς για την ερώτηση που έχει ήδη καταθέσει στη Βουλή αναδεικνύοντας τα κενά στα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία του Νομού και τόνισε την ανάγκη ενιαίου κοινωνικού μετώπου για την στήριξη της Δημόσιας Παιδείας που καταρρέει, για την υπεράσπιση της αξιοπρέπειας των εκπαιδευτικών που πλήττεται από την μισθολογική εξαθλίωση και την αδυναμία -παρά το ζήλο και το φιλότιμό τους- να προσφέρουν πολύπλευρη και ουσιαστική μόρφωση στους μαθητές.