Η αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και στην ανάγκη να παραμείνει το έργο στις προτεραιότητες της κυβέρνησης και του ιδίου του πρωθυπουργού, είναι το θέμα της επιστολής που έστειλαν στον πρωθυπουργού Κυριάκο Μητσοτάκη τρεις οικονομικοί φορείς των Χανίων εκφράζοντας και την επιθυμία όλων των φορέων του νησιού.
Στην επιστολή τονίζεται η απραγία πολλών ετών για το συγκεκριμένο έργο, υπενθυμίζεται ο αριθμός των νεκρών της ασφάλτου στον ΒΟΑΚ τα τελευταία έτη και επισημαίνεται το τεράστιο κυκλοφοριακό βάρος που σηκώνει το οδικό δίκτυο της Κρήτης λόγω της τουριστικής ανάπτυξης του νησιού.
Την επιστολή προς τον πρωθυπουργό υπογράφουν οι: Αντώνιος Ροκάκης, πρόεδρος Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Χανίων, Εμμανουήλ Γιαννούλης, πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Χανίων και Παντελής Πετσετάκης, πρόεδρος Οικονομικού Επιμελητηρίου δυτικής Κρήτης και το πλήρες κείμενο έχει ως εξής:
«Αξιότιμε κύριε πρωθυπουργέ,
Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε θερμά που ως προτεραιότητά σας έχετε θέσει το θέμα του οδικού δικτύου της Κρήτης και πιο συγκεκριμένα τον ΒΟΑΚ.
Με την επιστολή μας αυτή θέλουμε να τονίσουμε ότι όλος ο επιχειρηματικός κόσμος του νομού Χανίων, όχι μόνο επικροτεί την άποψη σας ότι μέγιστη προτεραιότητα είναι να βελτιωθεί το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, αλλά και να ολοκληρωθεί η επένδυση στον ΒΟΑΚ που επί τόσα χρόνια παραμένει απλά μία υπόσχεση χωρίς να προχωράμε στην υλοποίηση. Με πολυάριθμες επιστολές μας τα τελευταία έξι χρόνια τονίζουμε ότι:
1) Η Κρήτη το 2018 υποδέχτηκε 4.536.000 επισκέπτες από το εξωτερικό (διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στους αερολιμένες Ηρακλείου και Χανίων). Δηλαδή η Κρήτη αντιστοιχεί στο 21,9% των συνολικών διεθνών αεροπορικών αφίξεων της Ελλάδας (για το 2018 το σύνολο ήταν 20.694.000)
2) Εάν ο ελληνικός τουρισμός συνεισφέρει άμεσα και έμμεσα περίπου το 25% του ΑΕΠ της χώρα μας τότε η Κρήτη μόνο μέσω της τουριστικής βιομηχανίας αντιστοιχεί στο 5,4% του συνολικού ΑΕΠ (άμεσα και έμμεσα)
3) Το υπάρχον οδικό δίκτυο της Κρήτης και ιδίως στο δυτικό κομμάτι του νομού Χανίων έχει χρόνια να συντηρηθεί με αποτέλεσμα η επικινδυνότητα του πολλές φορές να ξεπερνάει το όρια του ασφαλούς οδικού δικτύου.
Συγκεκριμένα:
i. Οδικός τάπητας δεν είναι συντηρημένος (λακκούβες και υποχώρηση ασφάλτου υπάρχουν σε πολλά σημεία)
ii. Μπάζα λόγω βροχοπτώσεων δημιουργούν επικίνδυνα εμπόδια
iii. Φωτισμός δεν είναι επαρκής, και όπου υπάρχει δεν ανάβει
iv. Διαγραμμίσεις δεν ανανεώνονται
v. Ανακλαστικά στις λωρίδες δεν υπάρχουν
vi. Σε κύρια σημεία που πρέπει να δημιουργηθούν κυκλικοί κόμβοι (όπως στη Σούδα) δεν ολοκληρώνονται
Είναι λυπηρό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν από τον «Εθελοντικό Σύλλογο Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων» το 2017 η κατάσταση του οδικού δικτύου μας οδήγησε στο να χαθούν 55 άνθρωποι, το 2018 επιπλέον 58 άνθρωποι και το 2019 (μέχρι και τον Ιούλιο) 48 άνθρωποι.
Εκτός από το θλιβερό κόστος ζωών, το υπάρχον οδικό δίκτυο είναι βασικό τροχοπέδη στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης. Η επένδυση στη δημιουργία σωστού οδικού δικτύου θα έχει τρομακτικά μεγάλο πολλαπλασιαστή (στην ανάπτυξη αλλά και στα φορολογικά έσοδα του κράτους που θα οδηγήσουν οι επενδύσεις) και θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε επιπρόσθετη αξία για όλους τους κατοίκους της Κρήτης.
Για εμάς ως επιχειρηματίες του νομού Χανίων μας βρίσκετε απόλυτα σύμφωνους ότι προτεραιότητα μας πρέπει να είναι στο να προχωρήσει το έργο του ΒΟΑΚ αλλά και να βελτιωθεί το υπάρχον οδικό δίκτυο σε όλο του το φάσμα. Παραμένουμε στη διάθεσή σας».