Ξεκίνησαν και πάλι οι εργασίες για την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου Αμαρίου επί της Εθνικής Οδού στο ύψος των Μισιρίων Ρεθύμνου. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο έχει περάσει από «χίλια κύματα», καθώς παρότι θα έπρεπε να έχει ήδη ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος του, εδώ και πολύ καιρό οι εργασίες είχαν σταματήσει εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο ανάδοχος εργολάβος.
Πλέον, το έργο εκτελείται υπό νέα διοίκηση, καθώς μετά από ενέργειες της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ) αντικαταστάθηκαν ο υπεύθυνος του εργοταξίου, ο μηχανικός διοίκησης και ο μηχανικός ασφαλείας, ενώ ο εργολάβος, που λίγο έλειψε να κηρυχθεί έκπτωτος με κίνδυνο να μπει το έργο σε μεγαλύτερες «περιπέτειες», παραμένει τυπικά ανάδοχος, με τη διαφορά ότι το υπόλοιπο των εργασιών θα εκτελεστεί με ευθύνη των νέων συνεργείων.
Σύμφωνα με τον διευθυντή της ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας αλλαγής διοίκησης του έργου, οι εργασίες εκτελούνται με ταχείς ρυθμούς και μέσα σε ένα μήνα έχουν προχωρήσει σε ικανοποιητικό βαθμό τα έργα κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου Αμαρίου. Μάλιστα, ο κ. Γιώργος Αγαπάκης εκφράζει την αισιοδοξία ότι η κεντρική αρτηρία επί της Εθνικής Οδού, με τις νησίδες, τα στηθαία και τα πεζοδρόμια, θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2013, ενώ θα απομένει περίπου ένα τρίμηνο εργασιών, δηλαδή μέχρι τον Σεπτέμβριο, για να ολοκληρωθούν και οι δευτερεύουσες εργασίες, όπως οι κλάδοι εισόδου και εξόδου στον κόμβο και ο συνδετήριος δρόμος προς το Αμάρι, ο οποίος θα αλλάξει εντελώς μορφή.
Το βέβαιο είναι ότι γι’ αυτό το σημαντικό έργο, το οποίο έχει χρηματοδοτηθεί από το τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου Ανάπτυξης, Μεταφορών και Υποδομών, έχουν στενέψει ασφυκτικά τα χρονικά περιθώρια και το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν την έλευση του ερχόμενου καλοκαιριού, διότι το υπουργείο έχει δώσει προθεσμία έως τον Μάιο του 2013.
Μάλιστα, επειδή η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου Αμαρίου είναι ένα έργο το οποίο βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες του αρμόδιου υπουργείου, δίχως όμως να απορροφά μέχρι στιγμής τα απαραίτητα ευρωπαϊκά κονδύλια, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, σε επίσκεψη που πραγματοποίησε στην Κρήτη τον περασμένο Νοέμβριο, βρέθηκε για λίγο και στο Ρέθυμνο και το μόνο έργο που ζήτησε να επισκεφθεί ήταν το συγκεκριμένο. Ο γενικός γραμματέας όταν ενημερώθηκε για την μετ’ εμποδίων υλοποίηση των εργασιών, ζήτησε επίσπευση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του έργου και στη συνέχεια η ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ κάλεσε τον ανάδοχο εργολάβο, από τον οποίο ζήτησε να προχωρήσει άμεσα σε σειρά ενεργειών προς την κατεύθυνση της επανεκκίνησης των εργασιών. Διαφορετικά ο ίδιος θα κηρυσσόταν έκπτωτος και το έργο θα έπρεπε να επαναδημοπρατηθεί. Σύμφωνα με τον κ. Αγαπάκη, ο εργολάβος διαπιστώνοντας ότι δεν έχει περιθώρια να χρονοτριβήσει περαιτέρω, συναίνεσε στην αλλαγή διοίκησης του έργου και πλέον οι εργασίες εκτελούνται με ευθύνη άλλων ανθρώπων.
Αυτή την περίοδο έχουν αναπτυχθεί τρία μέτωπα εργασίας, το κυρίως μέτωπο που είναι η κατασκευή της κεντρικής οδικής αρτηρίας, το δεύτερο που αφορά την διαπλάτυνση του δρόμου με τη δημιουργία ενός τοίχου αντιστήριξης στο σημείο που βρίσκεται το νηπιαγωγείο Μισιρίων και ακόμα η κατασκευή ενός αγωγού ομβρίων υδάτων στο ύψος του δρόμου που οδηγεί προς το Αμάρι.
Ο διευθυντής της ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ, Γ. Αγαπάκης, στις δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.» ανέφερε: «Τον τελευταίο μήνα που άλλαξε η διοίκηση του έργου, υπάρχει σημαντική διαφορά. Ήδη οι εργασίες εκτελούνται σε διαφορετικούς χρόνους και ευελπιστώ ότι μέχρι τον Ιούνιο η κεντρική οδική αρτηρία θα έχει τελειώσει και θα απομένουν κάποιες δευτερεύουσες εργασίες, που δεν θα επηρεάζουν την κίνηση των οχημάτων στην εθνική οδό.
Μπορώ να σας πω με βεβαιότητα ότι υπάρχει ένας άλλος αέρας στο έργο, είμαστε πιο αισιόδοξοι γιατί τόσο καιρό είχαμε σοβαρά προβλήματα. Ήρθαν νέοι άνθρωποι που εμπνέουν εμπιστοσύνη και αντιμετωπίστηκαν με διαφορετικό τρόπο από τους πιστωτές και τους προμηθευτές. Οι λογαριασμοί του έργου τρέχουν, δεν υπάρχουν οφειλές και σε περίπου ενάμιση μήνα το έργο θα έχει μεγάλες απορροφήσεις κονδυλίων. Μέχρι τον Δεκέμβριο, οι απορροφήσεις ήταν 100.000 ευρώ κάθε τρεις μήνες. Τώρα, μέσα σε ένα μήνα οι απορροφήσεις έφτασαν τις 200.000 ευρώ μέσα σε ένα μήνα. Εκτιμούμε ότι με την ανάπτυξη του εργοταξίου το επόμενο διάστημα οι απορροφήσεις θα φτάσουν τις 500.000 ευρώ τον μήνα. Αυτό σημαίνει ότι θα αλλάξει τελείως η μορφή του έργου».
Καταλήγοντας, ο κ. Αγαπάκης αναφέρθηκε στις ενέργειες που έγιναν το προηγούμενο διάστημα προς την κατεύθυνση της επανεκκίνησης των εργασιών: «Καταρχήν το έργο το επισκέφτηκε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, τον περασμένο Νοέμβριο, σε ένα γρήγορο πέρασμά του από το Ρέθυμνο, καθώς αποτελεί έργο πρώτης προτεραιότητας για το υπουργείο.
Στη συνέχεια καλέσαμε τον εργολάβο και του ζητήσαμε να προχωρήσει σε συγκεκριμένες ενέργειες μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου, διαφορετικά θα κηρυσσόταν έκπτωτος. Εκείνος, βλέποντας ότι δεν έχει άλλα περιθώρια, άλλαξε ρότα και προχώρησε η διαδικασία της αλλαγής διοίκησης του έργου. Με την αλλαγή αυτή πιστεύω ότι θα υπάρξει θεαματική βελτίωση της πορείας του έργου και αισιοδοξώ ότι θα τελειώσει σύντομα για να αποδοθεί στους χρήστες. Το έργο έχει παράταση μέχρι τον Μάιο και μέχρι τότε, ίσως μέχρι τον Ιούνιο, θα πρέπει να έχει δοθεί στην κυκλοφορία η κεντρική οδική αρτηρία στην εθνική οδό. Είμαι αισιόδοξος ότι αυτό θα γίνει. Έπειτα, θα απομένουν κάποιες δευτερεύουσες εργασίες που θα ολοκληρωθούν εντός του καλοκαιριού».
Όπως επεσήμανε ο κ. Αγαπάκης, το επόμενο διάστημα στελέχη της ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ θα βρεθούν στο Ρέθυμνο προκειμένου να επισκεφθούν το έργο και να διαπιστώσουν από κοντά την πορεία κατασκευής του, ενώ θα υπάρξει συνεργασία με την αντιπεριφερειάρχη και τον δήμαρχο Ρεθύμνου.