Το κλασικό πλεονέκτημα του ελληνικού τουρισμού, που έχει χαρακτηριστικά από το κλίμα και το μοντέλο του ήλιου και της θάλασσας, φαίνεται πως χρόνο με το χρόνο φθίνει γι’ αυτό και οι επαγγελματίες του κλάδου επένδυσαν σε επιπλέον οφέλη της κρητικής γης, που έχουν να κάνουν με την ποιοτική παροχή υπηρεσιών, το φιλικό και φιλόξενο προσωπικό, την κρητική κουζίνα με ντόπια παραδοσιακά υλικά αλλά και τη διεθνή, με γαστρονομικές προτάσεις υψηλής ποιότητας, την προστασία του περιβάλλοντος και γενικότερα σε στρατηγικές που συνδυάζουν αρμονικά το έμψυχο και άψυχο δυναμικό, επιχείρησαν να μετατρέψουν τις ολιγοήμερες διακοπές των επισκεπτών σε επίγειο παράδεισο.
Η οικονομική κρίση και η γενικότερη πολιτική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μπορεί να αποτέλεσαν τροχοπέδη, όχι όμως σε βαθμό τέτοιο που να επηρεάσουν σημαντικά τις μονάδες εκείνες που εδώ και χρόνια έχουν βρει το κλειδί και είχαν βασιστεί σε γερά θεμέλια που αντικατοπτρίζουν την ανθρώπινη επαφή αλλά και τις γενικότερες αξίες που συνοδεύουν την ποιότητα με την τιμή του προσφερόμενου προϊόντος. Αναμφισβήτητα τα ξενοδοχεία της Κρήτης που έχουν επενδύσει σε τέτοιες αξίες και συνεχίζουν κάθε χρόνο να δημιουργούν συνθήκες τέτοιες απέναντι στους πελάτες τους, θέτοντας σε πρώτη προτεραιότητα την ποιότητα, τη φιλοξενία, την εμπειρία και την τεχνογνωσία, αξίες που έχουν ως αποτέλεσμα, όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου, ο τουρισμός στο νησί να «αντιστέκεται» σ’ αυτή την πολύ δύσκολη για τη χώρα συγκυρία.
Τέσσερις ξενοδοχειακές μονάδες της δυτικής Κρήτης, μάλιστα, διακρίθηκαν από τον μεγάλο ταξιδιωτικό οργανισμό της TUI, αποσπώντας το βραβείο ποιότητας που ουσιαστικά επιβραβεύει και επισφραγίζει με τον καλύτερο τρόπο τις άοκνες προσπάθειες που έχει καταβάλλει σύσσωμο το προσωπικό και η διεύθυνση των ξενοδοχείων για την ικανοποίηση από όλες τις απόψεις των επισκεπτών του. Το βραβείο ποιότητας της απέσπασαν στη δυτική Κρήτη τα εξής τέσσερα ξενοδοχεία: Grecotel El Greco (Ρέθυμνο), Hotel Kriti Beach (Ρέθυμνο), Hotel Pilot Beach (Γεωργιόύπολη Χανίων), Vantaris Palace (Γεωργιούπολη Χανίων).
Οι διευθυντές των μονάδων μίλησαν στα «Ρ.Ν.» για τη σημασία του βραβείου αυτού, το οποίο επί της ουσίας δίδεται από τους ίδιους τους πελάτες, οι οποίοι μετά τη διαμονή τους στα συγκεκριμένα ξενοδοχεία καλούνται να απαντήσουν σε σχετικά ερωτηματολόγια βαθμολογώντας σειρά υπηρεσιών που τούς παρασχέθηκαν αλλά και τις απόψεις τους για την αξία της ποιότητας της διαμονής τους και των παρεχόμενων υπηρεσιών με την τιμή, την εξυπηρέτηση τους από το προσωπικό, την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων και των δωματίων, τις δραστηριότητες για τα παιδιά και τους ενήλικες αλλά και τις διαφορετικές εθνικότητες επισκεπτών φιλοξενούνται στο ξενοδοχείο.
Ειδικότερα, ο διευθυντής του ξενοδοχείου Grecotel White Palace (πρώην El Greco) Γιάννης Ζουλάκης μιλώντας στα «Ρ.Ν.» για τη βράβευση ανέφερε χαρακτηριστικά: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που για μια ακόμα χρονιά διακριθήκαμε από τον μεγάλο αυτό ταξιδιωτικό οργανισμό. Προφανώς και η συγκεκριμένη διάκριση μάς βοηθάει να γινόμαστε καλύτεροι και πρέπει να το κρατήσουμε αυτό και να πάμε στο επόμενο. Η βαθμολογία γίνεται από τους ίδιους τους πελάτες και ξεκινάει από το πόσο είναι ευχαριστημένοι σε όλο το ξενοδοχείο, εάν τα χρήματα που δίνουν έχουν ανταποδοτικότητα, στη συνέχεια αξιολογείται το σέρβις, που προφανώς έχει να κάνει με όλο το προσωπικό, με την υποδοχή στη ρεσεψιόν, στο εστιατόριο, στο μπαρ, πόσο φιλικό είναι το προσωπικό. Μετά πάμε στα δωμάτια, που λέει πως είναι η κατάσταση δωματίου, καθαριότητα που έχει το ξενοδοχείο, μετά πηγαίνει στους κοινόχρηστους χώρους, που είναι κατά πόσον οι πισίνες είναι καθαρές και κατά πόσον έχουν σέρβις και εξυπηρετούνται οι πελάτες, μετά πηγαίνει κατά πόσον έχουμε wi-fi, το οποίο έχει μπει στα στάνταρ των ξενοδοχείων και πόσο το βαθμολογούν αυτό- την ποιότητα του, την ταχύτητά του. Μετά πάνε τα παιδιά, πόσο είμαστε φιλικοί με τα παιδιά, τι προγράμματα κάνουμε για τους πιτσιρικάδες και τις νεανίδες, τι διασκέδαση έχουμε- πρωινή, απογευματινή, βραδινή- τι από τα water sport προσφέρουμε σαν ψυχαγωγία, το beauty salon, τα spa και πόσο καλοί είμαστε σε αυτό. Εάν υπάρχει ησυχία στο ξενοδοχείο και πόσο προσέχουμε το περιβάλλον και την κοινωνία γενικότερα, που δραστηριοποιούμαστε και επίσης, η διαφορετικότητα των εθνικοτήτων του ξενοδοχείου γιατί τούς ενδιαφέρει να μην είναι μια εθνικότητα αλλά να είναι πολλές μαζί. Αυτή η αξιολόγηση γίνεται μετά την αποχώρησή τους από το ξενοδοχείο και μπορεί να γίνει μετά από ένα μήνα- δύο μήνες, δεν είναι μια εν θερμώ διαδικασία- δεν έχουν εν θερμώ συναισθήματα και αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς».
Η κ. Λίτσα Δουλγεράκη, διευθύντρια του ξενοδοχείου «KRITI BEACH HOTEL» μιλώντας στα «Ρ.Ν.» για τη διάκριση ανέφερε: «Πρόκειται για ένα βραβείο ποιότητας προερχόμενο από ένα κορυφαίο τουριστικό φορέα (tour operator), την TUI, που απονέμεται με βάση την αξιολόγηση του ξενοδοχείου, τόσο σε επίπεδο κτιριακών εγκαταστάσεων, όσο και σε επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών.
Για μάς αποτελεί μία πολύ σημαντική διάκριση αφού προέρχεται ουσιαστικά από τους ίδιους τους πελάτες μας, που ταυτόχρονα αποτελούν και πελάτες ενός εκ των πλέον απαιτητικών τουριστικών πρακτορείων παγκοσμίως. Συνιστά τη δικαίωση των μακροχρόνιων προσπαθειών μας να αναβαθμίσουμε τις ξενοδοχειακές μας μονάδες, στοχεύοντας στον ποιοτικό τουρισμό και συγχρόνως βέβαια αποτελεί κίνητρο για να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο το προϊόν μας, αλλά και να συμβάλουμε στη γενικότερη προβολή του τόπου μας ως ταξιδιωτικού προορισμού με υψηλού ποιοτικού επιπέδου τουριστικές παροχές».
Από την πλευρά του ο κ. Δημήτρης Παπαδάκης, διευθυντής του ξενοδοχείου «PILOT» εμφανίστηκε ιδιαίτερα ικανοποιημένος για τη βράβευση αυτή, υποστηρίζοντας πως πάντα η ποιότητα και οι αναβαθμισμένες υπηρεσίες αποτελούν ένα σημαντικό κίνητρο για τον τουρίστα επισκέπτη.
Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Η πραγματικότητα είναι ότι έχουμε βραβευτεί αρκετές φορές από την TUI για τα 100 καλύτερα ξενοδοχεία στον κόσμο και το 2013 και πραγματικά είναι κάτι που μάς ευχαριστεί ιδιαίτερα και είναι ένα επιστέγασμα των προσπαθειών που κάνουμε για να προσφέρουμε ποιοτικές υπηρεσίες στους πελάτες μας. Είναι προφανές ότι η ποιότητα είναι το ζητούμενο γενικότερα στον τουρισμό και σε οτιδήποτε κάνουμε. Τουλάχιστον ο πελάτης να βρίσκει αυτό που περιμένει και να προσπαθούμε πάντα να τον εξυπηρετούμε, διότι οι διακοπές είναι ιερό πράγμα και εμείς πρέπει να το αντιμετωπίζουμε με τον ίδιο τρόπο. Γενικά ο προορισμός Κρήτη έχει πολύ υψηλές υπηρεσίες και είναι κάτι πραγματικά σημαντικό που τα ρεθεμνιώτικα ξενοδοχεία είναι μέσα σε αυτά».
Ο κ. Νικόλαος Κουπουρτιάδης, διευθυντής του ξενοδοχείου «VANTARIS PALACE» υποστήριξε: «Είναι μια μεγάλη επιβράβευση για τη διεύθυνση και το προσωπικό του ξενοδοχείου για την προσπάθεια που καταβάλουμε εδώ και χρόνια. Φυσικά είναι πολύ σημαντικό για ένα ξενοδοχείο, το οποίο δεν ανήκει σε κάποια μεγάλη εταιρία- οπότε πραγματικά χαιρόμαστε ιδιαίτερα γιατί η TUI είναι ένας πολύ μεγάλος όμιλος όχι μόνο για τα γερμανικά αλλά και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα και είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι και το πελατολόγιο της είναι πάρα πολύ αυστηρό. Από την άλλη εμείς προσπαθούμε πάντα για το καλύτερο. Τα προϊόντα που προσφέρουμε είναι εξαιρετικά όπως είναι το μέλι, το γιαούρτι και ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της κουζίνας γίνεται μπροστά στον πελάτη σε έναν χώρο που είναι διαμορφωμένος για να ετοιμάζονται και τελειώνουνε τα πιάτα μπροστά στον πελάτη. Και βέβαια το προσωπικό είναι πολύ σημαντικός παράγοντας. Είναι πάρα πολλά χρόνια εδώ βασικά στελέχη αλλά και προσωπικό. Παρόλο που είναι μια οικογενειακή επιχείρηση, βέβαια, με ένα αρκετά μεγάλο μέγεθος, παρέχονται σε υψηλά επίπεδα υπηρεσίες μέσα από επαγγελματίες που είναι πολλά χρόνια στο ξενοδοχείο που το αγαπούν, το σέβονται, ζουν από αυτό και σε μία δύσκολή εποχή όλα αυτά γίνονται αντιληπτά από τον πελάτη και τα εκτιμά».
Αισιόδοξες εκτιμήσεις -Επανακάμπτουν οι κρατήσεις
Ανοδικά κινείται τις τελευταίες εβδομάδες η ροή των κρατήσεων που είχαν επί μακρόν παγώσει. Οι επισκέπτες, όπως δείχνουν, άφησαν πίσω τους ενδοιασμούς και τις ανησυχίες τους και επιλέγουν να περάσουν ολιγοήμερες διακοπές στα ξενοδοχεία του νησιού. Γερμανοί, άγγλοι, γάλλοι, ρώσοι και σκανδιναβοί είναι οι κύριες αγορές για τη δυτική Κρήτη.
O κ. Ζουλάκης, διευθυντής του ξενοδοχείου Grecotel «White Palace» ανέφερε πως η εμπιστοσύνη που έχει κερδηθεί τα τελευταία χρόνια με τους επισκέπτες έχει ως αποτέλεσμα ο τουρισμός να αντέχει «η αγορά έχει επανέλθει, όσον αφορά τις κρατήσεις και την πληρότητα και βρισκόμαστε περίπου στα περυσινά επίπεδα. Η εκτίμηση μου είναι ότι φέτος που είναι μια δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό κρατήθηκαν οι επιχειρήσεις που προσφέρανε μόνο ποιότητα και γενικότερα ασφάλεια στον πελάτη. Επίσης σημαντικός είναι ο ρόλος των επαναλαμβανόμενων επισκεπτών».
Σχολιάζοντας τη φετινή χρονιά ο κ. Παπαδάκης, διευθυντής του ξενοδοχείου «PILOT», τη χαρακτήρισε ιδιαίτερη, τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Είναι μια ιδιαίτερη χρονιά φέτος και εμείς προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο. Οι πελάτες μας είναι στην πλειοψηφία τους γερμανοί, ρώσοι, γάλλοι, ιταλοί, άγγλοι, είναι από όλες τις εθνικότητες και από τη δυτική αλλά και από την ανατολική Ευρώπη. Σίγουρα είναι μια χρονιά, η οποία είναι ιδιαίτερη για διάφορους λόγους και για λόγους εξωτερικούς, με υποτιμήσεις νομισμάτων, μια γενική αστάθεια εκεί με πολέμους και για λόγους εσωτερικής πολιτικής αστάθειας, η οποία στην Ελλάδα είναι δεδομένη με ενδεχόμενες εκλογές και τέτοια. Το ζητούμενο είναι οι πελάτες που έρχονται στα ξενοδοχεία μας να βρίσκουν αυτό που ψάχνουν και αυτό είναι το σημαντικό και πιστεύω ότι κάθε χρόνο όλοι μας προσπαθούμε να κάνουμε ότι μπορούμε για να το διατηρήσουμε σε κάποιο υψηλό επίπεδο. Η ποιότητα, το φιλικό προσωπικό και η φιλικότητα είναι μέρος του προϊόντος και αυτό είναι το μεγάλο μας συγκριτικό πλεονέκτημα ότι ο κόσμος μας εδώ πέρα, οι συνεργάτες μας είναι πάντα με το χαμόγελο, η έννοια της φιλοξενίας είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα στην Ελλάδα, χαιρόμαστε να φιλοξενούμε τους επισκέπτες μας, το κάνουνε από την καρδιά μας και ανταμειβόμαστε για αυτό».
Ο κ. Κουπουρτιάδης από το «Vantaris Palace» από την πλευρά του ανέφερε: «Είναι μια εξαιρετική χρονιά, εάν εξαιρέσουμε τον Μάη, παρ’ όλες τις δυσκολίες του τελευταίου χρόνου και γενικά τα τελευταία πέντε χρόνια και αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ποιότητα. Οι υπηρεσίες που παρέχονται είναι βασισμένες στο value for money, δηλαδή να αποδόσεις πίσω στον πελάτη στο μέγιστο δυνατό αυτό που αγοράζει. Έχουμε μεγάλο ποσοστό γερμανών, αυστριακών, ελβετών ενώ φέτος οι ρώσοι τουρίστες είναι μειωμένοι σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια».