Επικίνδυνη καθίζηση έχει υποστεί το εθνικό οδικό δίκτυο στο ύψος του κόμβου Αμαρίου, εγκυμονώντας σοβαρούς κινδύνους για τους διερχόμενους οδηγούς. Η καθίζηση σημειώθηκε συμφώνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών συνεργείων του ΟΑΚ, που έκαναν χθες αυτοψία στον χώρο, εξαιτίας της έντονης βροχόπτωσης, ενώ ήδη έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας σε συνεργασία με την Τροχαία ΒΟΑΚ τόσο με την τοποθέτηση της απαραίτητης σήμανσης, ώστε αφενός να περιορίζουν την ταχύτητα οι οδηγοί, όσο και με τον αποκλεισμό δυο ρευμάτων κυκλοφορίας σε βόρειο και νότιο κλάδο αντίστοιχα.
Συμφώνα με τον διευθυντή του ΟΑΚ, Γιώργο Αγαπάκη, το πρόβλημα δεν παρουσιάζεται στο σημείο που έγιναν εργασίες για την κατασκευή του έργου του κόμβου Αμαρίου, αλλά στη συναρμογή του παλιού με τον νέο δρόμο. Όπως είπε, η ζημιά δεν είναι μεγάλη, ωστόσο είναι επικίνδυνη για τους οδηγούς, οι όποιοι καλούνται να μειώσουν την ταχύτητα που αναπτύσσουν στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, ενώ ανέφερε ότι ήδη έχει υπάρξει συνεννόηση με τον ανάδοχο του έργου, προκειμένου να προχωρήσει στην αποκατάσταση της ζημίας, εφόσον το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες.
Ειδικότερα, ο κ. Αγαπάκης μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ανέφερε ότι: «Από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ βρέθηκαν χθες στο σημείο συνεργεία, προκειμένου να διαπιστώσουμε τι έχει συμβεί. Πρόκειται για μια τοπική καθίζηση ενός παλιού επιχώματος και το πρόβλημα δημιουργήθηκε γιατί εισχώρησε νερό από τις τελευταίες βροχοπτώσεις μέσα στο επίχωμα, με συνέπεια αυτό να υποχωρήσει. Το τμήμα αυτό είναι στο σημείο που τελειώνει το καινούριο έργο, δεν είχαν γίνει εκεί χωματουργικές εργασίες, ούτε επιχώματα, ούτε εκσκαφές. Έγινε απλώς μια επίστρωση ασφαλτικού μέχρι το σημείο της παλιάς γέφυρας που πηγαίνει παλιά ο δρόμος του Αμαρίου. Στην περιοχή αύτη δεν είχε κατασκευαστεί διαχωριστικό στηθαίο και τα νερά κυλούσαν και έφευγαν από τα πρανή. Τώρα λόγω της ύπαρξης του διαχωριστικού, μια ποσότητα νερού εισχώρησε κάτω από το παλιό ασφαλτικό και πήγε στο παλιό επίχωμα και δημιούργησε προβλήματα καθίζησης. Δεν είναι υπερβολική η καθίζηση, όμως χρειάζεται προσοχή, έχει τοποθετηθεί σήμανση από το νότιο κλάδο και από το βόρειο, όπου έχουν αποκλειστεί δυο ρεύματα κυκλοφορίας αντίστοιχα. Δώσαμε οδηγίες στον εργολάβο. Ήδη σήμερα θα γίνει μια προσπάθεια αποκατάστασης του οδοστρώματος με νέο ασφαλτικό. Είναι υπόθεση μιας ημέρας και εφόσον το ασφαλτικό σφραγιστεί και δεν περνά κάτω από το διαχωριστικό νερό, τότε δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα».
Πυροβόλησαν και κατέστρεψαν τα ηχοπετάσματα στον κόμβο Αμαρίου
Εν τω μεταξύ συμφώνα με τον διευθυντή υδραυλικών έργων του ΟΑΚ, Βαγγέλη Μαμαγκάκη, άγνωστοι κατέστρεψαν πυροβολώντας τα ηχοπετάσματα στο έργο του κόμβου Αμαρίου, τα οποία, όπως τόνισε, είναι πανάκριβα και χρήζουν αντικατάστασης. Ο ίδιος καταδίκασε το περιστατικό κάνοντας έκκληση στους πολίτες να σεβαστούν το έργο.
«Εδώ και δέκα μέρες αντιληφτήκαμε ότι υπάρχουν φθορές στα ηχοπετάσματα, κάποια εκ των οποίων έχουν πυροβοληθεί, έχουν σπάσει, ενώ έχουν γράψει συνθήματα. Τα ηχοπετάσματα είναι πανάκριβα, είναι εισαγόμενα και κάνω έκκληση να μην ξανασυμβεί άλλη φορά, είναι αμαρτία, δείχνει έλλειψη παιδείας. Είναι ντροπή για μια κατασκευή που κοστίζει 300.000 ευρώ».
Από την πλευρά του ο διευθυντής συγκοινωνιακών έργων, Γιώργος Αγαπάκης, τόνισε: «Φτιάχνουμε ένα έργο με χίλιες δυσκολίες και προβλήματα, προμηθευόμαστε και τοποθετούμε πανάκριβα ηχοπετάσματα που έρχονται από το εξωτερικό, για να προστατεύονται οι παρόδιοι από τους ήχους και το θόρυβο και έρχονται κάποιοι που θέλουν να κάνουν την πλακά τους και τις πυροβολούν. Είναι τουλάχιστον ανόητο αυτό το πράγμα».
Αρχές του έτους παραδίδεται και ο δρόμος που οδηγεί στο Αμάρι
Εν τω μεταξύ συμφώνα με τον κ. Αγαπάκη, στην τελική ευθεία βρίσκεται και το τελευταίο κομμάτι του έργου του κόμβου Αμαρίου που αφορά στο δρόμο που οδηγεί στο Αμάρι. Όπως είπε μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ένα οίκημα του ΟΤΕ που πρέπει να απαλλοτριωθεί, έχει κατεδαφιστεί και εκκρεμεί η ασφαλτόστρωση του οδοστρώματος μήκους 70 περίπου μέτρων για την περάτωση του έργου. Οι εργασίες συμφώνα με τον ίδιο αναμένεται να ολοκληρωθούν μετά τις γιορτές.
«Ό,τι προέβλεπε η μελέτη του έργου εμείς το εφαρμόσαμε. Είχε μείνει ένα μικρό κομμάτι στο τέλος του δρόμου του Αμαρίου που ήταν το οίκημα του ΟΤΕ. Μετά από σχετική αλληλογραφία και συνεννόηση με τον Οργανισμό Τηλεπικοινωνιών, γκρεμίστηκε το τοιχίο που απαιτούνταν για να υπάρχει καλύτερη ορατότητα για τους οδηγούς. Το κομμάτι αυτό είναι περίπου 70 μέτρα και μόλις ο καιρός το επιτρέψει θα ασφαλτοστρωθεί, τα πεζοδρόμια κατασκευάζονται, τα τοιχία έχουν κατασκευαστεί και η φύτευση έχει γίνει, αρά με το ασφαλτικό αυτό το έργο ολοκληρώνεται», ανέφερε ο κ. Αγαπάκης.