Τον «ασκό του Αιόλου» στο Σύλλογο Τριτέκνων Ρεθύμνου «άνοιξαν» οι προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ του υπουργείου Υγείας για την κάλυψη προσωπικού, καθώς υποστηρίζει ότι δεν εφαρμόζονται οι ποσοστώσεις που προβλέπονται από τον σχετικό νόμο για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως είναι οι τρίτεκνοι.
Στην επιστολή διαμαρτυρίας -που απευθύνεται στους υπουργούς, Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κ. Ξενογιαννακοπούλου, Υγείας, κ. Ξανθό, Επικρατείας, κ. Βερναδάκη, καθώς και στον αναπληρωτή υπουργό Υγείας, κ. Πολάκη– ο σύλλογος εκφράζει την έντονη δυσφορία του για την εξόχως αντισυνταγματική, όπως την χαρακτηρίζει, αντιμετώπιση που τυγχάνουν οι τρίτεκνοι.
Συγκεκριμένα, τονίζει ότι «στην εισηγητική έκθεση του σχεδίου νόμου, αναφέρεται κατά λέξη ότι η μη εφαρμογή των ποσοστώσεων εκχώρησε λαμβάνοντας υπόψη την επιτακτική κοινωνική ανάγκη για την αδιάλειπτη και αδιατάρακτη παροχή των υπηρεσιών στο δημόσιο σύστημα υγείας, την ιδιαίτερη φύση των υπηρεσιών που θα ανατεθούν στο προσωπικό που θα καλύψει τις θέσεις αυτές, την ανάγκη για την ταχύτερη δυνατή ένταξη αυτών στις μονάδες υγείας, αλλά και τη λήξη της θητείας μεγάλου αριθμού συμβάσεων επικουρικού προσωπικού, που καλύπτουν σήμερα τις σχετικές ανάγκες, κρίνεται απαραίτητη η μη εφαρμογή, στην περίπτωση αυτή, των περιορισμών που εισάγονται με τις παρ. 6 και 7 του άρθρου 14, για τη διενέργεια των προσλήψεων. Έτσι η οφειλόμενη, από την Πολιτεία, μέριμνα για τη θετική υποστήριξη ειδικά προστατευόμενων κοινωνικών ομάδων στην προκήρυξη των συγκεκριμένων θέσεων, υλοποιείται σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 3 του ν. 2643/1998».
Επομένως, όπως σημειώνει ο σύλλογος «στην εισηγητική έκθεση γίνεται επίκληση διαφόρων λόγων, που ουδόλως στοιχειοθετούν, βάσει των διδαγμάτων της λογικής και της κοινής πείρας, τη μη εφαρμογή των ως άνω ποσοστώσεων τουλάχιστον ως προς την περίπτωση των τριτέκνων. Αντιθέτως, οι λόγοι αυτοί είναι το λιγότερο προσβλητικοί για εμάς και τα τέκνα μας διότι, εμμέσως πλην σαφώς, παρουσιαζόμεθα ως ανίκανοι να εξυπηρετήσουμε την «ανάγκη για την αδιάλειπτη και αδιατάρακτη παροχή των υπηρεσιών στο δημόσιο σύστημα υγείας», να ανταποκριθούμε στην «ιδιαίτερη φύση των υπηρεσιών που θα ανατεθούν στο προσωπικό που θα καλύψει τις θέσεις αυτές», καθώς και στην «ανάγκη για την ταχύτερη δυνατή ένταξη» ημών των ιδίων στις μονάδες υγείας. Εξίσου, όμως, εξοργιστικός είναι ο εμπαιγμός. Ενώ στην εισηγητική έκθεση γίνεται αναφορά για εκπλήρωση της «οφειλόμενης, από την Πολιτεία, μέριμνας για τη θετική υποστήριξη ειδικά προστατευόμενων κοινωνικών ομάδων στην προκήρυξη των συγκεκριμένων θέσεων» μέσω της εφαρμογής της διαδικασίας του άρθρου 3 του ν. 2643/1998, ούτε στη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 71 του ν. 4589/2019, ούτε αλλού, περιλαμβάνεται σχετική ρύθμιση που να δεσμεύει τη Διοίκηση για την εφαρμογή της ως άνω διαδικασίας».
Ο σύλλογος ζητά τέλος από τους εμπλεκόμενους υπουργούς, να προχωρήσουν άμεσα σε νομοθετική πρωτοβουλία για την αναδρομική κατάργηση της σχετικής διάταξης, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι «η επιτυχής προσπάθεια για επανόρθωση της συνταγματικής νομιμότητας και της ηθικής τάξης θα εκτιμηθεί στις επερχόμενες εκλογές δεόντως».