Χρέωση για στάθμευση στο Δημοτικό Πάρκινγκ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Από τον αντιδήμαρχο Οικονομικών του Δήμου Ρεθύμνης, Στέλιο Σπανουδάκη, λάβαμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω επιστολή ως απάντηση σε αναφορά των «Ρ.Ν.» για καταγγελία ιδιοκτήτη Ι.Χ. σχετικά με υπόθεση υπερ-χρέωσής του για παραμονή του οχήματός του στο δημοτικό πάρκινγκ στην Πλατεία Τεσσάρων Μαρτύρων:
«Κύριε Διευθυντά,
Πριν από καιρό, φιλοξενήθηκε στην εφημερίδα σας διαμαρτυρία επισκέπτη, ο οποίος χρησιμοποίησε το δημοτικό πάρκινγκ των Τεσσάρων Μαρτύρων και, κατά την εκτίμησή του, χρεώθηκε ποσό που δεν αντιστοιχούσε στην παραμονή του οχήματός του στο χώρο. Παρότι, κρίναμε εξαρχής αναγκαίο να απαντήσουμε στην καταγγελία, σημειώθηκε μια καθυστέρηση, η οποία οφείλεται στο γεγονός ότι έπρεπε να προηγηθεί εκ μέρους της Υπηρεσίας μας εξονυχιστικός έλεγχος για την ακρίβεια του περιεχομένου της.
Παρακαλούμε λοιπόν, να φιλοξενήσετε και τη δική μας άποψη, η οποία στοιχειοθετήθηκε στη βάση των αποτελεσμάτων της διερεύνησης που κάναμε.
Η αλήθεια, είναι ότι το υπάρχον σύστημα ελέγχου του χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων της πλατείας Τεσσάρων Μαρτύρων είχε, κατά το κρίσιμο αυτό διάστημα στο οποίο αναφέρεται ο διαμαρτυρόμενος, βλάβη, με αποτέλεσμα να μην καταχωρείται ο ακριβής χρόνος εισόδου του κάθε αυτοκινήτου. Δόθηκε, λοιπόν, ρητή εντολή προς τους υπαλλήλους του χώρου στάθμευσης και μέχρι να αποκατασταθεί η βλάβη, να αποδέχονται καλή τη πίστει, ως ώρα εισόδου αυτή που ο κάθε οδηγός τους δήλωνε.
Σύμφωνα με τον χειριστή υπάλληλο ο συγκεκριμένος οδηγός, όταν ρωτήθηκε, δήλωσε ότι εισήλθε στο χώρο στάθμευσης «από το πρωί» με αποτέλεσμα να του χρεωθεί το συγκεκριμένο ποσό των 3,90 ευρώ που αντιστοιχεί σε χρέωση έξι ωρών.
Από τον έλεγχο όμως που διενέργησε η Υπηρεσία μετά το δημοσίευμά σας, διαπιστώσαμε από την φωτογραφία της κάμερας του χώρου στάθμευσης ότι το εν λόγω όχημα μπήκε στο χώρο το Πάρκινγκ στις 11:10 το πρωί και όχι στις 12:58 όπως καταγγέλθηκε στο δημοσίευμα.
Προκειμένου για τη χρέωση, ο υπάλληλος ως όφειλε έκοψε απόδειξη στην οποία αναγράφεται ως ώρα εισόδου και ώρα εξόδου σχεδόν η ίδια (με έξι δευτερόλεπτα διαφορά). Είναι όμως προφανές ότι τα έξι δευτερόλεπτα που επικαλέστηκε ο αναγνώστης σας στην καταγγελία για να αποδείξει το χρόνο παραμονής του, δεν αρκούν αντικειμενικά ούτε καν ένα κύκλο να κάνει στο πάρκινγκ αναζητώντας θέση στάθμευσης. Ο χρόνος αυτός είναι ο χρόνος που μεσολάβησε από την χειροκίνητη καταχώρηση του οχήματος μέχρι την έκδοση της απόδειξής του κατά τη στιγμή της εξόδου του αυτοκινήτου από το χώρο στάθμευσης.
Από τα αναφερόμενα γίνεται σαφές ότι δεν μπορούσε να συμβεί ο καταγγελλόμενος παραλογισμός.
Παράλειψη βέβαια του υπαλλήλου αποτελεί το γεγονός ότι δεν ρώτησε την ακριβή ώρα εισόδου του οχήματος αλλά αρκέστηκε στην απάντηση «από το πρωί». Είναι κατανοητό όμως ότι η εργασία, ιδίως τον Αύγουστο, στην συγκεκριμένη θέση ευθύνης γίνεται υπό συνθήκες μεγάλης πίεσης.
Συνεπώς, ο ενδιαφερόμενος δεν χρεώθηκε με το ποσό των 3,90 για έξι δευτερόλεπτα όμως και η σωστή χρέωση -με βάση τα στοιχεία που προέκυψαν από τον έλεγχο- είναι το ποσό των 2,15 ευρώ και παρακαλούμε τον αναγνώστη σας να επικοινωνήσει με την Υπηρεσία μας, δεδομένου ότι δεν έχουμε δυνατότητα επικοινωνίας μαζί του, για την επιστροφή του ποσού των 1,75 ευρώ ως αχρεωστήτως καταβληθέντα.
Με την ευκαιρία των παραπάνω σημειώνουμε για άλλη μια φορά ότι είμαστε στη διάθεση οποιουδήποτε καταγγέλλοντος αλλά και της εφημερίδας σας για να δίδουμε τις απαραίτητες εξηγήσεις σε καταγγελίες που δημιουργούν εντυπώσεις άδικες για την υπηρεσία μας αλλά και να διορθώνουμε λάθη και παραλήψεις που είναι ανθρώπινο να γίνονται όταν οι εργαζόμενοι δουλεύουν υπό συνθήκες πίεσης και η τεχνολογία τους προδίδει».