Την όγδοη θέση κατέχει ο προορισμός Ελλάδα στις προτιμήσεις των Σουηδών για το 2013, όπως καταγράφεται σε ετήσια έρευνα που έγινε στην Σουηδική ταξιδιωτική βιομηχανία. Η ταξιδιωτική έρευνα καταγράφει την τάση της Σουηδικής αγοράς για τα προσωπικά ταξίδια των κατοίκων της για τη χρονιά που πέρασε, σε σύγκριση πάντα με το 2012, σε δείγμα 24.000 κατοίκων. Σύμφωνα τα συμπεράσματα που προέκυψαν από απαντήσεις σε σχετικά ερωτηματολόγια αναδεικνύεται η «επιστροφή» των Σουηδών στη χώρα μας μετά από σχεδόν τρία χρόνια. Συγκεκριμένα με βάση τα στοιχεία αυτά 626.000 Σουηδοι επισκέφτηκαν την Ελλάδα το 2013, καταγράφοντας αύξηση κατά 9% σε σχέση με το 2012.
Ειδικότερα όπως αναφέρεται στο συγκεκριμένο βαρόμετρο του ταξιδιωτικού πρακτορείου, η οικονομική κρίση που ξεκίνησε το 2009 έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο να γυρίσουν την πλάτη τους οι Σουηδοί στην Ελλάδα. Η ανασφάλεια και η πολιτική αβεβαιότητα και αστάθεια σε συνδυασμό με την κοινωνικοοικονομική κρίση, δημιούργησε σοβαρά προβλήματα και διάχυτη ανησυχία, αναγκάζοντας ουσιαστικά τους Σουηδούς να γυρίσουν την πλάτη στην Ελλάδα.
Χαρακτηριστικά, αναφέρεται στη συγκεκριμένη έρευνα πως οι διαδηλώσεις στους δρόμους της Αθήνας, η φημολογία για άδεια ελληνικά μηχανήματα αυτόματης ανάληψης στις τράπεζες, οδήγησαν τους Σουηδούς σε άλλους προορισμούς. Όμως τα τελευταία τρία χρόνια φαίνεται πως το κλίμα άλλαξε θετικά για τη χώρα μας, η οποία αποδεικνύεται εκ νέου ελκυστική για τους Σκανδιναβούς επισκέπτες που θέλουν ξανά να απολαύσουν τα ελληνικά νησιά, τον ήλιο και τη θάλασσα.
Το βαρόμετρο του σουηδικού ταξιδιωτικού πρακτορείου Vagabonds Travel, έδειξε ότι η Ελλάδα κινείται ξανά. Τα τρία τελευταία χρόνια η προτίμηση για την Ελλάδα σαν προορισμός διακοπών αυξήθηκε θεαματικά, αφού καταγράφηκαν 50% περισσότερα ταξίδια προς τη χώρα, του μουσακά, του ούζου και του μπουζουκιού όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά. «Δεν θα απογοητεύσουμε την Ελλάδα απλά και μόνο επειδή έχουν κακή οικονομία. Ταλαντεύτηκαν μερικά χρόνια αλλά τώρα οι Σουηδοί επιστρέφουν», σημειώνει ο Hans Remvig από το Γραφείο Ταξιδιωτικών και Τουριστικών Δεδομένων (Rese och Turistdatabasen- DTB).
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα οι Σουηδοί στη συντριπτική τους πλειοψηφία το 2013 επισκέφτηκαν την Ισπανία, η οποία αναδεικνύεται ως ο μεγάλος νικητής. Συνολικά 2,04 εκατομμύρια Σουηδοί ταξίδεψαν στην Ισπανία, η οποία φαίνεται πως πλεονεκτεί των υπόλοιπων χωρών σε χαμηλό κόστος διακοπών και στις προδιαγραφές των ξενοδοχείων. Ακολουθούν η Δανία, η Φιλανδία, η Νορβηγία, η Στορμπ, η Γερμανία, η Τουρκία, η Ελλάδα, η Ιταλία, η Γαλλία, η Αμερική, η Ταϊλάνδη, η Αυστρία, η Κροατία, η Κύπρος, η Εσθονία, η Πολωνία, η Ουγγαρία, η Λετονία και η Ολλανδία.
Στην ίδια έρευνα αναφορικά με την Τουρκιά τονίζεται χαρακτηριστικά: «Αλλά αν τα πράγματα πηγαίνουν καλά για τον ελληνικό τουρισμό, είναι ακόμα καλύτερα για την Τουρκία. Η χώρα είχε ένα δύσκολο διάστημα ως τουριστικό προορισμό στα τέλη της δεκαετίας του ’90, όταν οι Κούρδοι αυτονομιστές ανατίναζαν βόμβες σε τουριστικά θέρετρα και οι συναγερμοί ασφαλείας ήταν πολλοί. Αλλά σήμερα, ο καπνός εξαφανίστηκε και οι εκρήξεις ξεχάστηκαν χάρη στο φτηνό τουρκικό νόμισμα και στα ξενοδοχεία με υψηλή ποιότητα, αλλά με χαμηλές τιμές, τα ταξίδια στην Τουρκία αυξάνονται. Στα τελευταία τρία χρόνια τα ταξίδια προς την Τουρκία αυξήθηκαν πάνω από 60%. Συγκριτικά με το 1990 τα ταξίδια στην Τουρκία αυξήθηκαν περίπου 500%.
Δεν προκαλεί τόση έκπληξη. Μόλις τον τελευταίο ένα χρόνο, η Τουρκική λύρα έχασε περίπου το 20% της αξίας της. Παίρνεις το καλύτερο δυνατό για τα χρήματά σου σήμερα στην Τουρκία», λέει ο Hans Remvig.