Με κύριο στόχο την αναβάθμιση του επαρχιακού οδικού δικτύου του Νομού Ρεθύμνου, ώστε αυτό να καταστεί ασφαλές για τους διερχόμενους οδηγούς η Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου σε συνεργασία με την Εγνατία Α.Ε. ετοίμασαν και οριστικοποίησαν σχετική μελέτη για την αποκατάσταση των επικίνδυνων σημείων στους επαρχιακούς δρόμους των πέντε δήμων. Η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου με επικίνδυνες στροφές χωρίς διαγράμμιση και τον απαραίτητο φωτισμό έχει επανειλημμένως επισημανθεί ως ένα τεράστιο πρόβλημα, που αφενός εγκυμονεί κινδύνους στους οδηγούς και αφετέρου υποβαθμίζει την ενδοχώρα. Η Τεχνική Υπηρεσία της Αντιπεριφέρειας Ρεθύμνου υπέδειξε στην Εγνατία τα προβληματικά σημεία και η μελέτη ολοκληρώθηκε και βρίσκεται ήδη στο τελικό στάδιο για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.
Με βάση τη μελέτη προβλέπεται επίσης βελτίωση της πρόσφυσης με την κατασκευή αντιολισθητικού τάπητα, η αποκατάσταση/αντικατάσταση οδοστρωμάτων και η κατασκευή μικρών τεχνικών, καθώς επίσης και παρεμβάσεις σε επικίνδυνες στροφές, σήμανση, (διαγραμμίσεις, πινακίδες κ.λπ.) αντικατάσταση ασφαλτικών σε επικίνδυνα σημεία, η τοποθέτηση στηθαίων κ.ά.
Ο προϋπολογισμός των παρεμβάσεων για την αποκατάσταση του επαρχιακού οδικού δικτύου του Ρεθύμνου ανέρχεται σε 7,5 εκ. ευρώ, χρήματα τα οποία η Αντιπεριφέρεια θα τα εξασφαλίσει μέσα από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, σχετική πρόσκληση του οποίου αναμένεται εκτός απροόπτου να ανοίξει μέχρι το τέλος Αυγούστου.
Υπενθυμίζεται ότι η μελέτη που έχει ετοιμάσει η Εγνατία αφορά ολόκληρη την Κρήτη και προτείνονται μεταξύ άλλων να γίνουν βραχυπρόθεσμες επεμβάσεις σε 450 επικίνδυνα σημεία του επαρχιακού οδικού δικτύου της Περιφέρειας Κρήτης σε συνολικό μήκος 90 χιλιόμετρων, ενώ ελέγχθηκαν 1.000 χιλιόμετρα του επαρχιακού οδικού δικτύου. Μάλιστα, τα 450 σημεία αφορούν όλες τις Περιφερειακές Ενότητες και το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου ανέρχεται στα 30 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχη μελέτη έχει γίνει και για την αποκατάσταση των τμημάτων της παλαιάς εθνικής οδού, έργο το οποίο θα έχει ξεχωριστό προϋπολογισμό και για το οποίο επίσης θα διεκδικηθεί χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Σε σχετικές δηλώσεις της η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου ανέφερε πως πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο, το οποίο θα δώσει νέα όψη σε ολόκληρη την ενδοχώρα, αφού η αποκατάσταση του επαρχιακού οδικού δικτύου θα συμβάλλει ουσιαστικά στην ενίσχυση όλων των οικισμών και των χωριών του Ρεθύμνου.
Ειδικότερα, η Μαρία Λιονή ανέφερε: «Οι μελέτες που έχει τελειώσει η Τεχνική μας Υπηρεσία σε συνεργασία με την Εγνατία Α.Ε. αφορούν το επαρχιακό δίκτυο και την παλιά εθνική οδό και τα δυο αυτά έργα θα τα εντάξουμε στο ΕΣΠΑ μέσα από σχετική πρόσκληση που θα ανοίξει το προσεχές διάστημα. Είναι περίπου 400 σημεία στο επαρχιακό δίκτυο του Νομού Ρεθύμνου, έργο συνολικού προϋπολογισμού 7,5 εκ. ευρώ, ενώ υπάρχει ξεχωριστή μελέτη για την παλιά εθνική οδό. Πρόκειται για σημειακές παρεμβάσεις, καθώς η μελέτη δεν προβλέπει τόσο ασφαλτικά, αλλά εργασίες σε επικίνδυνα σημεία, σε επικίνδυνες στροφές, γεφύρια, καθώς και διανοίξεις δρόμων. Είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο για την Κρήτη και για τον Νομό που αφορά το επαρχιακό δίκτυο, το οποίο και προσπαθούμε να διατηρήσουμε σε μία σχετικά καλή κατάσταση. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι 7,5 εκ. ευρώ για σημειακές παρεμβάσεις και ειδικά σε αυτούς τους καιρούς είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό ποσό και πιστεύουμε ότι θα αλλάξει όλη την εικόνα του Επαρχιακού Οδικού δικτύου προς το καλύτερο φυσικά και προς το ασφαλέστερο και στις τουριστικές περιοχές αλλά και στην ενδοχώρα».
Ετοιμάζεται μελέτη για τη συντήρηση των γεφυριών
Εν τω μεταξύ η Τεχνική Υπηρεσία της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου ετοιμάζει μελέτη, που θα αφορά στη συντήρηση και αποκατάσταση των παλιών ιστορικών γεφυριών με στόχο και αυτή η παρέμβαση να εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
«Ετοιμάζουμε μία μελέτη προκειμένου να εντάξουμε στο νέο ΕΣΠΑ τα παλιά γεφύρια, όπως για παράδειγμα στο Αμάρι, στο Πέραμα, στο Ροδάκινο αυτές είναι παλιές γέφυρες και θέλουν συντήρηση. Ουσιαστικά η παρέμβαση θα αφορά τη συντήρηση και αποκατάσταση και φωτισμό ιστορικών παραδοσιακών γεφυριών, ώστε αυτά να αποκατασταθούν» ανέφερε η κ. Λιονή.