Στα φαινόμενα κερδοσκοπίας στην αγορά καυσίμων και στην ανάγκη αντιμετώπισης τους, καθώς και στην υποχρέωση της πολιτείας για την προστασία των καταναλωτών, αναφέρεται ο αν. Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ και Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κ. Γεώργιο Σταθάκη.
Στην ερώτηση αναφέρεται «Η κερδοσκοπία στην αγορά καυσίμων κινείται σε υψηλά επίπεδα και καθίσταται αναγκαία η αποτελεσματική παρέμβαση της Κυβέρνησης με τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων για την προστασία των καταναλωτών από φαινόμενα αισχροκέρδειας, καθώς και για να περάσει στις τιμές των υγρών καυσίμων η ραγδαία πτώση στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου. Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.), παρόλο που η τιμή του αργού πετρελαίου (BRENT) από το καλοκαίρι του 2014 έχει πέσει κατά 70%, η μείωση αυτή δεν έχει μεταφερθεί στην τιμή λιανικής πώλησης των καυσίμων».
Επίσης, επισημαίνεται ότι «Η Ένωση των Πρατηριούχων επισημαίνει ότι η πτώση κατά 70% στην τιμή του αργού πετρελαίου δεν επέφερε ανάλογη μείωση στις προ φόρων διυλιστηριακές τιμές. Σημαντικό ζήτημα εγείρεται και από την διαφαινόμενη απουσία ανταγωνισμού στη διαμόρφωση των τιμών των πετρελαιοειδών προϊόντων. Η εφαρμογή μέτρων για την ενίσχυση του ανταγωνισμού, η υιοθέτηση αντικειμενικών κριτηρίων (π.χ. εκπτώσεις κλίμακας) για την χορήγηση εκπτώσεων προς τους πρατηριούχους, καθώς και η άσκηση εποπτείας για τυχόν περιπτώσεις αθέμιτου ανταγωνισμού από επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων (π.χ. καθορισμός των τιμών στο πλαίσιο συμπράξεων ή με την συγκέντρωση και την κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους στην αγορά) αποτελούν σημαντικά μέτρα για την προστασία τόσο των καταναλωτών, όσο και των επιχειρήσεων που σέβονται τους κανόνες».
Τέλος, ο κ. Αυγενάκης θέτει τα εξής ερωτήματα
«1. Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί για την αντιμετώπιση των φαινομένων κερδοσκοπίας στην αγορά καυσίμων; 2
Ποιος ο σχεδιασμός του υπουργείου για τη στήριξη του υγιούς ανταγωνισμού και την απαρέγκλιτη εφαρμογή των μέτρων για την ενίσχυση του ανταγωνισμού που έχει προτείνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού;
3. Με ποια μέτρα στοχεύετε να αντιμετωπίσετε περιπτώσεις αθέμιτου ανταγωνισμού και αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών;
4. Για ποιο λόγο η σημαντική πτώση στην τιμή του αργού πετρελαίου (BRENT) δεν έχει μεταφερθεί στις προ φόρων διυλιστηριακές τιμές των καυσίμων, και κατ’ επέκταση και στις τιμές λιανικής πώλησης των πετρελαιοειδών προϊόντων;».