Την παραλαβή του υλικού του δημοψηφίσματος, δηλαδή τα ψηφοδέλτια και τα επικυρωμένα βιβλία αναμένει η Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου από το υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου οι υπάλληλοί της να ετοιμάσουν τους σάκους και να τους παραδώσουν στους πέντε δήμους του νομού για να διανεμηθούν αντιστοίχως στα εκλογικά τμήματα. Έχουν ήδη κάνει τη διαδικασία με τις σφραγίδες, τους εκλογικούς καταλόγους και όλη τη γραφειοκρατία που χρειάζεται να διευθετηθεί, ώστε όλα να είναι έτοιμα για την ψηφοφορία της Κυριακής.
Τα εκλογικά τμήματα στα οποία θα ψηφίσουν οι εκλογείς του Νομού, είναι τα ίδια με εκείνα στα οποία ψήφισαν στις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου πλην εκείνο των ετεροδημοτών, καθώς τα συγκεκριμένα τμήματα εξαιρέθηκαν με εγκύκλιο του αρμόδιου υπουργείου Εσωτερικών.
Ειδικότερα, τα εκλογικά τμήματα στο Νομό ανέρχονται σε 195 και η κατανομή τους ανά Δήμο έχει ως εξής: 30 στον Άγιο Βασίλειο, 26 στο Αμάρι, 5 στα Ανώγεια, 44 στον Μυλοπόταμο και 90 στο Ρέθυμνο.
Διευρυμένο ωράριο στο γραφείο ταυτοτήτων
Εν τω μεταξύ όπως ανακοινώθηκε από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, ενόψει της διεξαγωγής του Δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου 2015, τα Γραφεία Ταυτοτήτων των Αστυνομικών Υπηρεσιών, σε όλη τη χώρα, θα λειτουργήσουν, με διευρυμένο ωράριο ως εξής:
• Σάββατο, 4 Ιουλίου 2015, κατά τις ώρες 08:00 έως 18:00.
• Κυριακή, 5 Ιουλίου 2015, κατά τις ώρες 07:00 έως 19:00.
Στην σχετική ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. αναφέρεται: «Επισημαίνεται ότι σε περιπτώσεις αρχικής έκδοσης – αντικατάστασης δελτίων ταυτότητας, θα εκδίδεται άμεσα αυτό, ακόμα και την ημέρα της ψηφοφορίας, εφόσον προσκομισθούν αυτοπροσώπως από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο, όλα τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά.
Υπενθυμίζεται ενδεικτικά, ότι για την έκδοση Δελτίου Ταυτότητας, το οποίο ο ενδιαφερόμενος πολίτης αποκτά για πρώτη φορά, τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσει είναι:
– Δύο (2) πρόσφατες ασπρόμαυρες φωτογραφίες (για ταυτότητα), διαστάσεων 3,6*3,6 εκ.
– Αίτηση που θα προμηθευτεί από την Αστυνομική Υπηρεσία.
– Βεβαίωση Νοσηλευτικού Ιδρύματος ή Υγειονομικού Εργαστηρίου για την ομάδα Αίματος και το Rhesus (εφόσον επιθυμεί την αναγραφή του στο δελτίο).
– Ταξιδιωτικό ή άλλο έγγραφο, ημεδαπής ή αλλοδαπής Αρχής, από το οποίο να προκύπτει προηγούμενη εγγραφή των στοιχείων «ΕΠΩΝΥΜΟ, ΟΝΟΜΑ και ΟΝΟΜΑ ΠΑΤΕΡΑ» του ενδιαφερόμενου, με λατινικούς χαρακτήρες (εφόσον επιθυμεί ο ίδιος αναγραφή των ανωτέρω στοιχείων, διαφορετική του προτύπου ΕΛΟΤ 743, υποβάλλοντας παράλληλα και σχετική υπεύθυνη δήλωση).
– Επίσης, για Δελτίο Ταυτότητας το οποίο εκδίδεται πρώτη φορά, απαιτείται η βεβαίωση των στοιχείων του αιτούντος από έναν μάρτυρα. Σε περίπτωση που είναι ανήλικος/η, την βεβαίωση των στοιχείων μπορεί να κάνει ο γονέας ή εκείνος, που έχει την επιμέλεια ή επιτροπεία του.
– Σημειώνεται ότι η Αρχή έκδοσης του Δελτίου Ταυτότητας, υποχρεωτικά αναζητά αυτεπάγγελτα το πιστοποιητικό γέννησης του Δήμου ή της Κοινότητας του αιτούντος (το πιστοποιητικό γέννησης δεν προσκομίζεται από τον ενδιαφερόμενο).
Περισσότερες πληροφορίες και διευκρινιστικές λεπτομέρειες σχετικά με την έκδοση Δελτίων Ταυτότητας, από τα Γραφεία Ταυτοτήτων, μπορούν οι πολίτες να αναζητήσουν στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας www.hellenicpolice.gr / Οδηγός του Πολίτη – Δικαιολογητικά.
Στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας επίσης είναι δυνατή η αναζήτηση των στοιχείων επικοινωνίας των κατά τόπους Γραφείων Ταυτοτήτων των Υπηρεσιών Ασφαλείας της Ελληνικής Αστυνομίας».