Όπως σημειώνει ο κ. Λ. Αυγενάκης «ο ΒΟΑΚ παραμένει ακόμα και σήμερα όχι μόνο ένας άκρως επικίνδυνος και θανατηφόρος οδικός άξονας, αλλά επιπλέον ένας δρόμος απόλυτα αντι-τουριστικός και δυσφημιστικός για ολόκληρη την Κρήτη. Μπάζα, σκουπίδια, σκοτωμένα ζώα και απορρίμματα κάθε λογής, συνθέτουν το σκηνικό ντροπής του ΒΟΑΚ και με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά πολίτες και επισκέπτες.»
Στην παρέμβασή του, ο Ηρακλειώτης βουλευτής μεταξύ άλλων κάνει τις παρακάτω προτάσεις:
Άμεση τοποθέτηση οδοδεικτικών πινακίδων και πινακίδων του ΚΟΚ, στον επαναχρωματισμό και τη διόρθωση της οριζόντιας σήμανσης, καθώς τίθεται πλέον θέμα ασφαλείας με πινακίδες που χρειάζονται αντικατάσταση, αφού είναι τοποθετημένες σε επικίνδυνα σημεία ή σε σημεία που δεν είναι ορατές από τους οδηγούς, λόγω εμποδίων ή φθοράς.
Απομάκρυνση παράνομων διαφημιστικών πινακίδων. Όπως αναφέρει ο κ. Λ. Αυγενάκης «κατά μήκος του ΒΟΑΚ υπάρχουν διαφημιστικές πινακίδες, οι οποίες πέραν του γεγονότος ότι είναι παράνομες αποτελούν και κίνδυνο για τους οδηγούς. Κατά τις διατάξεις των άρθρων 9, παρ.8 και 4, παρ.2 του ν.2946/2001, απομακρύνονται άμεσα, χωρίς να απαιτείται η έκδοση της προαναφερόμενης απόφασης, πλαίσια και διαφημίσεις που χαρακτηρίζονται «ρύποι»».
Ιδιαίτερα σημαντική για τη βελτίωση του ΒΟΑΚ, θα αποτελούσε η λειτουργία γραμμής επικοινωνίας πολιτών, οι οποίοι με τις παρεμβάσεις τους θα καταθέτουν τα προβλήματα, τις παρατηρήσεις τους, τις ιδέες και τα παράπονά τους για τα κυκλοφοριακά ζητήματα του νησιού.
Στα πολλά προβλήματα που παρατηρούνται στον ΒΟΑΚ, σύμφωνα με τον βουλευτή, θα μπορούσαν να συμβάλουν τα μέγιστα, δύο τουλάχιστον ειδικά οχήματα επιτήρησης και παρέμβασης, κατάλληλα εξοπλισμένα, με δύο άτομα προσωπικό έκαστο, που σε μόνιμη βάση θα επιτηρούν και θα παρεμβαίνουν όπου χρειάζεται στο ΒΟΑΚ με ακτίνα δράσης από Κολυμβάρι μέχρι Φόδελε και από Φόδελε μέχρι Σητεία.
Έλεγχος και αποκατάσταση της φωτεινότητας διαχωριστικών στηθαίων. «Πέραν της εικόνας του ΒΟΑΚ, τίθεται πλέον και θέμα ασφαλείας με αναγκαία την αποκατάσταση της φωτεινότητας διαχωριστικών στηθαίων, με ανακλαστικά στοιχεία, καθώς και χρωματισμό της βάσης τους, αλλά και της οριογραμμής του οδοστρώματος δίπλα στο στηθαίο», σημειώνει ο Λευτέρης Αυγενάκης.
Επανεξέταση των ορίων ταχύτητας. Πέραν της εικόνας του ΒΟΑΚ, τίθεται πλέον και θέμα ασφαλείας με αναχρονιστικά όρια ταχύτητας στο νησί, τα οποία έχουν τεθεί με προχειρότητα και κυρίως με έλλειψη γνώσης των παραμέτρων κυκλοφορίας και χρήζουν άμεσης επανεξέτασης.
Καθαρισμός πρανών και σχαρών απορροής όμβριων. Όπως αναφέρει στο έγγραφό του ο κ. Λ. Αυγενάκης είναι αναγκαίες οι εργασίες καθαρισμού τάφρων και πρανών, κατά μήκος του επαρχιακού δικτύου στα πλαίσια της εξασφάλισης ορατότητας και ασφαλούς διέλευσης οχημάτων, σχαρών απορροής όμβριων αλλά και των παρόδιων χώρων από τους θάμνους και τα υπόλοιπα φερτά και άλλα υλικά.
Ο βουλευτής επισημαίνει την αναγκαιότητα για συχνά επαναλαμβανόμενο καθαρισμό κυρίως κατά τους θερινούς μήνες, αλλά και την συχνή αποψίλωση θάμνων και δέντρων εκατέρωθεν του δρόμου. Επίσης, τονίζεται ως αναγκαία για την αποφυγή ατυχημάτων, η τοποθέτηση και λειτουργία καμερών ελέγχου κυκλοφορίας, η περισυλλογή σκοτωμένων ζώων και η δημιουργία διόδου όπου υπάρχει στηθαίο ασφαλείας και δεν έχει προβλεφθεί.
Σήμανση κατά την εκτέλεση έργων. Συχνά βρίσκονται σε εξέλιξη διάφορες εργολαβίες στο ΒΟΑΚ, οι οποίες δεν διαθέτουν την απαραίτητη σήμανση για την αποφυγή ατυχημάτων. Ωστόσο, η Περιφέρεια Κρήτης, η οποία έχει την αρμοδιότητα να αποκτήσει και να επιβάλει στους εργολάβους τον αναγκαίο εξοπλισμό σήμανσης, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του εκάστοτε εκτελούμενου έργου, φέτος δεν έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ προκειμένου να προχωρήσει σε εργασίες συντήρησης και καθαρισμού του ΒΟΑΚ.
Όπως αναφέρει ο Ηρακλειώτης βουλευτής προς τους αρμόδιους υπουργούς, η Περιφέρεια Κρήτης η οποία έχει την αρμοδιότητα συντήρησης του ΒΟΑΚ από το 2010, φέτος, δεν έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ προκειμένου να προχωρήσει σε εργασίες συντήρησης και καθαρισμού του ΒΟΑΚ.
Θέματα ασφαλείας και δευτερευόντως θέματα «εικόνας», καθιστούν αναγκαία την χρηματοδότηση προς την Περιφέρεια Κρήτης για τη συντήρηση του ΒΟΑΚ, καθώς δεν πρόκειται για δαπανηρές και μεγάλης κλίμακας παρεμβάσεις, αλλά για χαμηλού κόστους και απλά έργα που δε χρειάζονται στις περισσότερες φορές ιδιαίτερες μελέτες.