Την κυβερνητική ολιγωρία ως προς τη διαδικασία ολοκλήρωσης του εθνικού δικτύου υδατοδρομίων αναδεικνύουν με παρέμβασή τους 32 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ανάμεσα τους και ο βουλευτής Ρεθύμνου Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης.
Οι βουλευτές, με πρώτο υπογράφοντα τον βουλευτή Ευβοίας κ. Σ. Κεδίκογλου, κατέθεσαν ερώτηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Θεόδωρο Δρίτσα, στην οποία τονίζουν πως, ενώ με την ψήφιση του Ν. 4146/2013 και της σχετικής ΚΥΑ -που υπεγράφη τον Φεβρουάριο του 2014- κατοχυρώθηκε το νομοθετικό πλαίσιο ίδρυσης υδατοδρομίων, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δημιουργεί προσχώματα και καθυστερήσεις. Με δεδομένο ότι το ζήτημα έχει ιδιαίτερη σημασία για το Ρέθυμνο, αφού αναμένεται η τελική έγκριση προκειμένου να προχωρήσει η λειτουργία του υδατοδρομίου, οι βουλευτές ζητούν από τον αρμόδιο υπουργό ενημέρωση για τον κατάλογο του πανελλαδικού δικτύου, επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης των υδατοδρομίων, προκειμένου να μπορέσουν να υλοποιηθούν τα σημαντικά επενδυτικά σχέδια και αξιοποίηση του θεσμικού πλαισίου του Ν. 4146/2013. Αξίζει να αναφερθεί ότι έχει δοθεί μόλις μια άδεια, η οποία εκδόθηκε στα τέλη του 2014 για το λιμάνι της Κέρκυρας, ενώ εκκρεμεί μεγάλος αριθμός αιτήσεων για όλη την επικράτεια.
Ειδικότερα οι βουλευτές ρωτούν τον υπουργό:
Με δεδομένο ότι τα υδροπλάνα θα διευκολύνουν μετακινήσεις και κυρίως θα ενισχυθεί ένας βασικός πυλώνας ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, ο τουρισμός, επιφέροντας πολλαπλά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες και δημιουργώντας επιπλέον θέσεις εργασίας.
1. Γιατί μέχρι σήμερα έχει λάβει άδεια λειτουργίας μόνο ένα υδατοδρόμιο;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης των υδατοδρομίων, προκειμένου να μπορέσουν να υλοποιηθούν σημαντικά επενδυτικά σχέδια;
3. Ποια είναι τα προς αδειοδότηση υδατοδρόμια που περιλαμβάνονται στον κατάλογο του πανελλαδικού δικτύου;
4. Ποια η σκοπιμότητα εκπόνησης ενός νέου νομικού πλαισίου από τη στιγμή που μπορεί να αξιοποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο του Ν. 4146/2013;».