Με κύριο στόχο την άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση των ασθενών, από τις πρωτοβάθμιες υπηρεσίες υγείας, έχει τεθεί σε εφαρμογή το ηλεκτρονικό σύστημα για τα ραντεβού για τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ.
Αυτό σημαίνει, ότι πλέον οι ασφαλισμένοι θα μπορούν μέσω του διαδικτύου να ενημερώνονται για την διαθεσιμότητα των ιατρών, που στελεχώνουν τα ιατρεία του ΠΕΔΥ και να κλείνουν ηλεκτρονικά το ραντεβού τους χωρίς καμία χρέωση.
Για την πρόσβαση στο σύστημα, απαιτείται σύνδεση στο ίντερνετ, καθώς και οι κωδικοί για την εισαγωγή στο taxisnet και ο ΑΜΚΑ.
Η ιστοσελίδα στην οποία θα πρέπει να ανατρέχουν οι ενδιαφερόμενοι είναι http://rdv.ehealthnet.gr.
Σημειώνεται, ότι το σύστημα έχει τεθεί σε λειτουργία από τις 15 Δεκεμβρίου, ενώ στα άμεσα σχεδία του υπουργείου Υγείας, είναι το επόμενο διάστημα στο σύστημα αυτό με τα ηλεκτρονικά ραντεβού να μπουν και όλοι οι ιδιώτες γιατροί, οι οποίοι είναι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ. Μόλις γίνει αυτό, οι ασφαλισμένοι θα γνωρίζουν εάν ο γιατρός της προτίμησής τους, έχει συμπληρώσει το πλαφόν των 200 ραντεβού το μήνα και να δουν ποτέ θα έχει διαθέσιμο ραντεβού (με τον ΕΟΠΥΥ ή ως ιδιώτης).
Επίσης το σύστημα θα επιτρέπει στον οικογενειακό γιατρό, να μπορεί να παραπέμψει έναν ασθενή σε γιατρό ειδικότητας, κλείνοντάς του ο ίδιος ραντεβού.
Η υπηρεσία των ηλεκτρονικών ραντεβού, αναμένεται να ανακουφίσει οικονομικά τους ασφαλισμένους, οι οποίοι επιβαρύνονται με χρέωση ύψους ενός ευρώ, κάθε φορά που χρησιμοποιούν το πενταψήφιο τηλεφωνικό κέντρο.
Όπως εξηγεί η κυρία Άντα Νικολουδάκη, διευθύντρια των ιατρείων του ΠΕΔΥ Ρεθύμνου, το νέο ηλεκτρονικό σύστημα είναι απλό και εύκολο και το κυριότερο δεν επιβαρύνει οικονομικά τους πολίτες, σημείωσε ωστόσο, ότι αν κάποιοι ηλικιωμένοι δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από αυτό, ούτε μέσω των οικογενειακών γιατρών, οι οποίοι θα έχουν την δυνατότητα να τους κλείσουν οι ίδιοι το ραντεβού, τότε μπορούν να επικοινωνούν τηλεφωνικά με τα ιατρεία ή να προσέρχονται αυτοπροσώπως για να κλείσουν το ραντεβού τους.
«Το ηλεκτρονικό σύστημα των ραντεβού, έχει τεθεί σε ισχύ και πλέον με ένα κλικ και έχοντας μόνο τους κωδικούς του taxisnet και τον ΑΜΚΑ, οι ασθενείς θα μπορούν άμεσα να εξυπηρετηθούν, γλιτώνοντας χρόνο και κυρίως χρήμα, αφού η υπηρεσία είναι δωρεάν. Σε ό,τι αφορά τους ηλικιωμένους, αυτοί μπορούν είτε να απευθυνθούν στον οικογενειακό τους γιατρό για να τους κλείσουν ραντεβού ή να απευθύνονται οι ίδιοι στα ιατρεία μας ή ακόμα και να κλείνουν τα ραντεβού τους τηλεφωνικά».
Τα ιατρεία του ΠΕΔΥ στο Ρέθυμνο, στελεχώνονται σήμερα από πέντε συνολικά γιατρούς και συγκεκριμένα μία παθολόγο, μία χειρουργό, μία πνευμονολόγο, ένας ΩΡΛ και μία οδοντίατρο (οδοντοπροσθετικό τμήμα), ενώ έχει εγκριθεί η πρόσληψη ενός παιδίατρου, ο οποίος ωστόσο δεν έχει ακόμα αναλάβει καθήκοντα, αφού εκκρεμεί η υπογραφή της πρόσληψής του.
Παράλληλα, δύο φορές την εβδομάδα γενικοί γιατροί των Κέντρων Υγείας εξυπηρετούν περιστατικά στα ιατρεία του ΠΕΔΥ.
Όπως εξηγεί η κυρία Νικολουδάκη, διευθύντρια της μονάδας, ο στόχος είναι το ιατρικό προσωπικό να αυξηθεί και να ενισχυθεί με επιπλέον ειδικότητες, τις οποίες θα συνεχίσουν να διεκδικούν από την Υγειονομική Περιφέρεια Κρήτης και του υπουργείο Υγείας. Επισημαίνει ωστόσο, πως όσοι ασφαλισμένοι επισκέπτονται τα ιατρεία του ΠΕΔΥ στο Ρέθυμνο, εξυπηρετούνται με το καλύτερο δυνατό τρόπο, ενώ τονίζει πως ο στόχος της πρωτοβάθμιας δομής υγείας, είναι να αποσυμφορήσει τις ουρές στα νοσοκομεία, για αυτό και κάλεσε τους ασθενείς να απευθύνονται στην μονάδα για να εξυπηρετηθούν, να κάνουν τις ενέσεις και τα εμβόλιά τους ή ακόμα και σε περιπτώσεις με πυρετό, βήχα, μπορούν αρχικά να απευθυνθούν στην μονάδα και να αξιολογηθούν από τον θεράποντα ιατρό, ο οποίος θα τους καθοδηγήσει για το αν πρέπει να απευθυνθούν στο νοσοκομείο ή αλλού ή και να τους χορηγήσει την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή.
Ειδικότερα, η κυρία Νικολουδάκη ανέφερε:«Ο κόσμος εξυπηρετείται στα ιατρεία μας, όμως υπάρχουν πολλοί πολίτες, που δεν γνωρίζουν ότι μπορούν να απευθυνθούν στα ιατρεία μας. Δεν ισχυριζόμαστε ότι επαρκεί το προσωπικό για να καλύψει τις ανάγκες του συνόλου των ασφαλισμένων, και φυσικά και θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού, όσοι όμως έρχονται στο ΠΕΔΥ Ρεθύμνου στο πρωτοβάθμιο σύστημα υγείας εξυπηρετούνται αποτελεσματικά. Επίσης, πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλισμένοι ότι για απλά περιστατικά, όπως για παράδειγμα ένας πυρετός, ένας βήχας, ένα εμβόλιο, η συνταγογράφηση μιας εξέτασης αίματος, καλό θα είναι να μην προστρέχουν στο νοσοκομείο, καθώς μπορούμε να τους εξυπηρετήσουμε εμείς σε αυτό το κομμάτι. Επίσης μπορούν να έρχονται να κάνουν στα ιατρεία μας ενέσεις και εμβόλια, καθώς αυτά τα περιστατικά επιβαρύνουν χωρίς λόγο το νοσοκομείο, ενώ η δομή της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας του ΠΕΔΥ, μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτές τις ανάγκες. Παράλληλα, για τα επείγοντα περιστατικά μπορούν οι πολίτες να προσέρχονται χωρίς ραντεβού, για να γίνει μια αξιολόγηση της κατάστασής τους και αναλόγως ο γιατρός μας θα κατευθύνει τον ασθενή αν χρειάζεται να απευθυνθεί στο νοσοκομείο».
Σε ό,τι αφορά τη μεταστέγαση των ιατρείων του ΠΕΔΥ στο κτίριο του νοσοκομείου Ρέθυμνου (Europa Center), αυτή θα καθυστερήσει, αφού τα χρήματα που απαιτούνται για τη μεταφορά του εξοπλισμού και τη διαμόρφωση του κτιρίου ξεπερνούν τις 60.000 ευρώ, που σημαίνει ότι θα χρειαστεί προκήρυξη διαγωνισμού.