Η άγρα πελατών εξακολουθεί να αποτελεί «ανοιχτή πληγή» για το Ρέθυμνο προκαλώντας την έντονη δυσαρέσκεια και τα παράπονα των τουριστών του, πλήττοντας παράλληλα την τουριστική εικόνα του νομού. Ένα φαινόμενο που παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει για την εξάλειψή του, αλλά και τους συστηματικούς ελέγχους που γίνονται από τη νεοσύστατη υπηρεσία της Τουριστικής Αστυνομίας Ρεθύμνου συνεχίζει να ταλαιπωρεί επισκέπτες που δηλώνουν πλέον φανερά τη δυσαρέσκειά τους απέναντι στα γνωστά «καμάκια».
Ο νόμος απαγορεύει ρητά σε επαγγελματίες εστίασης και αναψυχής να «ψαρεύουν» πελάτες προειδοποιώντας τους με την αυτόφωρη διαδικασία, η οποία κινείται, καθώς η συγκεκριμένη παράβαση είναι πλημμέλημα. Ωστόσο παρά την ανησυχία που υπάρχει από πλευράς των επιχειρηματιών για την βεβαίωση της παράβασης αλλά και το διοικητικό πρόστιμο, που συνήθως έπεται από τον ΕΟΤ, η άγρα πελατών για τους επαγγελματίες έχει εξελιχθεί σε απαραίτητη προϋπόθεση για να μπει κόσμος στα καταστήματά τους.
«Φρένο» στην ασυδοσία που επικρατεί με το φαινόμενο αυτό και το οποίο αμαυρώνει την εικόνα κυρίως της παλιάς πόλης και του ενετικού λιμανιού επιχειρεί να βάλει με συστηματικούς ελέγχους η τουριστική αστυνομία, που επανασυστήθηκε στο νομό πριν ενάμιση μήνα. Στα γραφεία της φτάνουν διαρκώς παράπονα, καταγγελίες από τους ίδιους τους επισκέπτες, που διαμαρτύρονται για την επιμονή εργαζομένων σε ρόλο «καμακιού» που τους πιάνουν κυριολεκτικά από το χέρι, προκειμένου να γευματίσουν ή να πιουν καφέ στο δικό τους κατάστημα.
Ήδη σύμφωνα με πληροφορίες έχουν γίνει δυο επ’ αυτοφώρω συλλήψεις από την Τουριστική Αστυνομία, η οποία δίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στην αντιμετώπιση του συγκεκριμένου φαινομένου που στρεβλώνει τον ελεύθερο ανταγωνισμό και υποβαθμίζει την εικόνα της πόλης μας αφήνοντας αρνητικές εντυπώσεις στους τουρίστες.
Το θέμα της άγρας πελατών συζητήθηκε στη διάρκεια σύσκεψης της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, όπου ζητήθηκε οι συνδικαλιστικοί σύλλογοι και τα σωματεία των επαγγελματιών να προστατέψουν τον κλάδο τους και να μην συμβάλλουν με την ανοχή τους στην ανάπτυξη του φαινομένου, δίχως όμως να ληφθεί συγκεκριμένη απόφαση.
Παράλληλα, τον τελευταίο ενάμιση μήνα που επαναλειτουργεί η Τουριστική Αστυνομία με έξι άτομα προσωπικό πραγματοποιεί ελέγχους σε όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο κλάδο του τουρισμού. Στο μικροσκόπιο της τουριστικής αστυνομίας μπαίνουν σε καθημερινή βάση ξενοδοχεία, καταστήματα εστίασης, γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων και μοτοποδηλάτων. Η Τουριστική Αστυνομία έχει διερευνήσει και καταγγελίες, που αφορούν σε ξεναγούς, οι οποίοι δεν διαθέτουν την σχετική άδεια άσκησης επαγγέλματος, χωρίς όμως μέχρι στιγμής να έχει διαπιστωθεί κάποια παράβαση.
Στο στόχαστρο βέβαια των ανδρών της ΕΛΑΣ βρίσκονται και τα τουριστικά λεωφορεία, το τρενάκι και τα ενοικιαζόμενα Ι.Χ., τα οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, στους ελέγχους που έχουν γίνει έχουν διαπιστωθεί ότι στην πλειοψηφία τους είναι καθ’ όλα νόμιμα τηρώντας τους όρους και τις προδιαγραφές ασφαλείας αλλά και τα ειδικά σήματα.
Ένας νέος τρόπος «ψαρέματος» πελατών φαίνεται να απασχολεί το τελευταίο διάστημα τις τοπικές αστυνομικές αρχές. Πρόκειται για την μέθοδο time sharing, (υπηρεσίες χρονομεριστικής μίσθωσης), όπου σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες των «Ρ.Ν.» επιτήδειοι φαίνεται να εξαπατούν τουρίστες με το πρόσχημα ότι έχουν κερδίσει κάποιο δώρο. Ρίχνουν το δόλωμα αυτό και τους παραπλανούν και με «όμορφο» τρόπο τους αναγκάζουν να υπογράψουν τριετές συμβόλαιο, σύμφωνα με το οποίο θα έχουν την υποχρέωση να κάνουν τις διακοπές τους σε συγκεκριμένο ξενοδοχείο του νομού. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες πρόκειται για ένα τουριστικό γραφείο που δραστηριοποιείται στο νομό με 70 περίπου υπαλλήλους που κυκλοφορούν στην πόλη και την ενδοχώρα και «ψαρεύουν» περαστικούς. Τους παραπλανούν πληρώνοντας τους το ταξί για να τους πάει σε ένα συγκεκριμένο ξενοδοχείο και στη συνέχεια να τους επιστρέψει πίσω. Χρησιμοποιώντας λοιπόν ως δόλωμα ένα υποτιθέμενο δώρο, μόλις οι τουρίστες φτάνουν στο ξενοδοχείο οι υπάλληλοι τους «πουλάνε» ένα πακέτο τουρισμού που περιλαμβάνει μόνο διαμονή προσφέροντάς τους δήθεν χαμηλότερη τιμή. Στη συνέχεια με «εύστοχο τρόπο» πάντα και αφού πάρουν τα στοιχεία τους από πιστωτικές κάρτες και τραπεζικούς λογαριασμούς τους «οδηγούν» στην υπογραφή συμβολαίων, που τους δεσμεύει για τρία χρόνια να πηγαίνουν διακοπές στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο. Το μόνο που μπορούν να κάνουν οι τουρίστες αν αλλάξουν γνώμη εκ των υστέρων είναι μια αίτηση μέσω της οποίας μπορούν να επιλέξουν άλλο μέρος και αν υπάρχει άλλος πελάτης, σε άλλο μέρος που να μπορεί και να θέλει να κάνει αλλαγή προορισμού, τότε έχουν τη δυνατότητα αυτή. Σε διαφορετική περίπτωση είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν το ποσό που έχουν υπογράψει ακόμα και αν δεν έρθουν τελικά για διακοπές. Τέτοιες καταγγελίες έχουν φτάσει πολλές στην Τουριστική Αστυνομία, η οποία διερευνά με πολύ προσοχή την υπόθεση αυτή, χωρίς όμως μέχρι στιγμής να έχει καταφέρει να πιάσει στα «πράσα» την ομάδα αυτή που παραπλανεί τους τουρίστες.