Παράλληλα, ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης ανέφερε πως η εισήγησή του έλεγε να χαρακτηρίζονται ως δυσπρόσιτα τα σχολεία με περισσότερα από δεκα (κατηγορια Ι) μόρια, ενώ το υπουργείο αποφάσισε ως βαση να τεθουν τα 11 μορια(ΙΑ).
«Την εισήγησή μου την έστειλα και ήταν στην λογική όσων είχαμε συζητήσει στην συνάντηση Ιανουαρίου και σε ό,τι αφορά τα παραπάνω μόρια που είχαμε πει για κάποια σχολεία και για το χαρακτηρισμό κάποιων ως δυσπρόσιτα. Η διαφορά είναι ότι η πρότασή μας έλεγε ότι από την κατηγορία Ι και πάνω να είναι δυσπρόσιτα και το υπουργείο επέλεξε τελικά το ΙΑ και πάνω. Έτσι έμειναν έκτος όλα τα σχολεία του Ρεθύμνου» είπε.
Η πρόσφατη υπουργική απόφαση για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων έλυσε ένα τεράστιο πρόβλημα αδικίας, υποστήριξε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κρήτης, Γιώργος Τερζάκης, ο οποίος ξεκαθάρισε πως βασικός σκοπός και στόχος του υπουργείου είναι να αποσυνδεθεί ο χαρακτηρισμός ενός σχολείου ως δυσπρόσιτο με την υποστελέχωσή του. Για αυτό όπως πρόσθεσε θα υπάρχει η δυνατότητα για κάθε σχολείο που έχει ελλείψεις, να υπάρχει μια προκήρυξη τοπικού είδους, η οποία θα γνωστοποιείται στον περιφερειακό διευθυντή, ο οποίος με την σειρά του θα καλεί ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς για την κάλυψη των κενών θέσεων.
Σε οτι αφορα την αναμοριοδοτηση Ειδικότερα ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κρήτης, Γιώργος Τερζάκης, μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων, έλυσε ένα τεράστιο πρόβλημα αδικίας που υπήρχε για πολλά χρόνια. Για παράδειγμα υπήρχαν σχολεία στην ίδια πόλη και ίδια περιοχή που είχαν άλλα μόρια στην Πρωτοβάθμια και άλλα στην Δευτεροβάθμια. Αυτό πλέον έληξε. Αυξήθηκαν τα μόρια σχεδόν σε όλα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και αποχαρακτηρίστηκαν κάποια δυσπρόσιτα, τα οποία δυσπρόσιτα πλέον υπολογίστηκαν με έναν ειδικό αλγόριθμο, ο οποίος ισχύει για όλη την Ελλάδα. Έτσι περιορίστηκαν τα δυσπρόσιτα σε όλη την Ελλάδα. Τη στελέχωση των σχολείων εμείς προσπαθούμε να την απεγκλωβίσουμε από τη λογική των δυσπρόσιτων. Θέλουμε να προσλαμβάνουμε όλους τους αναπληρωτές μαζί για να καλύπτονται όλα τα κενά στα σχολεία. Ακόμη και στις περιπτώσεις που οι απομακρυσμένες περιοχές δεν θα καλυφθούν γιατί οι συνάδελφοι δεν θα πάνε, γιατί θα αρνηθούν, υπάρχει πρόβλεψη του άρθρου 86 του νέου νόμου 4547 που μιλάει για τοπική προκήρυξη. Άρα λοιπόν θα προκηρύξουμε τοπικά τα σχολεία τα οποία αργούν να στελεχωθούν. Υπάρχουν απομακρυσμένα χωριά στα οποία δεν δέχονται οι εκπαιδευτικοί να πάνε. Ο διευθυντής καταθέτει σε εμένα μια αίτηση όπου θα αναφέρει την αδυναμία στελέχωσης κάποιου σχολείου π.χ. της Κράνας. Εγώ θα κάνω μια τοπική πρόσκληση εκδήλωση ενδιαφέροντος σε όλους τους αναπληρωτές ώστε να πουν αν επιθυμούν να πάνε κάποιοι στα σχολεία αυτά. Και έτσι αυτός που θα δηλώσει, θα επιθυμεί να πάει στο συγκεκριμένο σχολείο. Αυτό είναι το πρώτο. Δεύτερον δεν επηρεάζει τον χαρακτηρισμό ως δυσπρόσιτο, την έγκριση ολιγομελούς τμήματος. Οι κατηγορίες των σχολείων δεν άλλαξαν. Οι κατηγορίες των σχολείων είναι αυτές που καθορίζουν τη λειτουργία των ολιγομελών. Και τρίτον, το σύστημα των διορισμών που θα γίνει θα ανακοινωθεί από το Υπουργείο τις επόμενες ημέρες. Και μέσα σε αυτό το σύστημα θα δούμε αν υπάρξει πρόβλεψη για τα δυσπρόσιτα τα οποία αφορούν κυρίως τους αναπληρωτές. Γιατί για τους μόνιμους ήταν αδικία».