1. Του ισοζυγίου του προϋπολογισμού με πρωτογενή πλεονάσματα.
2. Του ελλείμματος των εξωτερικών συναλλαγών… δηλαδή αγαπητοί φίλοι πρέπει να εξάγουμε περισσότερο από ότι εισάγουμε αλλά και να παράγουμε αυτό που χρειαζόμαστε για την εσωτερική κατανάλωση.
Οι Κρήτες καταναλωτές θα πρέπει να καταλάβουν ότι κάθε φορά που αγοράζουν ένα ξένο προϊόν (συνήθως φθηνότερο από το Ελληνικό) επιβαρύνουν το έλλειμμα εξωτερικών συναλλαγών. Τα 2-3 ευρώ που πιστεύουν ότι γλύτωσαν αγοράζοντάς το, θα πρέπει να τα καλύψουν πολλαπλάσια με τη μορφή φόρων, κόψιμο παροχών και μισθών, χάσιμο θέσεων εργασίας αλλά και το χειρότερο από όλα …με την καθυστέρηση της μοναδικής λύσης, της ανάκαμψης του παραγωγικού τομέα που θα είναι η αρχή της ανάκαμψης όλων των άλλων κλάδων. Ενός πρωτογενή τομέα, κολώνα της ανάπτυξης, με τοπική αυτάρκεια, με προϊόντα υψηλής διατροφικής άξιας που έχουν εξαγωγική δυναμική και ισόρροπη ανάπτυξη στην ύπαιθρο, με ταυτόχρονη διάσωση του παραδοσιακού πολιτισμού της Κρήτης.
Από τις παραπομπές στο τέλος θα δείτε ότι η Κορέα, η Κίνα, η Ινδία, η Σαουδική Αραβία και το Κατάρ αγοράζουν αγροτική γη στην Αφρική. Υπάρχει πλέον μια διεθνή λέξη για αυτό το γεγονός που λέγεται land grab «αρπαγή γης» ενώ στο διαδίκτυο εξηγούνται μέθοδοι και τεχνικές που χρησιμοποιούν αυτά τα κράτη αλλά και πολυεθνικές εταιρείες για να το επιτύχουν.
Συνήθως τα κράτη που «χάνουν» την γη τους έχουν διεφθαρμένες κυβερνήσεις και χαμηλό βιοτικό επίπεδο, ώστε το ξεπούλημα να ονομάζεται «μεταρρύθμιση», «ανάπτυξη» και άλλα τέτοια.
Ο γνωστός μεγαλοεπενδυτής George Sorros πουλά χρυσό και αγοράζει αγροτική γη* η οποία θεωρείται ως η καλύτερη επένδυση με αύξηση 1200% από το 2000, ενώ τα διατροφικά προϊόντα έχουν ετήσιο πληθωρισμό 30%.
Επίσης σύμφωνα με τη Διεθνή Οργάνωση Τροφίμων και Γεωργίας (FAO), ο πλανήτης σε 10-15 χρόνια θα πρέπει να παράγει 70% περισσότερα τρόφιμα για να ξεπεινάσει τον αυξημένο πληθυσμό του.
Αυτή θα είναι και η μητέρα των κρίσεων με πολύ …κόψιμο.
Ο σκοπός μας πρέπει να είναι από …χθες, να μην αλλάξει ένα εκατοστό γης χρήση, με τίποτα και για τίποτα, οι άνθρωποι να γυρίσουν να δουλεύουν την γη, οι ξενοδόχοι …σιγά μην!! …οι καταναλωτές, και οι επιχειρήσεις …ίσως!! …να προτιμούν τα κρητικά ποιοτικά προϊόντα.
Αυτό το μοντέλο, όπως έχει συμβεί και στην Δυτική Ευρώπη όπου καλώς ή κακώς επιλέξαμε (;) να ανήκουμε, στήνεται από τους πολίτες σαν ομάδες παραγώγων και από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και μόνο. Ένα από τα συνθήματα της Γαλλικής Επανάστασης ήταν η κλίση του ρήματος «μάχομαι»:
Εγώ μάχομαι
Εσύ μάχεσαι
Αυτός/η μάχεται
Εμείς μαχόμαστε
Εσείς μαχόσαστε
Αυτοί το εκμεταλλεύονται.
http://www.phoenix-crete.org/
Παραπομπές:
*http://www.marketoracle.co.uk/Article30053.html
http://www.guardian.co.uk/environment/2009/jul/03/africa-land-grab
Οι ανεμογεννήτριες του Γκλέτσου και τα οφέλη του debate του ΣΥΡΙΖΑ
Αν κάτι μείνει στην ιστορία από το debate του ΣΥΡΙΖΑ αυτό θα είναι σχεδόν σίγουρα το κορυφαίο πολιτικό meme της...