«Να είσαι ελεύθερος άνθρωπος, να παλεύεις χωρίς να καταδέχεσαι να ζητάς ανταμοιβή, αυτό είναι η αληθινή ελευθερία»: Πρόκειται για μια τολμηρή απόπειρα παρουσίασης του φιλοσοφικού λόγου του συγγραφέα με δραματική μορφή, ώστε ο θεατής να αποκτήσει μια πρωτόγνωρη, πιο ουσιώδη επικοινωνία με τις μεγάλες αγωνίες και τα ιδανικά του Νίκου Καζαντζάκη.
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση: «Ο λόγος της «Ασκητικής» μας οδηγεί σε άγνωστα μονοπάτια της ανθρώπινης εμπειρίας αποκαλύπτοντας, ταυτόχρονα, πολλές μεταφυσικές αλήθειες. Μας διαπαιδαγωγεί στον αγώνα της ζωής και μας διδάσκει ότι μέσα από τις δυσκολίες και τις αιματηρές μάχες, αν ο άνθρωπος δεν φοβηθεί να αντιμετωπίσει τη φθορά του, αλλά και το εσωτερικό του μεγαλείο, θα μπορέσει να απαντήσει στα μεγάλα ερωτηματικά της ζωής και να βρει τη λύτρωση».
Ο Νίκος Καζανταζάκης, αναγνωρισμένος όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην παγκόσμια πνευματική σκηνή, είναι ο πιο μεταφρασμένος έλληνας συγγραφέας. Σε πολλά σημαντικά πανεπιστήμια του εξωτερικού υπάρχουν έδρες για τη μελέτη του έργου του, αλλά και σύλλογοι φίλων του Καζαντζάκη.
Η «Ασκητική» είναι το πιο διάσημο και πολυδιαβασμένο φιλοσοφικό του έργο. Αποτελεί, δε, τη Βίβλο των ιδεών του συγγραφέα.
Συντελεστές παράστασης: Θεατρική προσαρμογή- Σκηνοθεσία: Πάνος Αγγελόπουλος, Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου, Σκηνικά-Κοστούμια: Mάιρα Βαζαίου, Καλλιτεχνική διεύθυνση: Ανδρομάχη Μοντζολή.
Σχεδιασμός Φωτισμού: Γιώργος Πουλίδης.
Παίζουν οι ηθοποιοί: Γιάννης Θωμάς, Θάλεια Αργυρίου, Σοφία Κομηνέα, Δημήτρης Γρηγοριάδης, Λευτέρης Βλάχος, Νίτσα Μαμουζέλου και ο Γιώργος Κολιοβέτας. Χορός: Ομάδα Θεάτρου της Ημέρας.
Επίσης, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών θα παρουσιαστεί στις 15, 16, 17 και 22, 23, 24 και 29, 30, 31 Μαρτίου η παράσταση «Το Υπόγειο» του Φ. Ντοστογιέφσκι. Το «Υπόγειο» αποτελεί σταθμό στη βιβλιογραφία του Ντοστογιέφσκι, όχι μόνο για τον τρόπο αφήγησης αλλά, κυρίως, για τα κεφαλαιώδη φιλοσοφικά ζητήματα που θέτει και τα οποία επανεμφανίζονται στα μεγάλα μυθιστορήματα του ρώσου συγγραφέα καθιστώντας τον μια από τις σημαντικότερες λογοτεχνικές μορφές παγκοσμίως.
Θέμα: Ο Ντοστογιέφσκι ασχολήθηκε επίμονα με το «Εγώ» και την ελευθερία του ατόμου. Χωρίς ελευθερία δεν μπορεί να υπάρξει άνθρωπος. Η κατάκτηση της ελευθερίας, ωστόσο, δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου·δεν αρκεί μόνο ο ορθός λόγος για να πετύχεις το στόχο, χρειάζεται να διανύσεις το δρόμο της οδύνης, του πόνου. Καλεί τον θεατή ως μάρτυρα, θέλει να αποσπάσει από αυτόν το δικαίωμα να σκέφτεται διαφορετικά και το δικαίωμα να υπάρχει. Ο Ντοστογιέφσκι δεν μιλά για να διαδώσει τις ιδέες του και να διαφωτίσει τους γύρω του. Αναζητά ο ίδιος το φως.
Θεατρική Προσαρμογή -Σκηνοθεσία: Πάνος Αγγελόπουλος, Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου, Σκηνικά: Tόλης Τατόλας, Κοστούμια: Μαντώ Ψυχουντάκη, Φωτισμοί: Γιώργος Παυλίδης, Ηθοποιοί : Γιάννης Θωμάς, Ναταλία Μόντη, Χορός: Ομάδα Όλιας Στεφανίδου.
Τα έσοδα και από τις δυο παραστάσεις θα διατεθούν στο «Δίκτυο για τα δικαιώματα του παιδιού».