Είκοσι οκτώ καθηγητές που συνταξιοδοτήθηκαν, σχολεία που υλοποίησαν καινοτόμες δράσεις, ομάδες μαθητών και μεμονωμένους μαθητές που διακρίθηκαν σε διαγωνισμούς, αγώνες ή έδωσαν με τις πράξεις τους το καλό παράδειγμα στην σχολική κοινότητα βραβεύτηκαν χθες σε ειδική τιμητική εκδήλωση, που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου σε συνεργασία με την ΕΛΜΕΡ και το Σύνδεσμο Συνταξιούχων Καθηγητών. Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης-Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου και του Δήμου Ρεθύμνου παραβρέθηκαν αρχές, φορείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές, ενώ παρών ήταν και ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης Απόστολος Κλινάκης.
Στις ομιλίες τους οι εκπαιδευτικοί αναφέρθηκαν στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ελληνική εκπαίδευση και στα σχολεία με τις ελλείψεις ανθρώπινου δυναμικού και εξοπλισμού αλλά και στις προσπάθειες που καταβάλλονται από τους ίδιους, ώστε να μπορέσουν παρ’ όλα τα ελλείμματα μισθολογικά και μη που παρουσιάζονται, να διοχετεύσουν γνώσεις στους μαθητές τους, να καλλιεργήσουν τα ταλέντα τους, να τους μάθουν να ερευνούν, να παράγουν και να καινοτομούν έξω από τα στενά όρια των σχολείων. Να συζητούν, να συνεργάζονται, να παράγουν τέχνη και πολιτισμό είτε με τη συμμετοχή τους σε θεατρικές, μουσικές παραστάσεις, στην έκδοση εφημερίδων, τη συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικούς διαγωνισμούς έρευνας καινοτομίας και σειρά άλλων δράσεων, πίσω από τις οποίες «κρύβονται» ικανοί, υπομονετικοί και άξιοι εκπαιδευτικοί, που βάζουν στην άκρη τα προβλήματα και μπροστά τους μαθητές.
Ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου Ανδρέας Ταξάκης στην ομιλία του αναφέρθηκε στη διαχρονική παρουσία του εκπαιδευτικού και στις δράσεις καθηγητών-μαθητών, τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Μερικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του εξαίρετου διευθυντή σχολείου είναι να πραγματοποιεί καινοτόμες δράσεις για τη συναισθηματική και παιδαγωγική αγωγή του σχολείου με έμφαση στο θετικό κλίμα. Είναι διευθυντής με όραμα, γνώσεις, δημοκρατικότητα, έχει υψηλούς στόχους για το σχολείο (ψηλά τον πήχη). Δημιουργεί παιδαγωγική ηρεμία, πραγματοποιεί στοχευμένες δράσεις, έχει επιτυχία στόχων σε δύσκολες συνθήκες. Έχει κλίμα συνεργασίας (π.χ. συστεγαζόμενα σχολεία), έχει συγκροτημένη τοποθέτηση των θεμάτων λειτουργίας του σχολείου, αναγνωρίζει τις ικανότητες, την προσφορά των συναδέλφων και δίδει αρμοδιότητες ανάλογα με τις κλίσεις, επιδιώκει με χαμηλούς τόνους την αντιμετώπιση των θεμάτων για καλό κλίμα στους εκπαιδευτικούς, έχει χαρισματικές ικανότητες να δημιουργεί ανθρώπινο σχολείο. Αναλαμβάνει αλλά και δίνει πρωτοβουλίες, ενθαρρύνοντας τους εκπαιδευτικούς. Πραγματοποιεί εκδηλώσεις με μηνύματα. Πρέπει να έχει αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα. Ο ηγέτης διευθυντής-εκπαιδευτικός κάνει τα σωστά πράγματα και όχι μόνο τα πράγματα σωστά. Θέλουμε παιδεία με ανθρώπινο πρόσωπο. Καλύτερη είναι η λύση που εξυπηρετεί τη σωστή λειτουργία του Σχολείου, που είναι δίκαιη και αποδεκτή από την κοινή λογική. Μια λύση που στηρίζεται αυστηρά στους νόμους δεν είναι απαραίτητα και η καλύτερη άποψη από ανθρωπιστική άποψη. Γιατί το να διοικεί κανείς με βάση τους νόμους είναι εξαιρετικά εύκολο. Το να διοικεί, όμως, με ανθρώπινες αρχές είναι εξαιρετικά δύσκολο. Σε όλο του το εποπτικό έργο ο καλός διευθυντής προτιμά το θετικό από τον αρνητικό τρόπο. Οι δάσκαλοι, οι μαθητές και οι γονείς πρέπει να μπορούν να πλησιάζουν το διευθυντή και να του εκθέτουν ελεύθερα τα προβλήματά τους. Απρόσιτος διευθυντής σημαίνει προβληματικός διευθυντής. Το Γραφείο του διευθυντή πρέπει να είναι πάντα ανοικτό και σε όλους. Η κάθε εργασία πρέπει να επιτρέπει στον εργαζόμενο να διατηρεί το αίσθημα του αυτοσεβασμού. Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζονται να επικρατεί αίσθημα ισότητας στο περιβάλλον εργασίας, να μην αισθάνεται κατώτερος από τους άλλους, να μη τοποθετείται σε θέσεις από τις οποίες είναι υποχρεωμένος να λέει συνέχεια «ναι», να αισθάνεται ότι εργάζεται με ανθρώπους και όχι για τους ανθρώπους, να μην αισθάνεται ότι λειτουργεί σαν ρομπότ, να μην διατάσσεται, γιατί θα νιώθει σαν σκλάβος, να ζητείται η γνώμη του, να μην ακρωτηριάζεται η πρωτοβουλία του».
Ο κ. Ταξάκης αναφέρθηκε στην καθοριστική συμβολή της Αντιπεριφέρειας, του Δήμου, της μητρόπολης και όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης Απόστολο Κλινάκη, κάνοντας ειδική αναφορά σε όλους οι οποίοι, όπως είπε, συνέβαλλαν με το δικό τους τρόπο στην στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στην αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων και καταλήγοντας ανέφερε. «Στα πρόσωπα όλων των σημερινών τιμώμενων εκπαιδευτικών αντιπροσωπεύεται η πολύπλευρη προσφορά τους στην εκπαίδευση και την κοινωνία. Προσφορά ως δάσκαλοι της διοίκησης, που μετέτρεψαν σε πολύ ελκυστικά τα σχολεία που διεύθυναν, που δημιούργησαν εξαίρετα περιοδικά, ημερολόγια και ποιητικές συλλογές και εκδόσεις με τους μαθητές τους. Εκπαιδευτικοί που αποδείχθηκαν ικανότατοι ξεναγοί, που με τα πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αγωγής υγείας και σταδιοδρομίας προγράμματα, δημιούργησαν πολύ σημαντικές εκδόσεις και έκαναν ουσιαστικές επισκέψεις τόσο την Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό».
Η βραδιά έκλεισε με παραδοσιακή μουσική από την χορευτική ομάδα και το σύνολο παραδοσιακής μουσικής του Μουσικού Σχολείου Ρεθύμνου.
Απονομή τιμητικών διπλωμάτων στους 28 εκπαιδευτικούς που αποχωρούν
1. Βαβουράκη Μαρία 4ο Γυμνασίο Ρεθύμνου
2. Βαμβακά Αριστέα 3ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου
3. Βασιλάκη Ανθούσα Πειραματικό ΓΕΛ Ρεθύμνου
4. Γεβετζής Αντώνιος Μουσικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου
5. Γεωργακάκη Ευαγγελία 3ο Γενικό Λύκειο Ρεθύμνου
6. Γεωργιουδάκης Στυλιανός 2ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου
7. Γεωργουλάκης Γεώργιος 1ο Γενικό Λύκειο Ρεθύμνου
8. Δεδούσης Ανδρέας Πρότυπο Πειραματικό ΓΕΛ
9. Δελής Νικόλαος Εσπερινό ΕΠΑΛ Ρεθύμνου
10. Διακουμάκης Ιάκωβος 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου
11. Δουλγεράκης Ιωάννης 3ο Γενικό Λύκειο Ρεθύμνου
12. Δρουλίσκου Φιλιώ 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου
13. Ζαμπετάκης Νικόλαος 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου
14. Κατσανεβάκη Στυλιανή 2ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου
15. Κιαχαγιεδάκη Μαρία Γυμνάσιο Επισκοπής
16. Κωτσάκη Καλλιόπη Πρότυπο Πειραματικό ΓΕΛ
17. Μαθιουδάκη Γαρεφαλιά 3ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου
18. Μακρυγιαννάκη Ειρήνη 1ο Γενικό Λύκειο Ρεθύμνου
19. Μιχάλας Εμμανουήλ Γυμνάσιο Ατσιποπούλου
20. Μπουλή Ευαγγελία 4ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου
21. Παγκάλου Σταυρούλα 3ο Γενικό Λύκειο Ρεθύμνου
22. Παντελάκη Κυριακή 2ο ΓΕΛ Ρεθύμνου
23. Παρπουλα Ιωάννα Πρότυπο Πειραματικό ΓΕΛ
24. Πατάτα-Καραδάκη Μαρίνα Μουσικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου
25. Πρωιμάκη Μαρία 4ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου
26. Σημαντήρας Στέφανος ΓΕΛ Φουρφουρά
27. Σπηλιανάκη Αναστασία Μουσικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου
28. Στεργίου Ευφροσύνη 2ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου
Βράβευση σχολικών εντύπων σχολικού έτους 2012-13
Α. Έπαινο για τα Ημερολόγιά τους ισότιμα στα σχολεία:
1ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου, 2ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου «Ελιά της τέχνης… Ελιά της γεύσης», Γυμνάσιο Γαράζου, ΕΠΑΛ Γαράζου.
Β. Απονέμει Βραβείο για τις Εφημερίδες τους ισότιμα στα σχολεία:
• Γυμνάσιο και Λύκειο Πανόρμου: Εφημερίδα: «Πανόραμα» τεύχος 5.
• Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Κρήτης για την ηλεκτρονική Εφημερίδα: «Η Σαΐτα».
• 2ο Γενικό Λύκειο Ρεθύμνου: Εφημερίδα: «Ωμο- Λογία» τεύχος 2.
Γ. Απονέμει Βραβείο για τα Περιοδικά ισότιμα στα σχολεία:
• 3ο Γενικό Λύκειο Ρεθύμνου: Περιοδικό: «Αντίδοτο» τεύχος 19.
• 1ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου: Περιοδικό «Το 1ο Βήμα» τεύχος 12.
• 3ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου: Περιοδικό: «3ποντο στην Έκφραση» τεύχος 6.
• Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Κρήτης: ηλεκτρονικό Περιοδικό: «Πρότυπη Ματιά» τεύχος 3.
Δ. Βραβείο στα σχολεία:
• 3ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου για τη Δημιουργική Έκδοση: «Η φυγή, το ταξίδι… και άλλες ιστορίες».
• Γυμνάσιο Ατσιποπούλου και στο Γυμνάσιο Περάματος για τη Δημιουργική Έκδοση: «Άκου. Έχω φωνή».
Έπαινοι Σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών
1. Ειδικός Έπαινος για Θεατρικές Παραστάσεις ή Μουσικές Εκδηλώσεις σχολεία:
– E.E.E.E.K. Ρεθύμνου Βιωματικό Εργαστήριο και Θεατρική Πράξη «Οδύσσεια».
– 1ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου Θεατρική Παράσταση «Βάτραχοι» του Αριστοφάνη.
– 2ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου Θεατρικό «Θυμάσαι, νενέ;».
– 4ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου 1. Θεατρική Παράσταση «Σκέψου. Γιατί;» και 2. Θεατρική Παράσταση «Παραμύθια του Κόσμου».
– Γυμνάσιο Ατσιποπούλου Συναυλία«…Η Μουσική μας Ενώνει …Η Μουσική μας Ξεσηκώνει».
– Γυμνάσιο Επισκοπής 1. Θεατρική παράσταση «Οι άλλοι βάτραχοι» και 2. Μουσικοθεατρική παράσταση «Ο Φάουστ στο δρόμο της ελευθερίας».
– Γυμνάσιο Κοξαρές, Θεατρική παράσταση «Ο κατά φαντασίαν ασθενής» και μουσική εκδήλωση «Τα τέσσερα στοιχεία της φύσης: αέρας, νερό, φωτιά, γη».
– Γυμνάσιο Πανόρμου 1. «Το Διαμάντι και το κήτος ή όλος ο Μποστ σε μια ώρα» και 2. Θεατρική διασκευή του ποιήματος του Γ. Ποταμιάνου «Δάσκαλος Δεσμώτης».
– Γυμνάσιο Σπηλίου 1. Βασίλη Αναστασιάδη, Κι εμείς καλύτεροι (θεατρική παράσταση) και 2. Σύγχρονα Χριστούγεννα (θεατρική παράσταση).
– Μουσικό Σχολείο Ρεθύμνου Σεμινάριο-Συναυλία Κ.Ο.Α., Εόρτια Μουσικών Σχολείων-Συνάντηση Μουσικών Σχολείων, Εν Ωδαίς και Οργάνοις- Παραδοσιακή Μουσική, Αφιερ. Μαμαγκάκη Ν.
– Π. Πειραματικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου Π.Κ. 1. Θεατρική παράσταση «Κρήτη Παλαίουσα» και 2. Θεατρική παράσταση «Πλούτος» 3. Μουσικοθεατρική παράσταση «Ο Φάουστ στο δρόμο της ελευθερίας».
– 3ο ΓΕΛ Ρεθύμνου «Το Διαμάντι και το κήτος ή όλος ο Μπόστ σε μια ώρα».
– ΓΕΛ Πανόρμου 1. Θεατρικό Ερωτόκριτος 2. Θεατρική διασκευή του ποιήματος του Γ. Ποταμιάνου «Δάσκαλος Δεσμώτης» 3. «Το Διαμάντι και το κήτος ή όλος ο Μπόστ σε μια ώρα».
– Π. Πειραματικό Λύκειο Ρεθύμνου Π. Κ. θεατρική παράσταση «Βαβυλωνία».
2. Έπαινος για τα σχολεία που υλοποίησαν Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων:
2ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου, 3o Γυμνάσιο Ρεθύμνου, Γυμνάσιο Ανωγείων, Γυμνάσιο Γαράζου, Γυμνάσιο Επισκοπής, Γυμνάσιο Κοξαρές, Γυμνάσιο Πανόρμου, Γυμνάσιο Περάματος, Γυμνάσιο Σπηλίου, Γυμνάσιο Συβρίτου, Γυμνάσιο Φουρφουρά, Μουσικό Σχολείο Ρεθύμνου, 1ο ΓΕΛ Ρεθύμνου, 2ο ΓΕΛ Ρεθύμνου, 3ο ΓΕΛ Ρεθύμνου, ΓΕΛ Ανωγείων, ΓΕΛ Επισκοπής, ΓΕΛ Πανόρμου, ΓΕΛ Περάματος, ΓΕΛ Σπηλίου, ΓΕΛ Φουρφουρά, Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ρεθύμνου.
3. Έπαινος για τα σχολεία που υλοποίησαν τα περισσότερα προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων:
Γυμνάσιο Ατσιποπούλου (16 προγράμματα), 4ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου (14 προγράμματα), 1ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου (10 προγράμματα), Π.Π. Γυμνάσιο Ρεθύμνου Π.Κ. (εννέα προγράμματα), Π.Π. Λύκειο Ρεθύμνου Π.Κ. (εννέα προγράμματα), 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου (επτά προγράμματα).
Αθλητές που διακρίθηκαν σε Πανελλήνιους Σχολικούς Αγώνες
1. Στον Ιωάννη Γαλερό, μαθητή της Γ’ τάξης του 1ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου, που κατέλαβε την 2η θέση στους Κρίκους, στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες Ενόργανης Γυμναστικής στην Αθήνα κατά το Σχολικό Έτος 2013-14.
2. Στη Ειρήνη Διακουμάκου, μαθήτρια της B’ Τάξης του 1ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου, που κατέλαβε την 1η θέση στους Πανελλήνιους Σχολικούς Αγώνες 800 μ. κολύμβησης που πραγματοποιήθηκαν στον Πειραιά κατά το σχολικό έτος 2013-14.
3. Στη Μαρία Φακιδάρη, μαθήτρια της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου Περάματος, που κατέλαβε την 1η θέση στον Δρόμο 100 μ. στους Πανελλήνιους μαθητικούς Αγώνες Στίβου στην Αθήνα κατά το σχολικό έτος 2013-14.
Αθλητές που έλαβαν διακρίσεις
1. Ζαχαρένια Σταματάκη, μαθήτρια του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ρεθύμνου, που έλαβε το Χρυσό Μετάλλιο και σημείωσε πανελλήνιο ρεκόρ στη Σφαιροβολία Γυναικών στους Πανελλήνιους Αγώνες ΑΜΕΑ στην Αθήνα κατά το σχολικό έτος 2013-14.
2. Στη Ζαχαρένια Σταματάκη, μαθήτρια του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ρεθύμνου, που έλαβε το Χάλκινο Μετάλλιο στο Ακόντιο Γυναικών στους Πανελλήνιους Αγώνες ΑΜΕΑ στην Αθήνα κατά το σχολικό έτος 2013-14.
3. Στη Ειρήνη Ντουμπάρλα, μαθήτρια του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ρεθύμνου, που έλαβε το Χρυσό Μετάλλιο στο Ακόντιο στους Πανελλήνιους Αγώνες ΑΜΕΑ στην Αθήνα κατά το σχολικό έτος 2013-14.
4. Στον Εμμανουήλ Νταμπασσά, μαθητή του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ρεθύμνου, που έλαβε το Χρυσό Μετάλλιο στον Αγώνα Δρόμου 100 μέτρων στους Πανελλήνιους Αγώνες ΑΜΕΑ στην Αθήνα κατά το σχολικό έτος 2013-14.
5. Στον Εμμανουήλ Νταμπασσά, μαθητή του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ρεθύμνου, που έλαβε το Aργυρό Μετάλλιο στη Σφαιροβολία στους Πανελλήνιους Αγώνες ΑΜΕΑ στην Αθήνα κατά το σχολικό έτος 2013-14.
6. Στον Εμμανουήλ Σηφακάκη, μαθητή του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ρεθύμνου, που έλαβε το Χάλκινο Μετάλλιο στον Αγώνα Δρόμου 100 μ. στους Πανελλήνιους Αγώνες ΑΜΕΑ στην Αθήνα κατά το σχολικό έτος 2013-14.
7. Στον Παναγιώτη Τσανακαλιώτη, μαθητή της Β’ τάξης του 1ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου, για τις αθλητικές του επιδόσεις κατά το σχολικό έτος 2013-14.
8. Στην Γεωργία Κονσολάκη, μαθήτρια της Α’ Τάξης του Γενικού Λυκείου Σπηλίου, για τη συνολική της επίδοση στον Αθλητισμό κατά το σχολικό έτος 2013-14.
9. Στον Γεώργιο Προβιά, μαθητή της Γ’ τάξης του 2ου Γυμνασίου Ρεθύμνου, για τις αθλητικές διακρίσεις που έλαβε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ενόργανης Γυμναστικής – Κατηγορία Παίδων στη Θεσσαλονίκη, κατά το σχολικό έτος 2013-14.
10. Στον Ανδρέα Σταυρουλάκη, μαθητή της Γ’ τάξης του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Κρήτης, για τις αθλητικές διακρίσεις που έλαβε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ενόργανης Γυμναστικής – Κατηγορία Παίδων στη Θεσσαλονίκη, κατά το σχολικό έτος 2013-14.
Μαθητές που διακρίθηκαν με το παράδειγμά τους
1. Στον Γεώργιο Αναγνωστάκη μαθητή της Γ’ τάξης του Πρότυπου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Πανεπιστημίου Κρήτης, ο οποίος ήρθε πρώτος στο Νομό Ρεθύμνου με βάση το βαθμό πρόσβασης στις Πανελλαδικές Εξετάσεις κατά το Σχολικό Έτος 2013-14.
2. Στη Πελαγία Χατζηδάκη μαθήτρια της Δ’ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου, η οποία εισήχθη στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης κατά το σχολικό έτος 2013-14.
3. Στην Ερμιόνη Γεωργουλάκη-Τζαννέτου μαθήτρια της Γ’ τάξης του 2ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου που εισήχθη στο τμήμα Θεάτρου Θεσσαλονίκης χωρίς εξωσχολική υποστήριξη, κατά το σχολικό έτος 2013-14.
4. Στην Aμάντα Ζώτο μαθήτρια της Γ’ τάξης του 1ου Επαγγελματικού Λυκείου Ρεθύμνου, η οποία παρέδωσε σημαντικό χρηματικό ποσό που βρήκε στη Διεύθυνση του Σχολείου κατά το σχολικό έτος 2013-14.
5. Στην Μπρεντζίλντα Λάζρι μαθήτρια της Γ’ τάξης του 1ου Επαγγελματικού Λυκείου Ρεθύμνου, η οποία παρέδωσε σημαντικό χρηματικό ποσό που βρήκε στη Διεύθυνση του Σχολείου κατά το σχολικό έτος 2013-14.
6. Στην Μπρουλίντα Λέκα μαθήτρια της Γ’ τάξης του 1ου Επαγγελματικού Λυκείου Ρεθύμνου, η οποία παρέδωσε σημαντικό χρηματικό ποσό που βρήκε στη Διεύθυνση του Σχολείου κατά το σχολικό έτος 2013-14.
7. Στην Ίνβα Ελέζι, μαθήτρια της Γ’ τάξης του 1ου Επαγγελματικού Λυκείου Ρεθύμνου, η οποία παρέδωσε σημαντικό χρηματικό ποσό που βρήκε στη Διεύθυνση του Σχολείου κατά το σχολικό έτος 2013-14.
8. Στον Βασίλειο Χατζηορφανό μαθητή της Β’ τάξης του 2ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου, ο οποίος παρέδωσε σημαντικό χρηματικό ποσό που βρήκε στη δικαιούχο κατά το σχολικό έτος 2013-14.
9. Στην Ελευθερία Ασουμανάκη μαθήτρια της Β’ τάξης του 2ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου, η οποία παρέδωσε σημαντικό χρηματικό ποσό που βρήκε στη δικαιούχο κατά το σχολικό έτος 2013-14.
10. Στον Νεκτάριο Οικονομάκη μαθητή της Β’ τάξης του 3ου Γυμνασίου Ρεθύμνου, ο οποίος παρέδωσε σημαντικό χρηματικό ποσό που βρήκε στον δικαιούχο κατά το σχολικό έτος 2013-14.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί που διακρίθηκαν
1. Στον Ανδρέα Δρανδάκη, μαθητή της Β’ τάξης του 2ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου, που κατέλαβε την 1η θέση στον διαγωνισμό Euroscola 2014 κατά το σχολικό έτος 2013-14.
2. Στον Ελευθέριο Γαγάνη μαθητή της Β’ τάξης του 1ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου, που κατέλαβε την 2η θέση στον Νομό Ρεθύμνου στον Διαγωνισμό Euroscola 2014 κατά το σχολικό έτος 2013-14.
3. Στην Ειρήνη Γιακουμάκη, μαθήτρια της Β’ τάξης του 2ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου, που κατέλαβε την 3η θέση στον Νομό Ρεθύμνου στον Διαγωνισμό Euroscola 2014 κατά το σχολικό έτος 2013-14.
4. Στην Χαρίκλεια Μακριδάκη, μαθήτρια της B’ τάξης του 3ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου, που εξελέγη Έφηβος Βουλευτής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Βουλής των Ελλήνων κατά το σχολικό έτος 2013-14.
5. Στον Καπλανισβίλι Τζάμπα, μαθητή της B’ τάξης του Γενικού Πανόρμου, που εξελέγη Έφηβος Βουλευτής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Βουλής των Ελλήνων κατά το σχολικό έτος 2013-14.
6. Στην Φλώρα Κυριακάκη, μαθήτρια της Γ’ τάξης του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου, που έλαβε διάκριση στον Διαγωνισμό Μαθηματικών «Ευκλείδης» κατά το σχολικό έτος 2013-14.
7. Στον Ιωάννη Χαλκιαδάκη, μαθητή της Α’ τάξης του 1ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου, που έλαβε διάκριση στον Διαγωνισμό Μαθηματικών «Θαλής» κατά το σχολικό έτος 2013-14.
8. Στην εκπαιδευτικό Ειρήνη Αντωνίου και στην ομάδα μαθητών της Β’ και Γ’ τάξης του Γυμνασίου Ατσιποπούλου, που κατέλαβε την 3η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό για τις Φυσικές Επιστήμες School- lab 2014 κατά το σχολικό έτος 2013-14.
9. Στον εκπαιδευτικό Ιωάννη Μαρκαντέ και στον Όμιλο ΦΥΣΕΠΟΛ του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Κρήτης, που διακρίθηκαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό School lab κατά το σχολικό έτος 2013-14.
10. Στην εκπαιδευτικό Μαρία Χριστοφοράκη και τους μαθητές της Β’ και Γ’ τάξης του 4ου Γυμνασίου Ρεθύμνου, που έλαβαν Έπαινο στον Παγκρήτιο Μαθητικό Διαγωνισμό Αφίσας για Γαλλόφωνους Μαθητές κατά το σχολικό έτος 2013-14.
11. Στην εκπαιδευτικό Μαρία Λαγουδάκη και στους μαθητές του Γ1 τμήματος του Γυμνασίου Περάματος που έλαβαν το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό «Ο Καραγκιόζης και τα Πολυμέσα… για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» κατά το σχολικό έτος 2013-14.
12. Στην εκπαιδευτικό Ιωάννα Παρπούλα και στην ομάδα μαθητών της Β’ τάξης του Πρότυπου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Πανεπιστημίου Κρήτης που προκρίθηκε στην τελική φάση του Διαγωνισμού Young Business Talents κατά το σχολικό έτος 2013-14.
13. Στους εκπαιδευτικούς Λένα Δαργέντα, Πόλυ Παπαδοπούλου και Θανάση Στράντζαλο και στους μαθητές του Ομίλου Γαλλοφωνίας του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Κρήτης, που έλαβαν το πρώτο Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας Grand Prix κατά το σχολικό έτος 2013-14.
14. Στους μαθητές της Β’ τάξης του Πρότυπου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Πανεπιστημίου Κρήτης Μανόλη Αγρυμάκη, Θωμά Μακρυγιάννη και Μυρτώ Σαλβαράκη, που συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Euso, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα κατά το σχολικό έτος 2013-14, εκπροσωπώντας τα Σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου, και στους εκπαιδευτικούς Παναγιώτη Σάμιο και Γεώργιο Πενθερουδάκη για την προετοιμασία των μαθητών.
15. Στη μαθήτρια του Πρότυπου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Πανεπιστημίου Κρήτης Κωνσταντίνα Τσουδερού, που διακρίθηκε στους δέκα πρώτους στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα κατά το σχολικό έτος 2013-14.
16. Στην εκπαιδευτικό Ειρήνη Βογιατζή και στους μαθητές της A’ και Β’ τάξης του Πρότυπου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Πανεπιστημίου Κρήτης Αικατερίνη Μεταξάκη, Ειρήνη Σαμαριτάκη, Τζωρτζίνα Σπυριδάκη, Εύα Τσιμπούκα, και Δημήτρη Χαλκιαδάκη, που έλαβαν διάκριση στον Διαγωνισμό Εκφραστικής Ανάγνωσης του Αμερικανικού Κολλεγίου Ανατόλια κατά το σχολικό έτος 2013-14.
17. Στην εκπαιδευτικό Μπεϊκάκη Κασσάνδρα και στους μαθητές της A’ και Β’ τάξης του Πρότυπου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Πανεπιστημίου Κρήτης Θωμά Μακρυγιάννη, Ηλία Σαρρή, Κωνσταντίνα Σπαντιδάκη και Δημήτρη Χαλκιαδάκη που διακρίθηκαν στον 3ο Πανελλαδικό Διαγωνισμό Φιλοσοφικού Δοκιμίου που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα κατά το σχολικό έτος 2013-14.
18. Στην εκπαιδευτικό Καλλιόπη Κωτσάκη, στους μαθητές του Πρότυπου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Πανεπιστημίου Κρήτης Στέφανο Γαλανάκη, Αγάπη Γεωργούλα και Αργυρώ Δραμιτινού, και στη μαθήτρια του 2ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου Αικατερίνη Δουλγεράκη, που έλαβαν το Β’ Βραβείο Αναγνωστικής Ομάδας στη θεματική κατηγορία Μυθιστόρημα στον Α’ Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλαναγνωσίας, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα κατά το σχολικό έτος 2013-14.
19. Στην εκπαιδευτικό Ιωάννα Σπυριδάκη και στις μαθήτριες του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Κρήτης Πετρούλα Κιμιωνή, Σονίλα Πέπα και Μαρία Ρουσάκη για τη διάκριση που πέτυχαν στον Παγκρήτιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής στα Χανιά κατά το σχολικό έτος 2013-14.
20. Στις εκπαιδευτικούς Παναγιωτάκη Ελένη και Ρενιέρη Ειρήνη και στις μαθήτριες του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Κρήτης Μαρία Βενιεράκη, Νεφέλη Στεφανάτου και Σοφία Στρατουδάκη για τη διάκριση που πέτυχαν στον Παγκρήτιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό στα Χανιά κατά το σχολικό έτος 2013-14.
21. Στην εκπαιδευτικό Άννα Πατεράκη και στις μαθήτριες της Β’ τάξης του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Κρήτης Νικολέτα Μακρυγιάννη και Στυλιανή Παπαδάκη για τη διάκριση που πέτυχαν στον Διαγωνισμό Ψηφιακής Μαθητικής Δημιουργίας κατά το σχολικό έτος 2013-14.
Ειδικοί έπαινοι εκπαιδευτικών
1. Στην Αντωνίου Ειρήνη, εκπαιδευτικό, για την επιλογή της πρωτοβουλίας της ως η καλύτερη Πρακτική σε εθνικό επίπεδο από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών (STENCIL) με θέμα «Τα ενδημικά φυτά της Κρήτης μέσα από τις Τέχνες και τα Γράμματα» τον Νοέμβριο του 2013.
2. Στην Αναστασία Ρηγάκη, καθηγήτρια Αγγλικών του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Κρήτης, για το Βραβείο Αριστείας, που έλαβε στον διαγωνισμό Virtual E- Class κατά το σχολικό έτος 2013-14.
3. Στην Στέλλα Σκανδαλάκη, καθηγήτρια Αγγλικών του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Κρήτης, για το Βραβείο Αριστείας, που έλαβε στον διαγωνισμό Virtual E- Class κατά το σχολικό έτος 2013-14.
Τίμησαν τη μνήμη του εκπαιδευτικού Αλέξανδρου Αλεξανδράκη
Οι εκπαιδευτικοί τίμησαν χθες και τη μνήμη του Αλέξανδρου Αλεξανδράκη -του εκπαιδευτικού που «έφυγε» πρόωρα από τη ζωή- για την ανιδιοτελή και σημαντική προσφορά του στο Κοινωνικό Φροντιστήρι της ΕΛΜΕΡ. Η πρόεδρος της ΕΛΜΕΡ Δέσποινα Νικολάου στην εισήγησή της αναφέρθηκε στο ρόλο του σύγχρονου εκπαιδευτικού απευθυνόμενη στους συναδέλφους της που συνταξιοδοτήθηκαν, μεταξύ άλλων τόνισε: «Σήμερα που χώρα μας δοκιμάζεται όσο ποτέ άλλοτε, που το ελληνικό σχολείο βάλλεται από παντού, τα δικά σας διδάγματα, οι θετικές κι αρνητικές εμπειρίες σας μπορούν να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για τους νέους εκπαιδευτικούς και όχι μόνο. Εσείς περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον μπορείτε να απαντήσετε στο κρίσιμο ερώτημα: ποιος είναι ο ρόλος του σύγχρονου εκπαιδευτικού. Το ξέρετε καλύτερα από όλους τους νεότερους» και πρόσθεσε: «Είναι απαραίτητο στην παρούσα συγκυρία το συνταξιοδοτικό κίνημα να αναγεννηθεί. Δεν πρέπει οι συνταξιούχοι να είναι απόντες από τα κοινά ή να αναπαράγουν και στα γεράματα τις ηγεσίες που οδήγησαν τον λαό στην εξαθλίωση. Σήμερα απαιτείται άλλη στάση κι άλλη σχέση μεταξύ των εν ενεργεία και των απόμαχων δημοσίων υπαλλήλων, εκπαιδευτικών, αλλά και όλων των εργαζομένων. Σήμερα απαιτείται να δεθούμε με τα δεσμά της αλληλεγγύης περισσότερο από ποτέ. Όπως είδαμε στόχος της ομιλίας ήταν να θέσει ερωτήματα και να παροτρύνει σε σκέψεις. Με αυτόν τον τρόπο πιστεύουμε ότι η ΕΛΜΕΡ τιμά τους συναδέλφους που συνταξιοδοτήθηκαν. Δείχνοντας πως υπάρχει σημείο συνάντησης, πως είναι απαραίτητο να συνεχίσουμε να δρούμε συλλογικά και οργανωμένα. Πάνω απ’ όλα να συνεχίσουμε να δίνουμε με την καθημερινή πρακτική και τον αγώνα μας την αισιοδοξία ότι σε όλους τους ανθρώπους αξίζει μια καλύτερη ζωή, μια ζωή με δικαιώματα, μια κοινωνία αξιών χωρίς κρίσεις, χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο».
Ειδική αναφορά έκανε η πρόεδρος της ΕΛΜΕΡ στον αείμνηστο Αλέξανδρο Αλεξανδράκη, τη μνήμη του οποίου τιμούν, τονίζοντας είπε: «Ο βασικός λόγος που έχουμε έρθει εδώ είναι να τιμήσουμε τον συνάδελφο Αλέξανδρο Αλεξανδράκη, που είχε προσφέρει πολλά στο Κοινωνικό Φροντιστήριο της ΕΛΜΕΡ και έφυγε πολύ άδικα από τη ζωή το 2013. Θέλουμε να τον τιμήσουμε, γιατί η προσφορά του ήταν μεγάλη και ελπίζουμε να μην ξεχαστεί. Γι’ αυτό και συνεχίσουμε στο όνομά του τα μαθήματα κοινωνικής αλληλεγγύης από φέτος».
Ο Σύνδεσμος Συνταξιούχων καλωσόρισε τα νέα μέλη του
Ο Μανόλης Τσιριντάνης, πρόεδρος του Συνδέσμου Συνταξιούχων Καθηγητών Ν. Ρεθύμνης στην διάρκεια της ομιλίας του απευθυνόμενος στους εκπαιδευτικούς που αποχωρούν ανέφερε: «Προσφέρατε τις υπηρεσίες σας στην εκπαίδευση με ευσυνειδησία, κάτω από δύσκολες συνθήκες πολλές φορές, έχοντας πάντα ως στόχο, εκτός από την μετάδοση γνώσεων, την καλλιέργεια του πνεύματος και της ψυχής των παιδιών. Έργο δύσκολο, κουραστικό, υπεύθυνο, που απαιτεί αγάπη και στοργή για το παιδί. Πρέπει να αισθάνεστε υπερήφανοι που επιτελέσατε το καθήκον σας. Τώρα η ζωή συνεχίζεται με άλλους ρυθμούς, χωρίς άγχος και μπορείτε να διοχετεύσετε τη δραστηριότητα και προσφορά σας στην οικογένεια σας πρώτα και εν συνεχεία σε άλλους τομείς του κοινωνικού συνόλου. Ο Σύνδεσμος των συνταξιούχων καθηγητών σας περιμένει με χαρά, αν θέλετε, να γίνετε μέλη του, να φέρετε νέες ιδέες, νέες προτάσεις και να εμπλουτίσετε τις δραστηριότητές του. Σας περιμένουμε κάθε Πέμπτη 10:00-12:00 στο γραφείο μας που είναι στην οδό Εθν. Αντιστάσεως 17 στο 2ο όροφο. Επίσης θα ήθελα να σας ενημερώσω, ότι όπως κάθε χρόνο, την ημέρα των Τριών Ιεραρχών (την ερχόμενη Παρασκευή), θα γίνει ο καθιερωμένος εκκλησιασμός στην Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρα Χριστού στον Κουμπέ. Το βράδυ της ίδιας ημέρας στις 20:30 στο κέντρο «Μύθος» θα κόψουμε την πρωτοχρονιάτικη πίτα του Συνδέσμου. Όποιος επιθυμεί μπορεί να έρθει και σίγουρα θα περάσουμε ευχάριστα».
«Αντλώντας από το παρελθόν… κοιτάζουμε το μέλλον»
«Αντλώντας από το παρελθόν…… κοιτάζουμε το μέλλον» ήταν το θέμα της εισήγησης της κ. Αριστέας Βαμβακά, καθηγήτρια γαλλικών, η οποία μεταξύ άλλων ανέφερε: «Μέσα στην πορεία του χρόνου υπάρχει εξέλιξη και ο εκπαιδευτικός που ξεκινάει την καριέρα του έχει να βιώσει πάρα πολλές καταστάσεις στο άνοιγμα των ετών που βρίσκονται μπροστά του. Εάν πάμε περίπου 30 χρόνια πίσω, στη δεκαετία του 80, η ζωή ήταν ασφαλώς διαφορετική από τη σημερινή, όπως και το σχολείο δεν ήταν το σχολείο του σήμερα. Χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι αρνητικό ή θετικό. Ο εκπαιδευτικός έχει να αντιμετωπίσει τους μαθητές μέσα και έξω από την τάξη, τους γονείς, τις οδηγίες και εντολές του Υπουργείου, να συνεργαστεί με τη Διεύθυνσή του, Σχολείο και το Σύλλογο Διδασκόντων και άλλα πολλά. Και σιγά σιγά η ζωή του -η μισή τουλάχιστον- χρωματίζεται, διαμορφώνεται, καθορίζεται, πλάθεται από λέξεις όπως σχολείο, εξετάσεις, γραπτά, διόρθωση γραπτών, γιορτές, απεργίες, καταλήψεις, βαθμολογίες, διαμαρτυρίες, εκδρομές, προγράμματα, εκλογές μαθητικές και μη, διάλειμμα, κουδούνι, απουσίες, αποβολές… Λέξεις που άλλοτε αγχώνουν και πληγώνουν και άλλοτε χαροποιούν… Άπειρες ιστορίες διαδραματίζονται, καλές ή κακές δεν έχει σημασία, που γίνονται μαγιά για την ταυτότητα του εκπαιδευτικού… Και καθώς τα χρόνια περνούν, και δυσκολευόμαστε σιγά σιγά σε φυσικό επίπεδο, η πείρα μας κάνει να νοιώθουμε πιο σίγουροι απέναντι σ’ αυτό που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Ο εκπαιδευτικός δίνει γνώση και συναίσθημα και ο μαθητής ανταποδίδει με συναίσθημα. Αυτή η αλληλεπίδραση εμπλουτίζει και τους δύο ασφαλώς. Σε ό,τι με αφορά, πήρα γνώση και συναίσθημα από τους μαθητές μου, αλλά και από τους διευθυντές και τους συναδέλφους μου. Από το χθες στο σήμερα λοιπόν, μ’ ένα βαλιτσάκι δούναι και λαβείν, γνώσεις, εμπειρίες, χαμόγελα και πίκρες, αλλά με αναγνώριση και ευγνωμοσύνη. Και το κρατάμε γερά αυτό το βαλιτσάκι με το οποίο περπατάμε ήδη στο αύριο. Ήταν ένα όμορφο μεγάλο ταξίδι ζωής που το αγκυροβόλημά του δεν είναι παρά το ξεκίνημα ενός άλλου, καινούριου ταξιδιού που σίγουρα φέρει τα σημάδια του προηγούμενου αλλά που θα ανοίγεται με μεγαλύτερη συνείδηση σε νέες περιπέτειες».
Η κ. Ευαγγελία Γεωργάκη, φιλόλογος στην ομιλία της με θέμα «Αποχαιρετισμός» τόνισε: «Το παρελθόν μα και η τωρινή κατάσταση που επικρατεί θα πρέπει να παραδειγματίζει μα και να μας προβληματίζει. Και έχοντας ως έναυσμα και ως αφετηρία, το πόσο οι στόχοι της εκπαίδευσης διαστρεβλώθηκαν, πόσο ορισμένοι από αυτούς παραποιήθηκαν μα και παραβλέφθηκαν και πόσο προκατειλημμένα αντιμετωπίστηκαν άλλο από αυτούς, θα πρέπει στο μέλλον να χαράξουμε μια διαφορετική πορεία όσον αφορά την παιδεία… Μια και είναι τόσο βαρυσήμαντη η σημασία της, δεν είναι ούτε κοινωνικά παραδεκτό, ούτε ηθικό να καταπατούνται μερικοί από τους στόχους, για να προωθούνται ιδιοτελή συμφέροντα και κάθε είδους πολιτικές επιδιώξεις. Και είναι επίσης απαράδεκτη η καταδυνάστευση και υποδούλωση της παιδείας, ενός τόσου ζωτικού και δυναμικού παράγοντα πνευματικής ανάκαμψης ενός λαού, χάρη προσωρινών ίσως συγκυριών χωρίς διαχρονική ισχύ και κύρος. Όμως, δυστυχώς, δεν είναι λίγες οι περιστάσεις που μια τέτοια ηθική και πνευματική κατάπτωση κρίνεται από πολλούς αναγκαία λόγω του ότι συντρέχουν ειδικές συνθήκες, που καθιστούν απαραίτητη αυτή τη προσέγγιση και αντιμετώπιση. Βέβαια, σ’ αυτές τις περιπτώσεις τυπικά μόνο λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα, γιατί στην πραγματικότητα παύει πια να προάγει τη γενική πνευματική στάθμη, παύει πια να αποτελεί μια ρέουσα κατάσταση πραγμάτων, όπου υπάρχει δυνατότητα συνεχούς εξέλιξης και δυναμικής διεκδίκησης καινοτομιών και μεταρρυθμίσεων, όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας του.
Τελικά, μετά από όλα αυτά καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το να θέτουμε μονόπλευρους στόχους στη παιδεία που εξυπηρετούν μόνο απαιτήσεις βιοποριστικές και υλικές, αποτελεί χίμαιρα και όχι σθεναρή αντιμετώπιση των αναγκών του ανθρώπου στο σύνολό τους, αφού ο άνθρωπος είναι ον δισυπόστατο και εκτός από τη ρωμαλέα ορμή του για την κατάκτηση της ζωής όπως σήμερα νοείται, τον διακρίνει και μια εξίσου, αν όχι μεγαλύτερη, ορμή για την πλήρωση του εσωτερικού του με το να συλλαμβάνει υψηλά νοήματα ηθικής και με το να διοχετεύει δημιουργικά τα συναισθήματά του, τα ανώτερα βέβαια στο έμψυχο περιβάλλον που τον περιτριγυρίζει. Έτσι, χάρη σε μια ανώτερη και πλήρη παιδεία συνειδητοποιεί τον βαθύτερο προορισμό του, αφού καταξιώνεται ως ηθική και κοινωνική προσωπικότητα» και κατέληξε λέγοντας πως: «Στις μέρες μας, στο σύγχρονο σχολείο των νέων τεχνολογιών, νέα πρόκληση για τον εκπαιδευτικό στην Ελλάδα, αποτελεί η «Ψηφιακή Τάξη», μια καινοτόμος πρωτοβουλία ενσωμάτωσης των Η/Υ και του εκπαιδευτικού λογισμικού στη διδασκαλία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ειδικότερα των τριών τάξεων του Γυμνασίου.
Έτσι, κρίνεται αναγκαία η διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με στόχο την αύξηση της γνώσης, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων τους, ώστε να μπορούν με όραμα, δημιουργικά και αποτελεσματικά να επιτελέσουν το σημαντικό έργο τους, στο σύγχρονο σχολείο του 21ου αιώνα, για να μπορέσουν, όλοι μαζί, να κτίσουν και να δημιουργήσουν το μέλλον του κόσμου».
Ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Απόστολος Κλινάκης, συνεχάρη τους διοργανωτές και σε σχετικές δηλώσεις του μεταξύ άλλων ανέφερε: «Στην εκδήλωση αυτή παρουσιάστηκαν πολλά και σημαντικά πράγματα που έγιναν στα σχολεία του Ρεθύμνου υπό την στήριξη και συμπαράσταση των εκπαιδευτικών. Συγχαίρω την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του Νομού και τον προϊστάμενο, την ΕΛΜΕΡ και τον Σύλλογο Συνταξιούχων, την Περιφέρεια και τον Δήμο που στηρίζουν τέτοιες εκδηλώσεις».