«Ζήτησα να σμιλέψω ψυχές ικανές να ορίσουν τη μοίρα τους». Η ευθύνη όπως όρισε ο Καζαντζάκης είναι η «αγέλαστη, αδάκρυστη κι αμείλικτη θεά..», ο μόνος σίγουρος δρόμος για την πρόοδο και η αποδοτικότερη «επένδυση».
Στην εποχή μας, υπερτροφικά τέρατα εκμεταλλεύονται την έλλειψη παιδείας και με σύγχρονα οικονομοτεχνικά «τερτίπια» παραπλάνησης έχουν εγκλωβίσει την κοινωνία σε μια αδιέξοδη συνεχή αβεβαιότητα.
Η επιρροή «τραπεζικού λόμπι» στο ευρωκοινοβούλιο είναι πανίσχυρη με 7 «λομπίστες» σε κάθε ευρωβουλευτή (!) και «μπλοκάρουν» κάθε προτεινόμενη οδηγία της Ε.Ε. για διαφάνεια του τραπεζικού συστήματος.
Λόγω υπέρτερου αιτήματος για προστασία της κοινωνίας «πέρασε» η οδηγία 2004/39 «miFid» που ενσωματώθηκε με το Ν. 3606/07 σχετικά με τη ρύθμιση αγοράς χρηματοπιστωτικών προϊόντων (με εισήγηση της ομάδας έργου του κ. Lamfalussy) κι αναθεωρήθηκε με την οδηγία 2014/65 «mifid ll», (ίσως ψηφιστεί από τη χώρα μας το 2017) και προβλέπει αυστηρότερες προϋποθέσεις αδειοδότησης επενδυτικών επιχειρήσεων (Τίτλος ll κεφ.1 αρθ.5,6,78) με ενίσχυση προστασίας ιδιωτών επενδυτών(αρθ.24,αρθ.25 παρ.6).
Η «σκιώδης τραπεζική» είναι η πηγή στο ξέπλυμα μαύρου χρήματος με την τράπεζα μαφίας να διαθέτει εκτιμώμενο απόθεμα άνω 200 δισ. ευρώ που τροφοδοτεί παράνομες δράσεις μέσω νόμιμων θυγατρικών εταιρειών τραπεζών.
Είχα μια οδυνηρή προσωπική εμπειρία απέναντι στη μεγαλύτερη επενδυτική εταιρεία της Ελλάδας που με αθέμιτες δράσεις, ενδεχόμενες ύποπτες συνεργασίες με πειρατικά κεφάλαια καταστρέφουν την υγιή οικονομία.
Με επίπονη, μακρόχρονη θεσμική δράση και αμερόληπτη, αδιάβλητη δικαστική κρίση, εκδόθηκε απόφαση του «ηρωικού» Πολυμελούς Πρωτοδικείου Ρεθύμνου, η οποία αποτρέπει στο μέλλον τέτοιου είδους εγκληματικές πρακτικές (η νίκη αυτή είναι αφιερωμένη στο τμήμα νομικής του Α.Π.Θ. και σε όλο τον νομικό κόσμο).
Υπάρχει και μια άλλου είδους τακτική όμως που δεν προσδιορίζεται και δεν «δικάζεται» καθώς αφορά «υψηλά συμβαλλόμενα μέρη» με άλλου είδους ανταλλάγματα..
Το Λουξεμβούργο διαχειρίζεται άνω του 1 τρισ. ευρώ όπου σε κάθε κάτοικο του αντιστοιχούν 2 δισ. ευρώ εκ των οποίων το 0,0005% πηγαίνει στην «τσέπη του» κι εξασφαλίζει το υψηλότερο κατά κεφαλή εισόδημα στον κόσμο (περίπου 100.000 ευρώ μέσο εισόδημα).
Με μια «έξυπνη» πολιτική που συνιστά ανέξοδη κρατική χρηματοδότηση απαλλάσσει μεγάλα επενδυτικά κεφάλαια από τη φορολόγηση ενώ παράλληλα τους χορηγεί βεβαίωση ότι.. τους φορολογεί!
Έτσι φορολογούνται «εικονικά» στο Λουξεμβούργο και ταυτόχρονα απαλλάσσονται από φορολογική υποχρέωση σε άλλα κράτη μέλη λόγω απαγόρευσης διπλής φορολόγησης κι επιστρέφουν την «ευγνωμοσύνη» τους στο Λουξεμβούργο με πολλές υψηλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας.
Ο δίκαιος ελεύθερος ανταγωνισμός είναι κατά τη γνώμη μου το «σύγχρονο θεμελιώδες δημοκρατικό διακύβευμα» όπου στην ελληνική έννομη τάξη ρυθμίζεται με τον Ν. 3959/11 (αρθ. 36 σχετικά με τις καταγγελλίες, αρθ. 52 σύσταση υπηρεσίας εποπτείας αγοράς με στόχο τον έλεγχο τιμών) και σε προσωπική συνομιλία με τον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού κ. Κυριτσάκη (τέως αντιπρόεδρο Αρείου Πάγου) μου έγινε σαφή η τεράστια δυσκολία στο έργο της σωστής εφαρμογής του.
Είναι κεφαλαιώδης σημασία η ανάγκη αυστηρής αδειοδότησης και κανονιστικών πλαισίων, ώστε να εξαλειφτεί η εισροή «πειρατικών» κεφαλαίων, τα οποία ίσως έχουν αγοράσει το ελληνικό τραπεζικό σύστημα με την τελευταία ανακεφαλαιοποίηση.
Με 5 δισ. ευρώ αγόρασαν χαρτοφυλάκιο πάνω από 70% συνόλου μετοχών που τον Ιούνιο 2014 άξιζε 33 δισ. ευρώ και τους χαρίστηκε το μεγαλύτερο ποσοστό του 56% περίπου που κατείχε το ελληνικό δημόσιο και τα 25 δισ. ευρώ των ελλήνων φορολογουμένων περιορίζοντας τη συμμετοχή μόλις στο 17% (πηγή: επίσημη ιστοσελίδα Ε.Ρ.Τ:./www.ert.gr)
Η επιλογή της κυβέρνησης μας ήταν να μην συμμετέχει το δημόσιο στο μετοχικό κεφάλαιο και να βάλουν το απαιτούμενο ποσό οι ιδιώτες ώστε να ενταχθούν οι τέσσερις ελληνικές τράπεζες στις 124 της Ευρώπης προκειμένου να μην υποστούν ολοκληρωτική ζημιά οι καταθέτες (σύμφωνα με την οδηγία 2014/59 « B.R.R.D.» εξυγίανσης τραπεζών ).
Το ελληνικό χρέος αποτελεί μέσο υποτέλειας (την ώρα που γράφεται το κείμενο ανέρχεται στο ιλιγγιώδες ποσό των 327.383.450 χιλ. και κάθε δέκα δευτερόλεπτα αυξάνει 1.000 ευρώ) αλλά είναι δεδομένο καθώς η άποψη ότι είναι παράνομο κι απεχθές δεν λέει πως θα χρηματοδοτείται η ελληνική οικονομία για να λειτουργεί η ζωή.
Η κ.Κωνσταντοπούλου προσπάθησε “φιλότιμα” με την επιτροπή αλήθειας για το χρέος αλλα εσφαλμένα εστίασε στην Ε.Ε. ,Δ.Ν.Τ. που εξυπηρέτησαν τα τραπεζικά συμφέροντα και “χάθηκε χωρίς πυξίδα στον ωκεανό”.
Οφειλε να ζητήσει απο τις εποπτικές υπηρεσίες κεντρικών τραπεζών την έρευνα των αποθεματικών εγγυοδοσίας προκειμένου να διαπιστωθεί αν το ελληνικό χρέος ήταν προιόν “μόχλευσης χρημάτων” χωρίς νόμιμη διαδικασία.
Ο χαρακτηρισμός του ελληνικού χρέους ως “επαχθές” είναι αόριστος γιατί το βάρος απόδειξης είναι στον δανειολήπτη που πρέπει να προσβάλει το κύρος της ίδιας της δανειακής σύμβασης και ενώ η έμφαση σε προσυμβατική παρανομία έχει στέρεα βάση και δημιουργεί “δέσμια αρμοδιότητα” ανοίγοντας τη νομική οδό στη διεθνή δικαιοδοσία .
Τ ο χρήμα είναι αδύνατο να το περιφρονήσουμε γιατί είναι ενα “έγγραφο τεκμήριο ” που καταγράφει και αιτιολογεί τις κοινωνικές ανάγκες ανταλλαγής αγαθών κι η αξία του εξαρτάται απο την αποδοχή του στην αγορά .
Τι καθορίζει την αξία του;Η εμπιστοσύνη στην πολιτική κατάσταση που επικρατεί στο χώρο εκτύπωσης του νομίσματος κι η βεβαιότητα μελλοντικής μακροχρόνιας χρήσης του .
Η Αγγλία εκτελεί το 30% του συνόλου των παγκόσμιων χρηματιστιριακών συναλλαγών καθώς με ευελιξία παρέχει πολλά κίνητρα στους επενδυτές ( η λίρα είναι ένα απο τα πέντε διεθνή αποθεματικά νομίσματα με περίπου 10% ποσοστό επι του συνόλου) με περίεργες πολλαπλασιαστικές δυνατότητες ” μηχανικής χρήματος” η οποία εν πολλοίς ευθύνεται για την παγκόσμια κρίση(όπως έχουμε τα τουριστικά γραφεία εδώ εκεί έχουν τα γραφεία διαχείρισης κεφαλαίων)
Για αυτό πεισματικά αρνείται την προσχώρηση στην ευρωζώνη προκειμένου να μην χάσει τα προνόμια της απο τον περιορισμό της αποκλειστικής φορολόγησης και την εκχώρηση των αποθεματικών της .
Η Κίνα είναι ο τροφοδότης της διαστρέβλωσης στην διεθνή οικονομία κι η πτώση της έχει ευρύτερες συνέπειες που επιτάσει την αναγκαιότητα μιας συμφωνίας με υψηλό νομικό κύρος ανάλογη της οικουμενικής διακήρηξης δικαιωμάτων ανθρώπου.(αυτές τις ημέρες συνεδριάζει το “world economic forum” στο ελβετικό θέρετρο Νταβός).
Τ ο μύνυμά του Ρούσβελτ ,στο Κογκρέσο για την ίδρυση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, και την ψήφιση της πράξης κοινωνικής ασφάλειας(S.S.A. 1935)και πράξης δίκαιων προτύπων εργασίας(F.S.L.A. 1938) στη δευτερη σειρά μέτρων ήταν :
«οι ελπίδες μας για έναν ασφαλή και γόνιμο κόσμο, ένα κόσμο στον οποίο οι απλοί άνθρωποι σε όλες τις χώρες θα δουλεύουν σε ό,τι μπορούν να κάνουν καλά, θα ανταλλάσσουν τα προϊόντα τους εν ειρήνη και θα επιδιώκουν το διαφορετικό πεπρωμένο τους σε περιβάλλον ασφάλειας και ειρήνης».
Θα μπορούσε να αποτελέσει πρόσφορο υπόδειγμα με αδιαπραγμάτευτο όρο να υπάρχουν ίσες ευκαιρίες ,δίκαιοι κανόνες , αδιάβλητες ρυθμιστικές αρχές ώστε να κερδίζουν πάντα οι καλύτεροι και το κοινωνικό σύνολο.
” Ενα και δύο τη μοίρα μας ,δεν θα την πεί κανένας.Ενα και δύο τη μοίρα του ήλιου θα την πούμε εμείς!”.