«Η εκπαίδευση και η μόρφωση είναι το πιο ισχυρό όπλο
που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να αλλάξουμε τον κόσμο» – Νέλσον Μαντέλα
Για την Ευρώπη που ονειρεύονται μίλησαν οι μαθητές των Πειραματικών σχολείων Πανεπιστημίου Κρήτης στην παρουσίαση των εκπαιδευτικών Ευρωπαϊκών προγραμμάτων την Τρίτη 4 Απριλίου 2017 στο Σπίτι του Πολιτισμού. Επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη βασική συνιστώσα των προγραμμάτων αυτών, που είναι η συμβολή στη δημιουργία ενός πλαισίου για την εποικοδομητική αξιοποίηση των αποτελεσμάτων, τα Πειραματικά σχολεία, το Πειραματικό Γυμνάσιο και το Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Κρήτης, παρουσίασαν από κοινού τα προγράμματα που υλοποίησαν μέσα από τη δράση Κey Action 2 των εκπαιδευτικών προγραμμάτων «Erasmus +», τα οποία τελούν υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η προαγωγή της διαπολιτισμικής ικανότητας, η ενίσχυση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας, η δημιουργία ευέλικτων οδών μάθησης, το άνοιγμα προς τη μη τυπική και την άτυπη μάθηση, καθώς και η ανταλλαγή επιτυχημένων πρακτικών, που προκύπτουν από τον εμπλουτισμό μαθησιακών περιβαλλόντων, ήταν τα βασικά οφέλη που αναδείχθηκαν μέσα από την παρουσίαση των προγραμμάτων: Let’s learn differently και KITE-Keep in Touch Europe που υλοποιούνται από το Πειραματικό Γυμνάσιο και «Healthy? Wealthy. Top tips» που υλοποιείται από το Πειραματικό Λύκειο.
Μαθητές από εννέα (9) σχολικές μονάδες του Νομού Ρεθύμνου με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς τους ενημερώθηκαν από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς για τις Στρατηγικές Συμπράξεις στο πρόγραμμα Erasmus+ και τη συμβολή τους στην αλληλεπίδραση δεξιοτήτων και εμπειριών (Aναστασία Δεικτάκη, εκπαιδευτικός του Πειραματικού Λυκείου Ρεθύμνου) και το περιεχόμενο των προγραμμάτων (Φωτεινή Γιαννακουδάκη και Αναστασία Ρηγάκη εκπαιδευτικοί του Πειραματικού Γυμνασίου) αλλά και τους μαθητές που κατέθεσαν τις γνωστικές και βιωματικές εμπειρίες τους από την υλοποίηση των προγραμμάτων (Εύη Ουρανού, Σουζάνα Σωπασουδάκη, Μαίρη Τσιμπούκα, Γεωργία Ανδρουλάκη, Κωστής Μελισσουργός, Νικολέτα Μακρυγιάννη, Νίκος Κοζλόσκι, Γεωργία Λουκάκη, Θεοφίλη Ταμπακουλιά και Χρύσα Παλιεράκη).
Η καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων και της επιχειρηματικότητας μέσα από τη συνεργασία των σχολικών μονάδων SOSE Trnava-Slovakia, Berufskolleg Königstraße Gelsekirchen – Germany, NMS Trofaiach-Austria, BHK Eisenerz-Austria, Liceo Statale «G. Marconi»- Pescara-Italy, Πειραματικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου Πανεπιστημίου Κρήτης, Lycée Louis Payen-Reunion-France ήταν ο βασικός στόχος του προγράμματος KITE-Keep In Touch Europe.
Τη σημασία της μη τυπικής εκπαίδευσης και την πεποίθηση ότι μπορούμε να μάθουμε με διαφορετικό τρόπο, χρησιμοποιώντας εργαλεία και μεθόδους μη τυπικής μάθησης (δραματοποίηση, παιχνίδια, debates, καταιγισμό ιδεών, βιωματικές δράσεις) προσαρμοσμένα σ’ ένα τυπικό μαθησιακό περιβάλλον επιβεβαιώνουν τα αποτελέσματα του προγράμματος Let’s learn differently που υλοποιήθηκε από τους εταίρους: Matei Basarab Scoala από το Piteşti, Ρουμανία, Πειραματικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου Πανεπιστημίου Κρήτης, Las Ninas Del Tul, ΜΚΟ από την Γρανάδα, Ισπανία, Haci Malik Mehmet Bileydi Anadolu Lisesi, σχολείο από την Αττάλεια, Τουρκία και Imago Mundi, ΜΚΟ, από την κομητεία του Argeş, Ρουμανία.
Με στόχο τη σχέση της Διατροφής με την Υγεία, την ποιότητα ζωής, τον πολιτισμό και την επιχειρηματικότητα, το Πειραματικό Λύκειο στο πρόγραμμα «Healthy? Wealthy. Top tips» συνεργάστηκε με τα σχολεία: Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawla II από την Pabianice της Πολωνίας, Istituto Tecnico Economico Statale «Antonio Maria Jaci» από την Messina της Σικελίας, Cukurova Elektrik Anadolu Lisesi, από το Kahramanmaraşτης Τουρκίας, Escola Secundária Domingos Rebelo από την Ponta Delgada (Açores) της Πορτογαλίας, I.E.S El Chapatal από την Santa Cruz de Tenerife (Canarias) της Ισπανίας και Lørenskog videregående skole από το, Nordbyhagen της Νορβηγίας. Προκειμένου να επηρεάσουν τις διατροφικές τους συνήθειες και να κάνουν μια πιο υγιή ζωή και σύμφωνη με τις αρχές της αειφορίας οι μαθητές δημιούργησαν μέσα από διεθνικές δραστηριότητες μάθησης εκπαιδευτικό υλικό προσβάσιμο σε όλους.
Η καλύτερη απόδειξη για την επίτευξη των στόχων των προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν ήταν το θεατρικό δρώμενο με το οποίο οι μαθητές αισθητοποίησαν τις εμπειρίες τους αλλά και το διαδραστικό κουίζ γνώσεων (kahoot) με το οποίο κινητοποίησαν τους ακροατές μαθητές …ελέγχοντας την προσοχή τους κατά τη διάρκεια της παρουσίασης.
Τα Πειραματικά σχολεία αισθάνονται την ανάγκη να ευχαριστήσουν την ΚΕΔΗΡ και τον Δήμο για την παραχώρηση της αίθουσας «Σπίτι του πολιτισμού» και όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχή υλοποίηση της εκδήλωσης.
Από το Πειραματικό Γυμνάσιο και το Πειραματικό Λύκειο