Την Τρίτη 20 Ιουνίου 2017 πραγματοποιήθηκαν σε όλα τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων για την αποτίμηση των υποψήφιων διευθυντών. Η πλειοψηφία των διδασκόντων του Γυμνασίου Περάματος Μυλοποτάμου αποφάσισαν να συμμετέχουν στην αποχή που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ σχετικά με τις συνεδριάσεις αυτές. Επειδή η απόφασή τους αυτή δεν αφορούσε τον υποψήφιο κ. Φωτάκη για τη θέση του διευθυντή σχολική μονάδος, τον οποίο όπως επισημαίνουν, εκτιμούν ιδιαιτέρως για το διοικητικό και το εκπαιδευτικό του έργο αισθάνονται την ανάγκη να εκφράσουν δημόσια την άποψή τους με την παρακάτω επιστολή που απευθύνεται προς το ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου:
«Μετά λύπης μας διαπιστώσαμε πως στον νομό Ρεθύμνου οι υπόλοιποι σύλλογοι προχώρησαν στη διαδικασία – αποτίμηση μην λαμβάνοντας υπόψη την κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα που σαρώνει τη χώρα από το 2010. Για τον λόγο αυτό νιώθουμε τη βαθύτατη ανάγκη να στηρίξουμε τον κ. Φωτάκη, αναλύοντας κατά το δοκούν το έργο του τα δύο χρόνια που υπηρετεί από τη θέση διευθυντής στο γυμνάσιο Περάματος.
Από την πρώτη στιγμή τονίζουμε πως η δημοκρατικότητα είναι το κύριο στοιχείο του κ. Φωτάκη, ο οποίος μέσα από συνεχής συζητήσεις με γονείς, παιδιά, συναδέλφους, δημοτικές και κρατικές αρχές, φορείς, τοπικούς συλλόγους και παράγοντες της περιοχής προωθεί και ενισχύει το γυμνάσιο. Ο χρόνος που αναλώνει ξεπερνά τα δεδομένα και αναδεικνύει την προσωπικότητά του σε αξιοθαύμαστη στον εκπαιδευτικό χώρο.
Ως προς τον σχολικό χώρο σημειώνουμε πως προχώρησε άμεσα σε αποτίμηση του συνολικού χώρου και εξέτασε πρωτίστως την ασφάλεια του κτιρίου, ελέγχοντας και διαπιστώνοντας τα προβλήματά του, προχώρησε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, όχι μόνο ενημερώνοντας τις δημοτικές αρχές, αλλά και τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Παράλληλα μερίμνησε για τη συντήρηση και την αντικατάσταση ζημιών και επικίνδυνων σημείων. Σημειώνουμε ενδεικτικά την ίδρυση της σχολικής βιβλιοθήκης του Γυμνασίου, την αποκατάσταση των κουφωμάτων, την ενίσχυση χώρων υγιεινής.
Ως προς τη σχέση του με τους μαθητές επένδυσε στην επικοινωνία με τους γονείς και τους φορείς για την ενίσχυση των παιδιών και μάλιστα μερίμνησε για καταστάσεις που έχρηζαν ιδιαίτερης φροντίδας και επιμέλειας. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη διακριτική παρουσία κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων, την οργάνωση προγραμμάτων με το Κέντρο Πρόληψης και το Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής και την αντίστοιχη υπηρεσία της ΔΙΔΕ Ρεθύμνου. Σε επικοινωνία ερχόταν συχνά με σχολικούς συμβούλους όλων των ειδικοτήτων προκειμένου να ενημερωθεί και να συνδράμει στην ψυχική ανθεκτικότητα των μαθητών. Προχωρούσε παράλληλα σε συνομιλίες με γονείς και μαθητές αναλώνοντας χρόνο πέραν του προβλεπομένου, προκειμένου να ενισχύσει τη σχολική μονάδα.
Να σημειώσουμε ως προς τη διδακτική του επάρκεια εν αντιθέσει με τον κανόνα όπου οι περισσότεροι διευθυντές δεν επενδύουν στο μάθημά τους τον αντίστοιχο χρόνο, ο κ. Φωτάκης επένδυσε και στη διδακτική μεθοδολογία. Οι κατασκευές και οι παρουσιάσεις από τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις που ακολουθεί, αποδεικνύουν πως δεν αμέλησε τα διδακτικά του καθήκοντα λόγω του φόρτου εργασιών από τις διευθυντικές του υποχρεώσεις. Παράλληλα επένδυσε σε προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων που είτε συμμετείχε ο ίδιος, είτε ενισχύοντας προγράμματα συναδέλφων παλιά και καινούρια. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη συμμετοχή του σε πρόγραμμα ενίσχυσης θεατρικής παιδείας, αλλά και την ενίσχυση προγραμμάτων που αφορούν την ίδρυση της σχολικής βιβλιοθήκης και την ανανέωση του σχολικού κήπου.
Ως προς τη σχέση του με τους καθηγητές από την πρώτη κιόλας στιγμή δεν δίστασε να επενδύσει χρόνο σε διεξοδικές συζητήσεις μαζί τους, τόσο κατ’ ιδίαν όσο και σε συλλόγους προκειμένου μέσω συζήτησης και διαλόγου να επιλυθούν οι δύσκολες καταστάσεις. Το γραφείο του υπήρξε και θα υπάρχει χώρος ανοιχτός για τους συναδέλφους, προκειμένου να συζητηθούν και να επιλυθούν δύσκολα προβλήματα που χρήζουν εμπειρία χρόνων, όπως αυτή που διαθέτει ο κ. Φωτάκης. Η δημοκρατική του συμπεριφορά και το κλίμα που δημιουργεί εμπνέουν και αποτελούν υπόδειγμα για νεότερους και παλαιότερος.
Εν κατακλείδι θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε εκ νέου πως ο κ. Φωτάκης αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για το ρόλο του διευθυντή. Θα ήταν τιμή μας να συνεχίσει να βρίσκεται στη θέση του διευθυντή του γυμνασίου Περάματος, αλλά και σε όποια άλλη διευθυντική θέση και αν επιλέξει ο ίδιος, εγγυώμαστε πως με το έργο του θα αποτελέσει καταλυτικό παράγοντα αλλαγής του συνολικού σχολικού κλίματος.
Είμαστε σίγουροι πως το εμπειρότατο διευρυμένο ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου θα εφαρμόσει τη νομολογία και όχι το γράμμα του νόμου και θα λάβει υπόψη την αυθόρμητη αποτίμηση του Συλλόγου Καθηγητών του Γυμνασίου Περάματος, μια αποτίμηση που δεν προκύπτει ούτε από μνημονιακές πολιτικές, ούτε εκ των άνω κλειστές ερωτήσεις που υποβαθμίζουν τον ρόλο και την επιστημονική συγκρότηση του. Σε μια αποτίμηση που συμμετέχει το σύνολο του προσωπικού με το οποίο συνεργάστηκε ο κ. Φωτάκης μόνιμοι και αναπληρωτές, γενικής και ειδικής αγωγής. Στη χώρα που γέννησε τη δημοκρατία ας προσπαθήσουμε να εκδημοκρατίσουμε ο καθένας από την πλευρά του τον θεσμό αυτό, στον οποίο μας δόθηκε η δυνατότητα να υπηρετήσουμε».
Οι καθηγητές του Γυμνασίου Περάματος (αναπληρωτές και μόνιμοι)