Όταν γνωρίσαμε την υπουργό Παιδείας τις πρώτες μέρες της νέας διακυβέρνησης ακούστηκαν και γράφτηκαν διάφορα σε σχέση με το αν έχει επαφή η κα Κεραμέως με την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, ένας άνθρωπος που ακολούθησε έναν δρόμο εντελώς έξω και μακριά από αυτήν, στρωμένο ως συνήθως από το γερό γονεϊκό πορτοφόλι, αν κρίνουμε από την πορεία. Έτσι άλλωστε χτίζονται και τα «βιογραφικά» της αστικής τάξης και εξασφαλίζεται το «άλλοθι» για ότι ακολουθήσει για εκείνην και τις κατώτερες βεβαίως τάξεις.
Όταν από τηλεοράσεως ακούσαμε την νεο-διορισθείσα υπουργό να «εκμυστηρεύεται» σ’ ένα κρεσέντο κομματικού … γλειψίματος ότι το παιδί της (!!!) η δεύτερη λέξη που είπε καθώς σχημάτιζε τις πρώτες λεξούλες ήταν … «Κυριάκος», πολλοί από εμάς σιγοψιθυρίσαμε ότι το εν λόγω Υπουργείο θα υποστεί άλλο ένα … σοκ από τον πρόσκαιρο προϊστάμενό του, καθώς αν υπουργός και μάλιστα Νομικός εκστομίζει τέτοια φληναφήματα προοιωνιζόταν δυσάρεστες εξελίξεις στην δύσμοιρη εκπαίδευσή μας.
Πριν έναν περίπου χρόνο όπου η υπουργός Παιδείας επέβαλε ηλεκτρονική ψηφοφορία παρά τις σφοδρές αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, και η συμμετοχή σ’ αυτές δεν ξεπέρασε στις μεγάλες περιφέρειες το …3% και σε άλλες το 6-7% δεν φάνηκε να πτοείται καθόλου! Λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας για τις εκλογές των αιρετών λοιπόν, το Υπουργείο Παιδείας ονόμασε «τομή» την τεράστια αποχή στις ηλεκτρονικές εκλογές!
Λίγες εβδομάδες πριν εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς έστησε παράσταση με παραταγμένα … παγουρίνο και δημοσίως ευχαριστούσε τους χορηγούς επιχειρηματίες που μέσω της μεγάλης αυτής «προσφοράς» και της άλλης μεγάλης «παραγγελιάς» των «μασκών» σε μέγεθος ξεσκονόπανου σε εταιρεία … αλουμινίου θα αντιμετώπιζε την απειλή του … κορωνοϊού στην χώρα!
Πριν δύο μήνες μετά το μεγάλο «πετσόκομμα» των υποψηφίων και την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων η κυρία υπουργός περίπου ενθουσιασμένη δήλωνε: «Η μεταρρύθμιση αυτή προσφέρει οφέλη και βγαίνουν όλοι κερδισμένοι. Βγαίνουν κερδισμένα τα ίδια τα παιδιά και οι γονείς τους. Γιατί δεν εγκλωβίζονται στα πανεπιστήμια και οι σπουδές τους έχουν αντίκρισμα. Δεν έχουμε πλέον τα φαινόμενα να εισάγεται κανείς με 1,2,3». Μοναδική πραγματικά στο «τσουβάλιασμα» και την απόλυτη ισοπέδωση των πάντων η εν λόγω κυρία.
Επαναλαμβανόμενες αγωγές για να κηρύσσεται κάθε απεργία των εκπαιδευτικών… «παράνομη» σε μια επίδειξη δικομανίας και εκμετάλλευσης της «ετοιμότητας» κάθε δικαστηρίου να τηρηθεί η… νομιμότητα, όπως εκείνη εκφράζεται από την πολιτική ηγεσία.
Επιμονή στην αξιολόγηση ως μέσο «αναβάθμισης» της εκπαίδευσης στην χώρα την ίδια ώρα που οι επενδύσεις σ’ αυτήν είναι ολοένα και λιγότερες και οι προτροπές είναι να βρίσκουν οι εκπαιδευτικές μονάδες χρηματοδότηση από άλλους πόρους πέραν των κρατικών.
Δεν γνωρίζω ποιο είναι το πολιτικό «μέλλον» της κυρίας Κεραμέως και ομολογώ ότι δεν ανησυχώ καθόλου γι’ αυτό, όποιο κι αν είναι.
Για την καημένη της εκπαίδευση όμως έχω σοβαρές ανησυχίες…