Μετά την επιτυχημένη παράσταση «Η Παρέλαση», που εντυπωσίασε κοινό και κριτικούς και περιόδευσε σε Αθήνα, Πάτρα, Δωδεκάνησα, Ρέθυμνο και Ηράκλειο, οι This Famous Tiny Circus καταδύονται στον γλαφυρό και ανατρεπτικό κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου, ζωντανεύοντας επί σκηνής δύο ήρωες από τη συλλογή διηγημάτων της «Το μάτι του ψαριού», τον Καραφλομπέκατσο (τον οποίο θα υποδεχθούμε το καλοκαίρι, σε ξεχωριστή παράσταση με τον Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη στον ομώνυμο ρόλο) και την Σπυριδούλα, η οποία ταξιδεύει στο Ρέθυμνο και θα παρουσιαστεί στον χώρο του The Garage (Δημοκρατίας 36) στις 25 και 26 Απριλίου.
Την σκηνοθεσία υπογράφει ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος, ενώ ερμηνεύει η Ελένη Στεργίου.
Λίγα λόγια για το έργο
Μέσα από την κυνική και ωμά ρεαλιστική ματιά της «Σπυριδούλας» (της γυναικείας φιγούρας στην οποία μετουσιώθηκε το σαν -σύρμα κατσαρόλας- τραχύ συναίσθημα ζήλιας που έπνιξε τον 27χρονο Γιώργο όταν είδε την αγάπη του, τον κύριο Άρη, στην αγκαλιά μιας κοντής), θα γίνουμε συνδαιτυμόνες του παραδοσιακού Πρωτοχρονιάτικου σουαρέ στο πατρικό του Γιώργου σπίτι. Οικοδεσπότης ο παλαιών αρχών -στρατιωτικός στο επάγγελμα- πατέρας του και επιστήθιος φίλος του προαναφερθέντος κυρίου Άρη. Το προσκλητήριο γάμου που ο τελευταίος έστειλε στην οικογένεια θα γίνει η αφορμή κρυμμένα μυστικά να έρθουν στο φως και ο Γιώργος να αναζητήσει επιτέλους τον τρόπο να πετάξει από πάνω του την απόρριψη, κοινωνική κι ερωτική, εγκαταλείποντας ένα σώμα το οποίο δεν του ανήκει.
Ο «Καραφλομπέκατσος» και η «Σπυριδούλα» είναι δυο μονόλογοι-ιστορίες σύγχρονων ανθρώπων που αναπνέουν, τραγουδούν, κραυγάζουν εγκλωβισμένοι μέσα στα όρια του αστικού κενού τους. Προσώπων που ερωτεύονται, ελπίζουν κι απελπίζονται χτυπώντας με φόρα στα προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά αδιέξοδα που τους προσφέρει η συμβατική ζωή τους, ενώ ταυτόχρονα από-γυμνώνουν την καταπιεσμένη ύπαρξή τους από κάθε ιδέα, μορφή και περιεχόμενο. Αλλάζουν σπίτι, αλλάζουν ρούχα, αλλάζουν δέρμα, αλλάζουν φύλο, αλλάζουν ζωή, φλερτάρουν το θάνατο για να ανακαλύψουν και πάλι άλλο ένα, καινούριο αδιέξοδο.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μάρκελλος
Σκηνικά-Κοστούμια: Γιώργος Βαφιάς
Σχεδιασμός Φωτισμών: Μελίνα Μάσχα
Μουσική: Γιώργος Κασαβέτης
Σχεδιασμός Ήχου: Μανώλης Ανδρεάδης
Επιμέλεια Κίνησης-Χορογραφίες: Βαγγέλης Πιτσιλός
Κατασκευή Σκηνικών: Γαβριήλ Τσακλίδης
Ερμηνεύει η Ελένη Στεργίου
Παραγωγή: This Famous Tiny Circus theater group- Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού
Ώρα Έναρξης: 21.15
Εισιτήρια: Κανονικό: 10€, μειωμένο (Φοιτητικό, ΑΜΕΑ, άνω των 65, Ανέργων): 8€
Διάρκεια: 60 λεπτά
Τηλ. Κρατήσεων: 698 7623792 στο The Garage (Δημοκρατίας 36, Ρέθυμνο).
Κριτική για την παράσταση
Δ. Χαλιώτης – δημοσιογράφος, κριτικός θεάτρου: «Χθες είδα μία υπέροχη παράσταση! Δύο εξαιρετικά διηγήματα της Λένας Κιτσοπούλου ευτυχούν (πραγματικά) στη μεταφορά τους στη σκηνή σε μία παράσταση που σε κάνει να γελάς δυνατά κι ύστερα σου παγώνει το γέλιο στα χείλη… Μία παράσταση με αισθητική, άποψη, μέτρο, μία απίστευτα εμπνευσμένη σκηνοθεσία από τον Κωνσταντίνο Μάρκελλο, μία ομάδα συντελεστών που δίνει τον καλύτερο της εαυτό, αλλά πάνω απ’ όλα δύο σαρωτικές ερμηνείες από τον Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη και την Ελένη Στεργίου. Είναι και οι δύο σπουδαίοι. Να μην την χάσετε αυτή την παράσταση. Με τίποτα».
Μ. Θωμαδάκη– κριτικός θεάτρου, καθηγήτρια Θεωρίας και Σημειολογίας του θεάτρου, τ. κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστήμιου Αθηνών: «Ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Μάρκελλος κινείται προσεκτικά και πιστά για να μην μεταποιήσει το κείμενο της συγγραφέως. Η ματιά του, αυστηρή, περιέχει την ανάγκη να φέρει στο φως κάποιες άγνωστες πτυχές του όντος απέναντι από το πλήθος που περιμένει. (…) Ως Σπυριδούλα, η Ελένη Στεργίου κατορθώνει να απλώσει στον χώρο τα μυστικά της ύπαρξης: ο βασανισμένος βρίσκει καταφύγιο στο κρεβατάκι της αθωότητας. Εξαιρετική η σκηνογραφία του Γιώργου Βαφιά συντονίζεται άριστα με τους επαρκείς φωτισμούς της Μελίνας Μάσχα, υπό τη διακριτική, θα λέγαμε, μουσική του Γιώργου Κασαβέτη».
Ν. Ξένιος– συγγραφέας και εκπαιδευτικός: «Η Ελένη Στεργίου είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο στις ενζενύ του θεάτρου μας, γιατί το ερμηνευτικό της ρεσιτάλ υποστηρίζει το κειμενικό χιούμορ που σπάει κόκκαλα, τον κυνισμό και την πικρή μελαγχολία της παραίτησης».