Οι εκπαιδευτικοί θεατρολόγοι του νομού Ρεθύμνης πραγματοποίησαν την Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου στις 2.30 μ.μ. παράσταση διαμαρτυρίας στη Μεγάλη Πόρτα στο Ρέθυμνο, θέλοντας να στηρίξουν την ανάλογη δράση που έκανε ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ) στην Αθήνα έξω από το υπουργείο Παιδείας την ίδια ώρα και μέρα.
Η Αισθητική Αγωγή δηλαδή η Θεατρική Αγωγή, τα Εικαστικά και η Μουσική, ως μέσο δημιουργικής έκφρασης και ευαισθητοποίησης, επιδρά πολλαπλά στην απελευθέρωση της φαντασίας του μαθητή και στην ψυχική ενδυνάμωση, αλλά και ως εργαλείο μάθησης, μέσα από τον πειραματισμό και την έρευνα, ενώ συμβάλλει στο παιδαγωγικό έργο του σχολείου.
Το ξήλωμα της Αισθητικής Αγωγής και της αισθητικής καλλιέργειας, που μπορεί να δώσει στον μελλοντικό άνθρωπο όλα εκείνα τα εφόδια, ώστε να αντιμετωπίζει την πραγματικότητα κριτικά, ενώ ταυτόχρονα να υπερασπίζεται το δικαίωμά του σε μια ποιοτική και αρμονική ζωή, μπαλώθηκε από «εργαστήρια δεξιοτήτων», που ουδεμία σχέση έχουν με τα μαθήματα Τέχνης και Πολιτισμού, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριές μας μάς ρωτούν με απορία και απογοήτευση γιατί από την Δ’ δημοτικού και έπειτα δεν θα ξαναδιδαχθούν «ποτέ πια» Θεατρική Αγωγή!
Το υπουργείο, για άλλη μια φορά, έκρυψε κάτω από το χαλί τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και χρηματοδότηση, ενώ πανηγυρίζει για την ομαλή και κανονική λειτουργία των σχολείων. Ωστόσο, είναι τουλάχιστον προκλητικό, σε μια χρονική περίοδο που η πανδημία καλπάζει, χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας εκτός από τις μάσκες που χρεωνόμαστε οι ίδιοι, οικογένειες και εκπαιδευτικοί, σε μια περίοδο που πρωτοστατούν οι απειλές και ο εκφοβισμός, σε μια περίοδο που οι μαθησιακές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών όλων των βαθμίδων έχουν πολλαπλασιαστεί, το ΥΠΑΙΘ να μειώνει κατά 20% τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και να συγχωνεύει τμήματα, πολλές φορές σε σχολεία με ακατάλληλες κτηριακές υποδομές και μικροσκοπικές αίθουσες.
Την ίδια στιγμή, σχεδόν 200 θεατρολόγοι συνάδελφοί μας που εργάζονταν επί σειρά ετών στην εκπαίδευση αντιμετωπίζουν το σκληρό πρόσωπο της ανεργίας, μετά και τις προσλήψεις του Ιανουαρίου. Όλα αυτά σε συνθήκες ακρίβειας και ανατιμήσεων, που κάνουν δύσκολη την επιβίωση και για όλους τους εργαζόμενους.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, το υπουργείο χρησιμοποίησε το «κόλπο» των τριμηνιαίων συμβάσεων, που υποτίθεται ότι γίνονται για την κάλυψη των απουσιών λόγω κόβιντ, ώστε να καλύψει τεχνηέντως λειτουργικά κενά καταστρατηγώντας εργασιακά δικαιώματα και εγκαθιστώντας μια νέα ελαστική μορφή εργασίας.
Έχουμε πλέον να κάνουμε με σχολεία δυο και τριών ταχυτήτων και με άνισες ευκαιρίες μάθησης για τα παιδιά, με εκπαιδευτικούς όμηρους ανελαστικών σχέσεων εργασίας όπως η αναπλήρωση και οι τρίμηνες συμβάσεις, με υποχρηματοδότηση και ανεδαφικές αξιολογήσεις, με κρατική αδιαφορία για την ποιότητα της εκπαίδευσης και αναχρονιστικές προτάσεις στα αναλυτικά προγράμματα.
Συνοπτικά ας δούμε τι συμβαίνει στον νομό μας αλλά και γενικότερα:
– 15 τουλάχιστον σχολεία στον νομό Ρεθύμνου είναι χωρίς Θεατρολόγο ενώ η κυβέρνηση διαδίδει ότι έχουν καλυφθεί όλα τα κενά. (αναλογικά σε ολόκληρη τη χώρα και σε όλους τους κλάδους κ ειδικότητες , ο αριθμός είναι τεράστιος)
– Μαθήματα ειδικοτήτων «διδάσκονται» από εκπαιδευτικούς που δεν έχουν σπουδάσει το αντικείμενο.
– Έχει αφαιρεθεί αναίτια η Θεατρική Αγωγή από την Ε’ και τη ΣΤ’ Δημοτικού και η Θεατρολογία από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
– Γίνονται παράνομες προσλήψεις τρίμηνων συμβάσεων καλύπτοντας λειτουργικά κενά.
Απαιτούμε άμεσα και διαχρονικά.
– Την κάλυψη όλων των κενών Θεατρικής Αγωγής.
– Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενο που σπούδασε – όχι στις αναθέσεις.
– Την επαναφορά του μαθήματος Θεατρικής Αγωγής στην Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού και της Θεατρολογίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
– Την κατάργηση των παράνομων τριμηνιαίων συμβάσεων, που καταπατούν την αξιοκρατική σειρά των προσλήψεων.
– Μόνιμους διορισμούς ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.
– Και να βρίσκονται όλοι οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία με την έναρξη του σχολικού έτους.
Ο αγώνας θα συνεχιστεί μέχρι να καλυφθούν όλα τα αιτήματά μας. Ζητάμε την υποστήριξη των γονέων, των συλλόγων τους, της Ένωσης Γονέων, των μαθητών και μαθητριών, των εκπαιδευτικών σωματείων καθώς και όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Γιατί αυτό που θέλουμε είναι κοινό για όλους: Καλύτερη εκπαίδευση, ισότιμη, δωρεάν και δημόσια παιδεία για τα παιδιά μας.
Ομάδα θεατρολόγων εκπαιδευτικών νομού Ρεθύμνης